سلامتی و پزشکی

نیوتن تاریخ پایان جهان را پیش بینی کرد ، نزدیک تر از آنچه فکر می کنیم

آیزاک نیوتن یکی از بزرگترین دانشمندان تاریخ است اما قرار نیست همیشه کارهای درخشان علمی انجام دهد.

8 اسفند 1402

فاجعه در قلب مرکز؛ همراهان بیماران بستری در پست آی سی یو خودشان پنکه آورده اند

شاید باورکردنی نباشد، اما یکی از بزرگترین بیمارستان های شهر تهران در این هوای گرم هیچ وسیله سرمایشی ای ندارد.

3 مرداد 1402

کتاب سال جمله؛ جلوه تکاپوهای دور از مرکز

نکته متمایز کتاب سال جمله، انعکاس دیدگاه های بعضی مدیران محلی و بعلاوه فعالان مالی و تاجرانی است که در شهرستان ها و مناطقی دور از مرکز فعالیت دارند و کوشش نموده این افراد را از حاشیه به متن بیاورد

8 اردیبهشت 1402

رضا رویگری: به خاطر گلایه مردم در کلیپ های اینستاگرامی بازی نمی کنم

رضا رویگری می گوید چند مرتبه با اینفلوئنسرها کلیپ های اینستاگرامی ساخته که مردم انتقاد نموده و گفتند تو که نقشی مانند کیان را در مختارنامه بازی کردی نباید سراغ بازی در این کلیپ ها بروی.

29 فروردین 1402

رژیم مدیترانه ای برای کاهش سکته

بر اساس آنالیز جدیدی درباره مطالعاتی که انجام گرفته است، رژیم غذایی مدیترانه ای می تواند در کاهش احتمال مرگ ناشی از حمله قلبی و سکته مغزی، به بیماران در معرض خطر یاری کند.

15 فروردین 1402

چند توصیه برای تغذیه سالم در افطار، سحر و شام

وعده های غذایی در ماه مبارک رمضان به سه وعده افطاری، شام و سحری تقسیم می شوند و افرادی که در ماه مبارک رمضان روزه می گیرند باید به این نکته توجه داشته باشند که خوردن افطاری و سحری با رعایت اعتدال لازم است.

6 فروردین 1402

ازدواج، چه خوب و چه بد، قند خون را پایین می آورد

نتایج یک پژوهش علمی تازه نشان داد داشتن یک شریک زندگی ممکن است به پایین نگه داشتن قند خون افراد یاری کند، حتی اگر این رابطه چندان هم ایده آل نباشد.

25 بهمن 1401

نبود الگویی تعیین گردشگری کشور را با افول همراه کرده است

ایسنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، نبود الگویی مشخص گردشگری کشور را با افول همراه کرده است.

19 بهمن 1401

معجزه یک قاشق سرکه سیب برای بدن ، سرکه سیب را چگونه مصرف کنیم؟

آیا تا به حال چیزی درباره فواید نوشیدن یک قاشق غذاخوری سرکه سیب در روز شنیده اید؟ اگر این گونه نیست، باید بدانید که سرکه سیب محصولی فراتر از یک چاشنی سالاد محسوب می گردد.

16 بهمن 1401

یک درمان نو برای فشارخون و اضطراب؛ تعجب نکنید، عمل کنید!

مطالعه جدیدی که در مجله Occupational & Environmental Medicine منتشر شده، عنوان می نماید که بودن در طبیعت می تواند پادزهری در جهت کنترل اضطراب و مدیریت فشار خون باشد.

11 بهمن 1401

طعم کتاب؛ میزبان بچه ها و نوجوانان کتاب خوان عشایر

بچه ها عشایر، همواره در رفت و آمدند و لحظه به لحظه، در حال دیدن و شنیدن کتاب زنده طبیعت؛ اما به این وجود، آن ها هم مثل بقیه بچه های ایران، تشنه کتاب اند و حالا مدتی است برگزاری جشنواره طعم کتاب با عشایر قرار است آن ها را در جریان رودخانه کتاب و کتاب خوانی...

6 بهمن 1401

10 میان وعده مناسب برای رژیم لاغری

مصرف میان وعده های مناسب بویژه اگر قصد دارید وزن خود را کاهش دهید، اهمیت زیادی دارد. این میان وعده ها می تواند تا زمان خوردن وعده های اصلی انرژی مورد احتیاج بدن شما را تامین نموده و در عین حال سبب گردد هنگام مصرف غذای اصلی، حجم کمتری از غذا را میل کنید...

21 دی 1401

شامپو یا صابون؛ کدام برای شستن مو بهتر است؟

آیا تا به حال شده که موهای خود را با صابون بشویید و در نهایت با زبری موها و خارش پوست سر روبرو شوید؟ در حالی که هم شامپو و هم صابون هر دو می توانند موهای شما را تمیز نمایند، سؤالی که مطرح می گردد این است که استفاده از صابون برای شستن موها کار درستی است یا...

14 دی 1401

مرگ زودهنگام بازیکن مورد علاقه زین الدین زیدان

به گزارش مدیاست، فابیان اونیل بازیکن سابق تیم ملی فوتبال اروگوئه در سن 49 سالگی به خاطر بیماری مزمن کبدی درگذشت.

11 دی 1401

استان ها فاقد نقشه راه گردشگری هستند

مدیرکل دفتر مطالعات آموزش و برنامه ریزی گردشگری با بیان این که استان ها فاقد نقشه راه گردشگری هستند، گفت: بی توجهی به زیرساخت ها، یکی از دلایل تحقق نیافتن برنامه های توسعه گردشگری است.

15 آذر 1401

برنامه معاونت علمی برای ایجاد یونیکورن فناوری

به گزارش خبرنگاران، روح الله دهقانی فیروزآبادی امروز در حاشیه آئین سالروز تأسیس معاونت فناوری وزارت علوم در جمع خبرنگاران درباره جزئیات قانون جهش فراوری دانش بنیان اظهار کرد: حدود 95 درصد از آئین نامه های این قانون تصویب و نهایی شده است و ظرف یک ماه آینده...

6 آذر 1401

تا سال 2050 یخچال های طبیعی دنیا ناپدید خواهند شد

تا سال 2050 گرمای جهانی موجب می گردد یخچال های طبیعی بزرگ از جمله یخچال یوسمیتی ذوب گردد.

13 آبان 1401

نسخه طب سنتی برای کبد چرب

یک متخصص طب سنتی گفت: کبد چرب ناشی از پُرشدگی مواد اضافه در کبد است و هنگامی که تناسب بین ورود، مصرف و دفع مواد غذایی از بین می رود، این بیماری به وجود می آید.

9 آبان 1401

دانه های شن می تواند ما را لاغر کند!

چاقی یکی از مسائل بزرگ بهداشتی در دنیای امروزی ماست که سالانه هزینه های زیادی را به جوامع مختلف تحمیل می نماید. همین امر سبب شده است تا مطالعات علمی در این زمینه توسعه چشمگیری یابد و کوشش ها برای جلوگیری از ابتلا به چاقی و البته درمان خود چاقی روز به روز...

3 آبان 1401

کمبود آنتی بیوتیک در خراسان جنوبی رفع می شود

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با پیگیری های اجرا شده در زمینه کمبود داروهای آنتی بیوتیک در داروخانه های استان خراسان جنوبی، این مشکل کمتر از 10 روز دیگر برطرف خواهد شد.

27 مهر 1401
تعداد: (474)