رژیم مدیترانه ای برای کاهش سکته

به گزارش وبلاگ لین هوان، بر اساس آنالیز جدیدی درباره مطالعاتی که انجام گرفته است، رژیم غذایی مدیترانه ای می تواند در کاهش احتمال مرگ ناشی از حمله قلبی و سکته مغزی، به بیماران در معرض خطر یاری کند.

رژیم مدیترانه ای برای کاهش سکته

به گفته این محققان، از جمله محققان دانشگاه مانیتوبای کانادا، در دستورالعمل های کنونی برای بیمارانی که در معرض خطر بالای بیماری قلبی قرار دارند، چند برنامه غذایی توصیه شده است اما معمولا به شواهدی با قطعیت پایین متکی اند.

در این مطالعه نو که روز سه شنبه در مجله ب ام جی منتشر شد، محققان اولین آنالیز تطبیقی بر اساس آزمایش تصادفی هفت برنامه غذایی محبوب را انجام دادند؛ این برنامه ها رژیم هایی با یا بدون ورزش و سایر رفتارهای پشتیبان سلامتی بودند.

محققان مجموعه داده ها در این آزمایش های تصادفی را ارزیابی کردند تا تاثیر برنامه های غذایی مختلف در پیشگیری از مرگ و حوادث قلبی در بیماران در معرض خطر بالای ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را آنالیز نمایند.

آن ها 40 آزمایش واجد شرایط را که دربرگیرنده بیش از 35 هزار و 500 شرکت نماینده بود که به طور میانه به مدت سه سال از هفت برنامه غذایی معین پیروی نموده بودند، شناسایی کردند.

این برنامه ها شامل برنامه های غذایی کم چرب، مدیترانه ای، بسیار کم چرب، چربی اصلاح شده، ترکیبی کم چرب و کم سدیم بودند.

طبق یافته های این محققان، رژیم غذایی مدیترانه ای در زمینه پیشگیری از مرگ ومیر به هر دلیلی، حمله قلبی غیرمهلک و سکته مغزی در بیمارانی که در معرض خطر میانه بیماری های قلبی عروقی قرار داشتند، بهتر از مداخلات حداقلی بود.

بعلاوه معین شد برنامه های غذایی کم چرب نسبت به مداخله حداقلی با اطمینان میانه برای پیشگیری از مرگ ومیر و حمله قلبی غیرکشنده رجحان دارند.

معین شد که هر دو این برنامه های غذایی برای بیمارانی که در معرض خطر بالای بیماری قلبی اند، آثار مثبت بارزتری دارند؛ در حالی که سایر برنامه های غذایی معمولا در مقایسه با مداخله حداقلی، کم فایده یا بی فایده بودند.

محققان با استناد به بعضی محدودیت های این مطالعه گفتند میزان پایبندی شرکت نمایندگان به برنامه های غذایی و احتمال سرچشمه گرفتن بعضی فواید از عناصر دیگر موجود در برنامه ها مانند ترک سیگار را میزان گیری نمایند.

با این حال به گفته آن ها، این آنالیز بر اساس جست وجوی کامل در نوشته های تحقیقاتی است و نتیجه گیری کردند برنامه های غذایی مدیترانه ای و کم چرب احتمالا خطر مرگ ومیر و سکته قلبی غیرمهلک در افراد در معرض افزایش خطر بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهند.

محققان افزودند: برنامه های غذایی مدیترانه ای احتمالا خطر سکته را نیز کاهش می دهند. به طور کلی، سایر برنامه های غذایی نام برده بر مداخله حداقلی رجحان نداشتند.

منبع: فوت و فن / independentpersian.com

به "رژیم مدیترانه ای برای کاهش سکته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رژیم مدیترانه ای برای کاهش سکته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید