طعم کتاب؛ میزبان بچه ها و نوجوانان کتاب خوان عشایر

به گزارش وبلاگ لین هوان، بچه ها عشایر، همواره در رفت و آمدند و لحظه به لحظه، در حال دیدن و شنیدن کتاب زنده طبیعت؛ اما به این وجود، آن ها هم مثل بقیه بچه های ایران، تشنه کتاب اند و حالا مدتی است برگزاری جشنواره طعم کتاب با عشایر قرار است آن ها را در جریان رودخانه کتاب و کتاب خوانی قرار دهد و از آگاهی سیراب کند.

طعم کتاب؛ میزبان بچه ها و نوجوانان کتاب خوان عشایر

این جشنواره با هدف آشنایی بچه ها و نوجوانان عشایر با فرهنگ کتاب و کتابخوانی، در حال برگزاری است. این جشنواره به همت اداره کل کتابخانه های عمومی خوزستان بر پا شده و قرار است هر دو هفته یک بار، در یکی از شهرستان های شمال خوزستان، میزبان عشایر باشد.

به گزارش خبرنگار بخش کودک و نوجوان وبلاگ لین هوان و به نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی، عباس حسین زاده، مدیر کل کتابخانه های عمومی خوزستان چندی پیش گفت: در قالب این جشنواره، کتابداران کتابخانه های عمومی استان با کوله باری از اقلام فرهنگی به استقبال عشایر می روند تا در اعتلای فرهنگ کتابخوانی گامی مؤثر بردارند.

او افزوده بود: در این خدمت فرهنگی علاوه بر اجرای برنامه های کتابخانه ای در میان عشایر، افراد بازمانده از تحصیل نیز شناسایی شده و به آموزش و پرورش معرفی می شوند تا راه چاره لازم برای ادامه تحصیل و باسواد شدن بچه ها عشایری فراهم شود.

بچه ها در این طرح، در چادرهای هلال احمر جمع می شوند و علاوه بر خدمات کتاب خوانی، خدمات بهداشتی و سلامت، آموزش مقابله با مخاطرات طبیعی، سلامت دام، ورزش و بازی های بومی و محلی هم به آن ها ارائه می شود. هم چنین نقاشی، رنگ آمیزی، جمع خوانی، معرفی کتاب، مسابقه طناب کشی، بازی های فکری، و اهدای جوایز نیز میان دانش آموزان و بچه ها عشایر اجرا می شود.

دستگاه های خدمت رسان دیگری از جمله سازمان امور عشایر، سازمان دامپزشکی، جمعیت هلال احمر و وزارت ورزش و جوانان هم در برپایی این جشنواره مشارکت دارند.

این جشنواره از هشتم آذر 1401، در 20 کیلومتری غرب کرخه در اطراف شهرستان شوش آغاز شده و حالا در روستای توگاه از توابع بخش مرکزی شهرستان مسجدسلیمان در حال برگزاری است و تا آخر بهمن هم در این استان ادامه دارد.

منبع: همشهری آنلاین

به "طعم کتاب؛ میزبان بچه ها و نوجوانان کتاب خوان عشایر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طعم کتاب؛ میزبان بچه ها و نوجوانان کتاب خوان عشایر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید