آیا ایتالیا گزینه خوبی برای مهاجرت است؟

به گزارش وبلاگ لین هوان، شرایط اقتصاد و اشتغال

ایتالیا یکی از قدرتمند ترین اقتصاد های دنیا را در اختیار دارد. این اقتصاد همچنین بسیار پویاست. علت این پویایی وجود صنعت های بین المللی همچون مد، ماشین، توریسم و فوتبال در این کشور است. با این حال، اقتصاد این کشور در حال حاضر دوران رکود را سپری می نماید. پس بهتر است برای مهاجرت به این کشور از حمایت اقتصادی خوبی برخوردار باشید.

آیا ایتالیا گزینه خوبی برای مهاجرت است؟

با ما همراه باشید و با تور ارزان ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

از طرف دیگر، پیدا کردن کار در ایتالیا ساده نیست. نرخ بیکاری این کشور در حال حاضر ده درصد بوده و در برخی شهر ها پیدا کردن کار خصوصا برای خارجی ها بسیار سخت است. اما اگر قصد شما مهاجرت تحصیلی باشد، می توانید در کنار تحصیل کار نموده و پس از خاتمه تحصیل نیز مهلتی برای پیدا کردن کار در اختیارتان قرار داده خواهد شد.

واحد پول ایتالیا به مانند دیگر کشور های عضو اتحادیه اروپا یورو بوده و تورم در حال حاضر 0.4 درصد می باشد.

شرایط فرهنگی

ایتالیا از لحاظ فرهنگی بسیار نزدیک به ایران است. همین امر باعث شده تا دانشجویان زیادی در سال های اخیر از ایران به ایتالیا مهاجرت نمایند. در بسیاری از مناطق ایتالیا حیات شبانه جریان دارد. مردم در ایتالیا اهل گشت وگذار و قدم زدن های طولانی می باشند.

برای مهاجرت به ایتالیا بهتر است زبان ایتالیایی را جدی بگیرید. این کشور با وجود مدرن بودن، انگلیسی را به عنوان زبان دوم ندارد. در بیشتر مناطق ایتالیا، مردم فقط به زبان بومی صحبت نموده و حتی با جهانگرد ها به مشکل می خورند. ناگفته نماند تعدادی از دانشگاه های ایتالیا امر آموزش را به صورت دو زبانه انجام می دهند و حتی بخش هایی مخصوص دانشجویان بین المللی دارند؛ اما مهاجرت به معنای زندگی در یک کشور تازه است و این زندگی از تعاملات روزمره شکل می گیرد. بنابراین یادگیری زبان ایتالیایی برای داشتن دورانی خوش در ایتالیا ضروری به نظر می رسد.

فرهنگ و هنر ایتالیا، به شدت غنی و دوست داشتنی می باشد. اگر هنرمند یا دنبال نماینده ی هنر باشید، ایتالیا گزینه بسیار خوبی برای شماست. از نقاشی گرفته تا داستان نویسی، هنر ایتالیا به نوعی برای کل اروپا مرکزیت دارد. همچنین جاذبه های فوق العاده تاریخی و آثار هنرمندان معروف قدیمی در انتظار شما خواهد بود.

شرایط آب وهوا

به طورکلی آب وهوای ایتالیا معتدل مدیترانه ایست. اما تنوع جغرافیایی زیاد سرزمین ایتالیا، باعث به وجود آمدن آب وهواهای مختلف شده است. ناحیه شمالی این کشور کوهستانی بوده و زمستان هایی طولانی و بسیار سرد دارد. خورشید در این منطقه همیشه درخشان است و تابستان های داغی را نیز به وجود می آورد. در فصل گرما مردم در دریاچه های کوهستانی شنا می نمایند.

ناحیه مرکزی ایتالیا بیشتر به گرمسیری نزدیک است. در این ناحیه تابستان ها داغ و زمستان ها نه چندان سرد می باشند. اوج سرمای این ناحیه در ژانویه و نهایتا فوریه رقم می خورد. می توان گفت سرما در این منطقه بی رمق و کوتاه است. بارش باران در فصول سرما محتمل می باشد.

جنوب ایتالیا گر م ترین جای آن است. در این منطقه تابستان ها به شدت گرم و خشک (خبری از هوای معتدل مدیترانه ای نیست) و زمستان ها معتدل رو به سرما هستند. دیدن برف در این منطقه کمترین احتمال ممکن را دارد و بارش باران نیز در زمستان ها به صورت پراکنده اتفاق می افتد.

منبع: اینترنت

به "آیا ایتالیا گزینه خوبی برای مهاجرت است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا ایتالیا گزینه خوبی برای مهاجرت است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید