راهنمای خرید پنکه؛ انواع، نکات مهم هنگام خرید و پرفروش های بازار

به گزارش وبلاگ لین هوان، استفاده از پنکه در روزهای گرم هر فصل، روشی ساده از نظر پیاده سازی و ارزان برای کاهش دمای محیط است. به طور کلی چه در خانه باشید، چه دفتر کار یا در فضای باز، انتخاب پنکه مناسب کلید ایجاد گردش هوای خنک و صرفه جویی در انرژی است. البته اگرچه چنین سیستم هایی ساده به نظر می رسند، اما بعضی از همپوشانی ها بین مدل های مختلف، ممکن است هنگام تصمیم گیری برای خرید یک پنکه خانگی استاندارد یا یک پنکه صنعتی قدرتمند، شما را گیج کند. شناخت انواع مختلف این محصولات در کنار مزایا و معایب هر یک می تواند بسیار کارگشا باشد. بنابراین، در این راهنمای خرید پنکه از سری راهنماهای خرید در خبرنگاران مگ، چند فاکتور اساسی برای انتخاب پنکه مناسب برای فضای شما را بیان می کنیم، پس تا سرانجام ما را همراهی کنید.

راهنمای خرید پنکه؛ انواع، نکات مهم هنگام خرید و پرفروش های بازار

انواع پنکه های خانگی و مزایا و معایب آن ها

همانطور که در مقدمه هم اشاره شد، شناخت دقیق انواع پنکه های خانگی و صنعتی می تواند به خرید رضایت بخش شما یاری کند. بنابراین در ابتدا به معرفی انواع پنکه و مزایا و معایب هر یک می پردازیم.

1. پنکه های سقفی (Ceiling Fans)

به طور کلی پنکه های سقفی این قابلیت را ندارند که دمای اتاق را کاهش دهند، اما گردش هوایی که ایجاد می نمایند می تواند تا حد معقولی احساس خنکی ایجاد کند. پنکه های سقفی یک راه آسان و فوری برای ایجاد احساس خنکی در یک اتاق خیلی گرم یا خیلی سرد است.

جالب است بدانید که شما می توانید از پنکه های سقفی در زمستان، برای صرفه جویی در مصرف انرژی بهره ببرید. درواقع کافیست که پنکه را روی سرعت کم قرار دهید و کلید چرخش معکوس را برای حرکت جریان هوا به سمت بالا تنظیم کنید. در چنین حالتی، هوای گرم که به طور طبیعی تمایل به بالا رفتن دارد، در اتاق به گردش در می آید.

اگر تهویه مطبوع در اتاق دارید، می توانید ترموستات خود را چند درجه بالاتر قرار دهید و برای صرفه جویی در هزینه های خود، از پنکه سقفی بهره ببرید. فقط مطمئن شوید که وقتی کسی در اتاق نیست، آن را خاموش کنید تا انرژی هدر نرود. به یاد داشته باشید، استفاده از پنکه سقفی بدون تنظیمات ترموستات تنها هزینه انرژی را افزایش می دهد. در کنار این مزایا لازم به تاکید است که بعضی از پنکه های سقفی پر سر و صدا هستند؛ اگرچه مدل های گران تر معمولاً کم صداتر هستند. بعلاوه احتمال این وجود دارد که صدای دستگاه با گذشت زمان افزایش یابد!

اگر قصد خرید این نوع از محصولات را دارید بهتر است که پنکه های DC را انتخاب کنید، زیرا معمولاً کم صداتر هستند و از موتورهای کوچک تر و کارآمدتری استفاده می نمایند. البته جدا از بحث صدای موتور، زمانی که تیغه ها در هوا حرکت می نمایند، باید انتظار شنیدن صدای باد را داشته باشید.

تمیز نگه داشتن این دسته از محصولات، هم می تواند چالش برانگیز باشد، به ویژه اگر روی سقف هایی بلند نصب شده باشند! از آنجایی که این نوع از پنکه ها هوا را به حرکت در می آورند، تیغه ها و محفظه موتور آن ها سریع تر از چراغ های ثابت، گردوخاک و آلودگی را جمع می نماید و باید مرتبا تمیز شوند.

2. پنکه های پنجره ای (Window Fans)

پنکه های پنجره ای بسته به سمتی که قرار می گیرند، اتاق شما را با کشیدن هوای خنکِ بیرون به داخل یا بیرون راندن هوای گرم خنک می نمایند. درواقع این نوع از سیستم ها برترین عملکرد را در زمان روبه رویی با باد غالب ارائه می نمایند. به طور کلی با قرار دادن دو پنکه پنجره ای که یکی در حال دمیدن و دیگری بیرون راندن هوا باشد (در پنجره های طرف مقابل یک اتاق)، می توانید تهویه عبوری (cross-ventilation) ایجاد کنید که به حرکت بهتر هوا و ایجاد احساس خنکی بیشتر یاری می نماید.

3. پنکه های قابل حمل (Portable Fans)

در اتاق هایی که امکان قرار دادن پنکه در پنجره ها امکان پذیر نیست، مدل های قابل حمل، رومیزی و پنکه های ایستاده می توانند کاربردی باشند. به طور کلی این سری از پنکه ها قابلیت های متعددی از جمله تنظیم سرعت های مختلف، تنظیم ارتفاع و نوسان و انعطاف پذیری در راهنمایی جریان هوا را دارند.

در حالت کلی مزایای این مدل های محبوب و پرفروش شامل اندازه کوچک و سبک می گردد. علاوه بر این، بعضی از پنکه های قابل حمل را می توان به عنوان شارژر پشتیبان یا پاور بانک برای تلفن های همراه هم استفاده کرد. پنکه های قابل حمل در اشکال و اندازه های مختلف در بازار وجود دارند، که شامل مدل های باتری خور و گزینه های قابل حمل با دست می گردد.

تعمیر و نگهداری پنکه ها را می توان با بازکردن اجزای آن و سپس تمیز کردن پره ها انجام داد، با این حال، برای مدل های قابل حمل، عملیات باز کردن اجزا زمان بر و کمی پیچیده است. به یاد داشته باشید که با این وجود باید به صورت دوره ای پره ها را تمیز کنید، زیرا تجمع گرد و غبار روی پره های پنکه باعث می گردد که پره ها نامتعادل شوند به طوری که هنگام استفاده از دستگاه صدایی نه چندان خوشایند ایجاد می نمایند.

پنکه های قابل حمل جندان بادوام نیستند، بنابراین وقتی خراب می شوند، بهتر است به فکر خرید دستگاهی تازه باشید. بعلاوه موتور چندان قدرتمندی هم ندارند! همین مساله هم باعث می گردد که هوای فراوریی، خیلی خنک نباشد. علاوه بر این، توجه داشته باشید که اندازه پروانه ها بر قدرت گردش هوا، تأثیر می گذارد، بنابراین مدل های پروانه بلند گزینه هایی معقول تر برای خرید هستند.

4. پنکه های مه پاش (Misting Fans)

پنکه های مه پاش بر اساس اصل تبخیر آب کار می نمایند و هنگامی که آن را روشن می کنید، پنکه آب تمیز را از مخزن به بالای دستگاه پمپ می نماید و آب با فشار بالا به وسیله نازل های طراحی شده به بیرون پرتاب می گردد. درواقع پنکه های مه پاش می توانند جریان هوا را همراه با رطوبت برای تجربه خنکی بهتر به کاربران هدیه کند.

ظرفیت خنک نمایندگی پنکه های مه پاش بالاست، به طوری که به طور معمول با روشن کردن آن، دما پس از مدت کوتاهی به 3 تا 5 درجه سانتی گراد کاهش می یابد. بعلاوه اندازه مصرف برق آن ¼ مصرف انرژی در کولر گازی است. قیمت این سیستم ها هم بسیار کمتر از هزینه خرید، نصب و نگهداری کولر گازی است. بنابراین بسیاری از مردم ترجیح می دهند که در مواقع احتیاج به جای کولر گازی، پنکه مه پاش بخرند.

به طور اجمالی مزایای این نوع پنکه ها به توضیح زیر است:

  • ظرفیت خنک سازی بالا (3 تا 5 درجه سانتی گراد کاهش دما)
  • مصرف کم تر انرژی و قیمت پایین تر نسبت به کولرهای گازی
  • ایجاد تعادل رطوبت در اتاق ها و اعمال شادابی برای گیاهان آپارتمانی
  • مجهز به حالت دافع پشه و حشرات

معایب:

  • سرعت سرمایش این پنکه ها به اندازه کولر گازی نیست.
  • با توجه به طراحی پنکه، مدل های مه پاش دارای دامنه خنک سازی تا زاویه 180 درجه هستند که تا حدودی محدودتر از کولر های آبی و گازی است.

5. پنکه های برجی (Tower Fans)

مکانیزم حرکت هوا در پنکه های برجی به شکل استوانه ای است و باعث صرفه جویی در فضای اتاق می گردد، اما به اندازه سایر مدل ها جریان هوا را به اندازه کافی به گردش نمی اندازد. به طور کلی پنکه های برجی اغلب دارای کنترل از راه دور، سرعت های متغیر و گزینه های مختلف نوسان و گردش هستند.

بازگشت به لیست

6 نکته کلیدی که قبل از خرید انواع پنکه باید بدانید!

در این بخش از این نوشتار به سراغ چند فاکتور مهم قبل از خرید انواع پنکه می رویم که این موارد به توضیح زیر است:

1. اهمیت توجه به تناسب بین اندازه پنکه و اتاق

اگر به فروشگاه لوازم خانگی مراجعه کنید، متوجه می شوید که پنکه ها در اشکال و اندازه های متنوعی وجود دارد. بنابراین باید به یاد داشته باشید که اندازه پنکه ای که انتخاب می کنید تا حد زیادی به اندازه اتاقی که در آن قرار می گیرد، بستگی دارد. به عنوان مثال، یک پنکه ایستاده ممکن است، گزینه خوبی برای اتاق های بزرگ باشد، چراکه می تواند هوا را در محدوده گسترده تری به گردش درآورند، اما شاید انتخاب مناسبی برای اتاق های کوچک تر نباشد، زیرا فضای اتاق را اشغال می نماید.

2. پنکه ای سبک و قابل حمل را بخرید!

اگر قصد دارید هر چند وقت یک بار پنکه را به در بخش های مختلف خانه جابه جا کنید یا مستاجر هستید، قابلیت حمل راحت، فاکتوری است که می تواند خرید شما را در آینده رضایت بخش کند. مدل های بزرگ تر و حجیم تر در مقایسه با دستگاه های کوچک تر، می توانند حمل را سخت تر نمایند.

3. توجه به وجود بچه ها و حیوانات خانگی برای خرید پنکه بااهمیت است

کسانی که کودک خردسال یا حیوانات خانگی (یا هر دو) را در خانه دارند، می دانند که همواره با دویدن در اطراف اتاق و پنکه روبه رو هستند. در چنین شرایطی بهتر است که به سراغ مدلی بروید که با وجود محافظ مستحکم روی بدنه و پره ها، در برابر بچه ها یا حیوانات خانگی که دائماً در حال حرکت هستند، ایمن تر باشد.

به عنوان مثال، در حالی که پنکه های ایستاده گزینه هایی رایج در بین خریداران هستند، اما فضای خالی زیادی بین سیم های محافظ پره های آن وجود دارد که ممکن است عاملی برای این مساله باشد که انگشتان و سایر اشیاء کوچک کودک به راحتی در پره ها گیر کند. از طرفی پایه این مدل ها اغلب چندان مستحکم نیست، بنابراین شاید گزینه های پنجره ای یا رومیزی مدل هایی کاراتر برای این دسته از افراد باشد.

3. آنالیز صدای پنکه

اگر برای اتاق کودک خود احتیاج به پنکه احتیاج دارید، بهتر است به فکر مدلی باشید که کمترین اندازه صدا را فراوری می نماید. چراکه احتمالا علاقه ای ندارید صدای پنکه کودکی را که به سختی خوابانده اید، بیدار کند. برای این کار بهتر است در صورت امکان، آن را در فروشگاه امتحان کنید تا بتوانید آگاهانه تصمیم بگیرید، اما اگر قصد خرید آنلاین دارید احتمالا نگاهی به بخش معرفی پرفروش ترین پنکه ها در این نوشته برای شما بسیار مفید باشد.

4. توجه به عملکرد و اندازه گردش هوا

همانطور که می دانید همه پنکه ها عملکرد یکسانی ندارند، چراکه بعضی از مدل ها تنها قابلیت چرخش به راست و چپ را دارند. در حالی که بعضی دیگر می توانند به سمت بالا و پایین و چپ و راست بچرخند تا جریان هوای بهتری را در اتاق ایجاد نمایند. از طرفی بعضی را می توان ساعت ها روشن نگه داشت در حالی که بعضی پس از مدت کوتاهی داغ می شوند و احتیاج به استراحت دارند.

البته گفتنی است که عوامل زیادی بر کارایی و عملکرد هر نوع پنکه ای تأثیرگذار است که مهم ترین آن ها راندمان موتور، سرعت چرخش پره ها، نوع طراحی محفظه، فاصله بین پره ها و پوشش محافظ آن و شکل پره ها است. بنابراین در زمان خرید به این فاکتورها توجه داشته باشید و متناسب با احتیاج خود خرید کنید.

5. ماندگاری و استحکام پنکه مهم تر از شکل ظاهری آن است!

فقط به این دلیل که یک پنکه زیبا و شیک به نظر می رسد، نباید آن را بخرید. زیرا ساختار و طراحی مستحکم در خرید پنکه به ویژه مدل های ایستاده حرف اول را می زند.

6. راحتی در تمیز کردن پنکه

تمیز نگه داشتن پنکه برای اطمینان از دوام و عمر طولانی مدت آن ضروری است. در این صورت اگر پنکه به راحتی تمیز گردد، نگهداری از آن هم آسان تر است، اما اگر تمیز کردن آن آسان نباشد، احتمال زیادی وجود دارد که نتوانید آن را به خوبی تمیز کنید یا این کار را دائما پشت گوش بیاندازید. به همین دلیل پنکه های برجی چندان توصیه نمی شوند، چراکه احتیاج به جدا کردن پایه و باز کردن پیچ های پانل دارند. بنابراین نکته مهم این است در زمان انتخاب و خرید دقت کنید که نگهداری از آن خیلی دردسرساز نباشد!

بازگشت به لیست

یک پنکه خوب چه ویژگی هایی دارد؟

وقتی نوبت به ویژگی های پنکه می رسد، اجازه دهید مکانی که قصد قرار دادن دستگاه در آن را دارید به عنوان معیار قرار گیرد. با توجه به همین فاکتور هم در بخش زیر مروری بر ویژگی های مهم در انواع پنکه خواهیم داشت.

  1. چرخش و حرکت اتوماتیک (Automatic Oscillation): بسیاری از پنکه ها مجهز به قابلیت چرخش اتوماتیک از سمتی به سمت دیگر حرکت هستند. چنین قابلیتی محدوده عملکرد پنکه را برای بهتر کردن جریان هوا افزایش می دهد.
  2. قابلیت تنظیم سرعت (Number of Fan Speeds): اگر علاقه مندید که در ساعاتی از روز سرعت گردش هوا با ساعت دیگری متفاوت باشد، بهتر است مطمئن شوید که پنکه شما قابلیت تنظیم سرعت دارد و بیش از یک سرعت را پوشش می دهد.
  3. قابلیت تنظیم ارتفاع (Adjustable Height): این امکان معمولا در پنکه های ایستاده وجود دارد که به یاری آن می توانید ارتفاع سر پنکه را روی میله متصل به آن تغییر دهید.
  4. سَر قابل تنظیم (Adjustable Fan Head): این قابلیت بیشتر در پنکه های بزرگتر و صنعتی رایج است! درواقع با وجود چنین امکانی، می توان سَر پنکه را به سمت بالا یا پایین چرخاند تا دستگاه جریان هوا را در جهت خاصی حرکت دهد.
  5. قابلیت کنترل از راه دور (Remote Control): مجهز بودن به کنترل از راه دور، قطعاً یک ویژگی برای راحتی بیشتر است.

بازگشت به لیست

پرفروش ترین مدل های پنکه برقی در ایران

در کنار به خاطر سپردن نکات مطرح شده در این مقاله، ضروری است تا نگاهی به انواع پرفروش پنکه هم بیاندازیم تا نظر کاربران را درباره انواع این محصولات جویا شویم.

پنکه پارس خزر مدل 4060R

پنکه پارس خزر مدل 4060R یکی از محصولات محبوب شرکت پارس خزر است که همراه با ریموت کنترل، قدرت چرخش پره ها تا 1250 دور در دقیقه و قابلیت تنظیم تایمر برای بازه های زمانی متنوع مورد استقبال بالایی قرار گرفته است. به طور کلی 4060R مشخصه هایی از جمله قابلیت گردش افقی، بی صدا، قابلیت تنظیم سرعت، قابلیت تنظیم ارتفاع و بعلاوه نشان استاندارد اروپایی CE دارد که با توجه به قیمت آن انتخابی مناسب برای اغلب خانواده ها به شمار می رود. گفتنی است که این پنکه ایستاده وزنی به اندازه 7.7 کیلوگرم و ابعاد 46x24x105 سانتی متر دارد، بنابراین جزو سیستم های جاگیر به حساب نمی آید.

پنکه رومیزی دمنده مدل Haleh

پنکه دمنده مدل Haleh، یک سیستم رومیزی است که از سه پره پلاستیکی ساخته شده است و یک صفحه شبکه ای به عنوان محافظ بر روی آن واقع شده است. جنس پلاستیکی این محصول آن را کاملا سبک (1.45 کیلوگرم) نموده است به همین دلیل هم به راحتی قابل جابه جایی است.

به طور کلی این پنکه قابلیت تنظیم سرعت چرخش در سه سطح را دارد. از طرفی دور موتور پنکه در حالت حدبیشتری به 2200 دور در دقیقه هم می رسد که با توجه به قیمت این وسیله قابل توجه است. درواقع پنکه رومیزی دمنده مدل Haleh، محصولی بادوام و بی صدا است که تقریبا یک اتاق 12 متری را به خوبی خنک می نماید؛ بنابراین می توان ادعا کرد که ارزش خرید بالایی دارد. گفتنی است که ابعاد این سیستم 12x26x27 سانتی متر است.

پنکه سه منظوره ویداس مدل VIR-8033

اگر در پی یک پنکه چندمنظوره و زیبا هستید احتمالا پنکه ویداس مدل VIR-8033 بتواند نظر شما را جلب کند. چراکه این قابلیت را دارد که در سه حالت ایستاده، رومیزی و دیواری مورد استفاده قرار گیرد، این مشخصه برای بیشتر افراد به ویژه مستاجران که دائما با فضاهایی با اندازه های مختلف روبه رو می شوند، گزینه ای قابل توجه است.

از جمله ویژگی های این محصول می توان به توان مصرفی 55 وات با تقسیم قدرت در 3 مرحله، تایمر متغیر، سیستم نسیم ساز (یا به اصطلاح تغییر اتوماتیک سرعت پنکه)، قابلیت تنظیم ارتفاع، مجهز به ریموت کنترل و سرعت گردش پروانه ها تا 1400 دور در دقیقه اشاره نمود. تمام این مزایا در کنار قیمت ارزان ای این مدل پنکه آن را به انتخابی مناسب بدل نموده است.

پنکه سقفی سیماران مدل SCF-1056

پنکه سقفی سیماران مدل SCF-1056، کالایی بسیار باکیفیت با توان 100 وات، ابعاد 142x142x63 سانتی متر، قابلیت تنظیم سرعت در 5 حالت و همراه با سه پره فلزی گزینه ای با ارزش خرید بالاست که رضایت کاربران بسیاری را به همراه داشته است. وزن این مدل پنکه سقفی حدودا 6.7 کیلوگرم است و همراه با قابلیت چرخش معکوس می توان از آن برای فصول سرد سال و گرم کردن اتاق ها استفاده کرد.

پنکه رومیزی پارس خزر مدل 3010

پنکه پارس خزر مدل 3010 یکی دیگر از محصولات باکیفیت و در عین حال مالی شرکت پارس خزر است که باز هم توانسته است نظر بسیاری از کاربران به خود جلب کند. این پنکه کلاسیک همراه با چهار پره بزرگ و صفحه محافظ میله ای به خوبی امکان تغییر زاویه وزش باد را به شما می دهد و در کنار آن امکان چرخش افقی هم دارد.

این کالای قابل حمل، مجهز به موتوری با فیوز حرارتی است که از فشار آمدن به موتور و آسیب تماشا در اثر فعالیت طولانی مدت دستگاه جلوگیری می نماید. در کنار این مشخصه، پنکه پارس خزر مدل 3010، قابلیت چرخش پروانه ها تا 1200 دور در دقیقه را دارد و از حدبیشتر توان مصرفی 60 وات و نشان استاندارد اروپا (CE) برخوردار است. در حالت کلی این محصول با توجه به امکانات و ابعادی (58x48x31 سانتی متر) که دارد انتخابی بهینه است و می تواند تا سال های سال در کنار شما و خانواده شما باشد.

پنکه رومیزی تسکو مدل TFan 01

اگر در پی گزینه ای بسیار ارزان قیمت اما با کارایی قابل قبول هستید احتمالا پنکه رومیزی تسکو مدل TFan 01، بتواند این احتیاج شما را به خوبی رفع کند. این پنکه دارای ویژگی هایی شامل قابلیت تنظیم ارتفاع، اندازه جمع وجور، سبک، و همراه با باتری غیرقابل تعویض است و در کنار آن از گارانتی 6 ماهه برخوردار است. البته طبیعتا نباید انتظار بسیار زیادی از آن داشت، اما مطمئنا این پنکه شارژی می تواند در حد معقولی احتیاجهای شما را رفع کند.

پنکه رومیزی تسکو مدل TFan 01، اندازه ای کوچک و مناسب برای میز تحریر دارد ولی با این حال می تواند باد نسبتا خوبی در دور تند ایجاد کند؛ اما صدای نسبتا زیاد آن نسبت به اندازه پنکه و ساختار نه چندان مستحکم آن از جمله معایب این محصول است.

پنکه ناسا الکتریک مدل NS-1116

پنکه ناسا الکتریک مدل NS-1116، از جمله محصولات بسیار با کیفیت و با کارآیی مطلوبی است که همراه با توان مصرفی 60 وات می تواند در روزهای گرم سال همراهی مناسب برای شما باشد. به طور کلی طراحی زیبا، وجود 5 پره پلاستیکی شفاف، لوله تلسکوپی از جنس فلز استیل، قابلیت تنظیم ارتفاع، تایمر به منظور تنظیم زمان کارکرد پنکه از 0.5 تا 7.5 ساعت، صفحه نمایش دیجیتالی و ریموت کنترل از جمله امکانات و ویژگی های خاص این کالای کاربردی است.

بعلاوه گفتنی است که این محصول کم صدا قابلیت چرخش 180 درجه، ساختار مستحکم، حرکت نوسانی به منظور گردش بهتر هوا و تنظیم سرعت وزش باد در سه سطح مختلف را دارد که جزو ویژگی های کلیدی در زمان مقایسه انواع پنکه از نظر کیفیت با یکدیگر است.

پنکه برفاب مدل SF2020

پنکه برفاب مدل SF2020، محصولی با ابعاد 30x45x140 سانتی متر و وزن حدودی 8 کیلوگرم است که با کنترل از راه دور تنظیم و روشن/خاموش می گردد. این محصول یک کالای میان رده با مشخصه های کاربردی از جمله قابلیت تنظیم ارتفاع، حالات مختلف وزش باد و حالت بی صدا است. بعلاوه جالب است بدانید که در زمان کار این کالا، سرعت پنکه بین حالت های کند، میانه و تند به طور متناوب و تصادفی تغییر می نماید! چنین امکانی به گردش پویاتر هوا یاری می نماید. بنابراین با توجه به مشخصه های ذکر شده برای این محصول میان رده، پنکه برفاب مدل SF2020 می تواند گزینه ای قابل توجه با قیمتی مناسب باشد.

پنکه سانی مدل DWS HILUX

پنکه سانی مدل DWS HILUX، یکی از کالاهای زیبای شرکت معتبرِ سانی است که از سال ها پیش در ایران به خوش نامی و کیفیت بالای کالاها معروف است. در این میان پنکه هایلوکس با مجهز بودن به 12 پروانه، توانسته است بازدهی بالایی را برای خنک سازی هر محیطی ایجاد کند. از طرفی پنکه سانی، دارای ویژگی هایی همانند قابلیت تنظیم ارتفاع، کم صدا، توان مصرفی 50 وات، تایمر و وزن 7.2 کیلوگرم است که همین موارد هم می تواند آن را به کالایی با ارزش خرید بالا تبدیل کند.

پنکه مه پاش تایفون مدل Gmc65st2

همانطور که در طول این راهنمای خرید هم اشاره شد، پنکه های مه پاش یکی از گزینه های عالی برای جایگزینی کولرهای گازی در ادارات و خانه های با ابعاد بزرگ هستند. چراکه قیمت زیاد و مصرف برق بالای آن ها می تواند حسابی دردسرساز باشد. بعلاوه افراد مستاجر در جابه جایی آن ها مشکلاتی خواهند داشت. در این میان اما پنکه مه پاش تایفون مدل Gmc65st2، می تواند جانشین کاملی برای جاگیری در خانه بزرگ شما یا حتی حیاط در روزهای گرم باشد.

به طور کلی ویژگی های این محصول شامل مخزنی آبی با حجم 40 لیتر، توان مصرفی 260 وات، مجهز بودن به 3 سرعت قابل تنظیم، قابلیت چرخش 90 درجه به طرفین، مجهز به گارد و محافظ ویژه به منظور ایجاد جریان باد متمرکز است. بعلاوه جالب است بدانید که کلید موتور و کلید قسمت مه پاش این محصول جدا از هم است، بنابراین امکان استفاده از پنکه (بدون حالت مه پاش) در مواقعی که احتیاج به رطوبت نیست، وجود دارد.

البته این پنکه معایبی هم دارد که شامل زمان بر بودن سرهم کردن آن، وزن بالا و صدای زیاد است. ابعاد پنکه مه پاش تایفون مدل Gmc65st2، حدودا 80x60x200 سانتی متر و وزن آن 25 کیلوگرم است.

پنکه ویداس مدل VIR-8033

پنکه ویداس مدل VIR-8033، کالایی خوش قیمت با ابعاد 120x40x15 سانتی متر، وزن 7 کیلوگرم، حدبیشتر توان مصرفی 55 وات و همراه با ریموت کنترل است که قابلیت تنظیم ارتفاع هم دارد. پنکه ویداس کالایی میان رده همراه با تایمر، صدای تقریبا کم و پنج پروانه پلاستیکی است که می توان احتیاج شما در فصول گرم را به خوبی رفع کند.

پنکه رومیزی دمنده سری هاله مدل FTF-20H2S

پنکه دمنده سری هاله مدل FTF-20H2S یک محصول رومیزی و جمع وجور است که دارای سه حالت مختلف باد دهی است و در عین حال کاملا بی صدا کار می نماید. به طور کلی اندازه پرتاب باد این محصول واقعا قابل توجه است و در کنار آن مجهز به سیستم اتوماتیک محافظت در برابر حرارت است که در صورت افزایش دمای موتور، به صورت اتوماتیک خاموش می گردد. این محصول با توان مصرفی 30 وات، سه پروانه پلاستیکی دارد و با وزن 1.45 کیلوگرمی و ابعاد 26x27x12 سانتی متر گزینه ای کار راه انداز و ارزان به شمار میرود.

پنکه دستی باسئوس مدل Square Tube Mini Handheld

پنکه دستی باسئوس مدل Square Tube Mini Handheld، یک محصول مسافرتی و خوش ساخت است که در ماشین، اتوبوس یا حتی زمانی که به کوه و دشت می روید می تواند شما را به خوبی خنک کند. این کالا دارای ویژگی های قابل توجه ای همانند قابلیت تاشوندگی، دو حالت تنظیم سرعت باد، قابلیت افزایش طول دسته، شارژدهی تا حدبیشتر 12 ساعت، استفاده از درگاه یو اس بی Type-C و سیستم ایمنی (خودخاموش شونده) برای مراقبت از دست هنگام برخورد با پره ها است.

در کنار این مزایا جالب است بدانید که موتور به کار رفته در این کالا، صدای خیلی کمی فراوری می نماید تا در محیط های ساکت مزاحمتی برای دیگران ایجاد نگردد؛ بنابراین می توانید با خیال راحت در هر جایی از آن بهره ببرید.

بازگشت به لیست

جمع بندی

همانطور که در مقدمه هم اشاره شد، انتخاب و خرید پنکه مناسب برای خانه یا فضای کار ممکن است گاهی گیج نماینده به نظر برسد. بنابراین نکات اساسیِ مطرح شده در این راهنمای دقیق می تواند به شما در تصمیم گیری یاری کند؛ به علاوه بعضی از ویژگی های خاص که باید در پی آن باشید هم در این نوشتار ذکر شد، که امیدواریم در این روزهای گرم مفید واقع شده باشد.

منبع: LOWES

منبع: دیجیکالا مگ

به "راهنمای خرید پنکه؛ انواع، نکات مهم هنگام خرید و پرفروش های بازار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید پنکه؛ انواع، نکات مهم هنگام خرید و پرفروش های بازار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید