تایلند، سرزمین آزادی!

به گزارش وبلاگ لین هوان، کشور زیبای تایلند به واسطه آب و هوای متنوع و طبیعت دیدنی و جذابش هر ساله پذیرای خیل عظیمی از گردشگران از نقاط مختلف جهان است. و از این رو در هر فصل و زمانی که قصد سفر به این سرزمین را داشته باشید، مجموعه کاملی از برنامه هایی وجود دارد که یک سفر جذاب و به یاد ماندنی را برای شما رقم بزند. میخواهیم بعضی از جاذبه های گردشگری و آداب و رسوم مردم تایلند را با هم تماشا کنیم .با ما همراه شوید تا در سرزمین لبخند ها قدم بزنیم.

تایلند، سرزمین آزادی!

با تور تایلند لحظه آخری از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا را ببینید.

رسومات مردم تایلند

تایلند کشوری کوچک با فرهنگ و رسوم خاص خود است. پیش از سفر به این سرزمین بهتر است مختصری با این آداب و رسوم مردم آن آشنا شوید تا سفری لذت بخش و بدن ایجاد مشکل داشته باشید.

حین بازدید از معابد و سایر اماکن مذهبی لباس متناسب به تن داشته باشید. پیش از ورود به این اماکن کفش ها را در آورده و با احترام وارد شوید. ممکن است برخی راهبان علاقه ای به عکس دریافت نداشته باشند. پس برای احترام به آنان قبل از عکس دریافت اجازه بگیرید. همچنین اگر در مراسمات مذهبی و دعا خواندن راهبان حضور داشتید، با سکوت خود ، اصول احترام به معبد و راهبان را بجا بیاورید.

از برقرار کردن ارتباط نزدیک با راهبان اجتناب کنید. این کار آن ها را ناراحت می نماید. این امر باید مد نظر تمام دنیاگردان تور تایلند ، خصوصا بانوان باشد . چرا که راهبان از تماس با بانوان دوری می نمایند.

اولین چیزیکه باید به خاطر بسپارید، نحوه سلام دادن است. کف دست ها را روی هم گذاشته و زیر چانه قرار می دهید و اندکی سر خود را پایین بیاورید. مطمعنا سلام چینی را همه می دانید. این حرکت نشانه احترام به طرف مقابل است.

همه تایلند را با مردمانی خون گرم و مهمان نواز می شناسند و رفتار آن ها مشابه سایر کشورهای آسیایی است. بزرگان در فرهنگ این اقوام صندلی ویژه ای دارند، که آثار آن را می توان در رفتار و اعمال مذهبی آنان دید.

مردمان این کشور انسان هایی شکیبا، اهل مدارا و صلح جو هستند. اسم مستعار در بین این مردم مرسوم است که این موضوع برای دنیاگردان جالب توجه است.

یک عادت خوبی که در بین مردم خواهید دید، مثبت نگری است. آن ها به هر اتفاقی دید مثبت دارند و دیگر اینکه لبخند همواره بر لبهایشان جاریست. جشن های متععدی که سالانه در این کشور برگزار می گردد، گویای روح و روان شاد مردم آن است.

برای برقراری ارتباط بیشتر با این مردمان سعی کنید زبان بدن خود را تقویت کرد. این مردم برای برقرای ارتباط از حرکات دست و بدن خود بسیار استفاده می نمایند.

نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید احترام به نظام سلطنت این کشور است. پادشاه مقام والای این سرزمین است که در بین مردم بسیار مورد احترام است. به طوری که با دقت در هر مکانی از این کشور آثاری از تصویر شاه را خواهید دید. پس در مدت حضور خود در این کشور سعی کنید از اظهار نظر در این مورد خودداری کنید. وگرنه این به معنای بی احترامی تلقی می گردد و مجازات و زندانی خواهید شد.

در باور تایلندی ها روزهای هفته رنگ های مختلفی دارند. به این مناسبت که امپراطوری در روز دوشنبه به دنیا آمده است، این روز را جشن می گیرند و شرکت نمایندگان در آن لباس های زرد (رنگ دوشنبه) به تن می نمایند. فرهنگ مردم تایلند ترکیبی از از فرهنگ های متفاوت کشورهای هند، چین، کامبوج و دیگر کشورها آسیای جنوب شرقی است و از این رو احترام و روابط خانوادگی در بین مردم بسیار اهمیت دارد.

تایلند کشور شگفتی ها و دیدنی های جذاب است. استقبال و مهمان نوازی عالی مردم آن نیز این زیبایی ها را دوچندان می نماید. این شگفتی ها را از دست ندهید.

ساحل مالاکا پاتونگ

یکی از مکان های مورد علاقه دنیاگرد ها تور پوکت که هرساله تعداد زیای از دنیاگردان را به خود جذب می نماید، ساحل پاتونگ واقع در جزیره پوکت است. جزیره پوکت که در دریای آندامان قرار گرفته است، یک پل به کشور تایلند می رسد.

این ناحیه به طور کلی دارای 32 جزیره بزرگ و کوچک است که زیباترین و بزرگ ترین این جزایر را می توان این جزیره پوکت دانست. از نظر جذب دنیاگرد، سرمایه گذاری زیادی در این جزیره اجرا شده است و می توان گفت در این مورد بسیار پیروز عمل نموده اند.

از دیدنی های این جزیره که هر فردی را به سفر به این مکان ترغیب می نماید، سواحل فراوان و خیره نماینده با شنهای سفید که تابش آفتاب زیبایی آن را چندین برابر می نماید و همچنین پوشش گیاهی متنوع و انبوه این جزیره است. تپه های بلند که پوشیده از جنگل های استوایی است که در آن گونه های متنوعی از حیوانات و انواع پرندگان زندگی می نمایند، از دیگر جاذبه های این جزیره است.

شما برای سفر به این جزیره احتیاج به تجهیزات خاصی همراه خود ندارید. چرا که هرآنچه احتیاج داشته باشید را می توانید در این جزیره تهیه کنید. وجود هتل های مناسب و امکانات شنا و غواصی و موج سواری و همچنین امکانات کوه نوردی و جنگل گردی و دیگر امکانات تفریحی برای دنیاگردان تامین شده است.

یکی از لذت بخش ترین تفریحات این منطقه از نظر دنیاگردان غواصی در سواحل فی فی است. این جزیره کوچک که در نزدیکی پوکت و مالاکا قرار گرفته است، بهترین مکان برای غواصی در آب های زلال است. در این جزیره تمام امکانات مختص به شنا و غواصی فراهم شده است.

مناطق ساحلی همواره در معرض سونامی هستند. این جزیره نیز سونامی های در کارنامه خود دارد. در سال 2004 سونامی به این منطقه خسارت بزرگی وارد نموده است و تعداد زیادی از ساکنین این جزیره جان خود را از دست دادند. اما امروزه برای جلوگیری از این خطر در سواحل جزیره ها سدهای ضد سونامی ساخته شده است.

ثابت بودن تقریبی هوا در این جزیره باعث شده است که در بیشتر فصول سال امکان سفر به این منطقه وجود داشته باشد. آب های نیلگون، کم عمق و زلال و سواحل مرجانی و آسمان صاف در بیشتر فصول سال از جاذبه های دیدنی این جزیره است. یکی دیگر از جاذبه های این جزیره بازارچه های سنتی و دستفروشانی است که خوراکی های محلی و محصولات خود را به عنوان سوغاتی برای فروش به این منطقه می آورند.

در این جزیره شب های رویایی را تجربه خواهید کرد. آسمان پر وبلاگ لین هوان همراه با صدای موج های آب و هوای بسیار عالی از جمله مناظری است که شما را برای سفر به این جزیره بیش از پیش راغب می نماید. نکته دیگر اینکه این جزیره به صورت شبانه روزی دایر است و تمام رستوران ها و فروشگاه ها و سایر امکانات رفاهی جزیره شب ها نیز فعالند.

سواحل پاتونگ در فاصله 15 کیلومتری غرب جزیره پوکت از محبوبترین و زیباترین منطقه دنیاگردی این جزیره است. ساحلی طولانی و گسترده، ساحل شنی هلالی شکل، کافه ها ، سالن های ماساژ، مراکز خرید صنایع دستی، رستورانهای ایتالیایی و هندی ، جت اسکی، تفریحات آبی، پاراگلایدر و می باشد.

مردم محلی این جزیره زبان انگلیسی را تنها در حدی که بتوانند ارتباط اولیه را با دنیاگردان برقرار نمایند، می دانند. از این رو سخن گفتن با این مردم شاید برای دنیاگردان سخت باشد. بنابراین سعی کنید راهنمای زبان تایلندی یا نرم افزاری مشابه را در تلفن همراه خود داشته باشید که با مشکل روبرو نشوید.

پارک استوایی نانگ نوچ

پاتایا یکی از زیباترین و پر بازدیدترین شهرهای تایلند است که در بخش شرقی این کشور واقع شده است. این شهر رویایی دارای سواحل بسیار زیبا و چشم نوازیست که از بهترین سواحل جنوب شرق آسیا محسوب می شوند. طبیعت بسیار زیبای این شهر برای هر دنیاگرد تور پاتایا ، یقینا به یادماندنی خواهد بود. این شهر مانند سایر شهرهای تایلند کلوب های شبانه و پر زرق و برقی دارد که هر دنیاگردی را جذب خود می نماید. اما باید یادآور شد که نباید از طبیعت شگفت انگیز این شهر چشم پوشی کرد. یکی از جاذبه های طبیعی که هرساله دنیاگردان زیادی را به این شهر می آورد، پارک استوایی نانگ نوچ است. این باغ با مساحتی در حدود 2400 متر مربع، در فاصله 18 کیلومتری جنوب شهر پاتایا واقع شده است. این باغ استوایی از نظر پوشش گیاهی بسیار متنوع و باور نکردنی است. اگر از این باغ دیدن نموده باشید، سفر به دور دنیا در چند ساعت یا چند روز را احساس خواهید کرد. چرا که سعی شده غنی ترین پوشش گیاهی و آثاری از سراسر دنیا را در این باغ ایجاد و یا شبیه سازی نمایند. پوشش گیاهی جمع آوری شده در حدود 20 هزار گونه درخت استوایی از 50 کشور دنیا در این باغ آن را به یکی از نادرترین باغ های دنیا تبدیل ساخته است. شما در هر قسمت از این پارک بزرگ باغ های کوچکی با ظاهر متفاوت از باغ های دیگر می بینید. سازندگان این باغ با بهره گیری از فرهنگ های کشورهای مختلف، توانسته اند بسیاری از باغ های کشورهای اروپایی و آسیایی را در این مکان شبیه سازی نمایند. به طوری که شما با قدم زدنی کوتاه می توانید از فرهنگ یک کشور پای به کشور دیگری بگذارید و این در نوع خود بسیار زیبا و جذاب است. باغ های فرانسوی، ایتالیایی و باغ های شناور از جمله خلاقیت های سازندگان این پارک زیباست.

باغ شناور و باغ سفالگری از جمله نمادهای کشورهای جنوب شرقی است که با ظرافت هنرمندانه ای ساخته شده است و بازدیدنمایندگان را حیرت زده می نماید.

این باغ علاوه بر جنبه زیبایی و جذب دنیاگرد، مرکز علمی حفظ و نگهداری از انواع گیاهان است. در این مکان فوق العاده زیبا، علاوه بر بازدید از گیاهان، امکاناتی همچون فیل سواری و نمایش فیل ها، نمایشگاه هایی از فرهنگ غنی تایلند، مراسمات مذهبی و امکان صرف غذا و یا نوشیدنی در رستوران های با چشم اندازهای رویایی، بازدید از گونه های متنوع ماهی ها در دریاچه نانگ نوچ و سایر دیدنی ها را تجربه خواهید کرد.

در بخشی از این باغ مکانی برای مشاهده مسابقات رزمی، نمایش های موی تای که از ورزشهای پر هوادار در کشور تایلند است، تعبیه شده است. یکی دیگر از امتیازاتی که در این مرکز برای بازدید نمایندگان قرار داده شده، تراموای برقی است. اگر برای بازدید از این مکان زیبا زمان محدودی دارید، حتما باید از این وسیله حمل و نقل بهره ببرید.

این باغ به دلیل در اختیار گذاشتن بهترین امکانات، همچون استخر، رستوران، سالن کنفرانس و مهمانی و محل های اقامتی از بهترین و محبوب ترین مناطق شهر محسوب می گردد.

یکی از مناطقی که منجر به ایجاد بهترین چشم انداز از این باغ بزرگ و دیدنی شده است، پل معلقی به طول یک کیلومتر است که این پل بر فراز باغ اروپایی، تپه پروانه ها، باغ استون هنج و باغ نخل های گرمسیری قرار گرفته است.

از دیگر امکانات مورد علاقه دنیاگردان که در این مکان در نظر گرفته شده است، ماساژ درمانی است که برای برطرف خستگی از یک سفر طولانی بسیار دلچسب خواهد بود.

از قلم نیاندازید در ورودی پارک حتما دوچرخه کرایه کنید و دوچرخه سواری در این مکان زیبا را از دست ندهید. از طرفی باید بدانید که دیدن همه آثار و زیبایی های این باغ احتیاچ به چندین روز پیاده روی دارد. پس برای پیشگیری از خستگی و تسریع در بازدید خود حتما یک دوچرخه قرض بگیرید.

زیبایی های این باغ بی شمار و خارج از وصف کلامی است. برای لمس همه این احساسات باید از نزدیک این هنر شرقی را ببینید.

بودای زمردی بانکوک

معبد های زیادی در کشور تایلند وجود دارد و سالانه دنیاگردان زیادی برای بازدید از این معابد به تایلند سفر می نمایند. در کاخ بزرگ بانکوک معبد بودای زمردین Wat Phra Kaew که توسط راما اول ساخته شده است، قرار گرفته است. در باور مردم تایلند، این مجسمه مقدس نماد محافظت از امپراطوری شناخته شده است.

در ورودی های ایوان این معبد غول های محافظ دروازه وجود دارد و کل سرای معبد با مجسمه های متعدد و سنگ های با ارزش اراسته شده است که بسیار جالب توجه است. مدت زمانی که طول می کشد از کل مجموعه بازدید کنید، یک ساعت است.

در طول تاریخ مجسمه بودای زمردین در مکان های متفاوتی از جمله معبده لمپنگ، چیانگ می، لوئانگ پرابنگ و ... قرار داشته است. در نهایت توسط راما اول در سال 1784 این مجسمه به معبد وات پراکائو منتقل می گردد و در ساختمان اصلی معبد قرار می گیرد. پسوند زمرد در نام این مجسمه نشات گرفته از رنگ سبز آن است و اگر نه این مجسمه بر خلاف نامش از سنگ نیمه قیمتی یشم ساخته شده است. سبز مظهر عقل و ایمان و رنگ تعالی و کمال است. به عبارتی رنگ سبز نماد ایمان و کمال و رنگی بهشتی است.

مجسمه بودا زمردین با طول 66 سانتی متر در حالت مراقبه در حالی که پای چپ آن بر روی پای راست قرار گرفته است، نشسته است. نوع تراشکاری این مجسمه نشان می دهد در قرن 14 ساخته شده است. حالت مدیتیشن مجسمه بودای زمردین در تایلند معمول نبوده و بیشتر شبیه به بوداییان جنوب هند و سریلانکا می باشد. به همین دلیل برخی اعتقاد دارند این مجسمه مربوط به هند و سریلانکا است.

اگر می خواهید به تایلند سفر کنید و علاقه مند به بازدید از این مجسمه زیبا هستید باید بدانید که این مجسمه در فصول متفاوت لباس مختلفی بر تن دارد. سه لباسی که متعلق به بودای زمردین است متناسب با فصل های تابستان، فصل بارانی و زمستان است. تعویض لباس این مجسمه مقدس یکی از مراسم های مذهبی بسیار مهم است که توسط پادشاه یا ولیعهد در ماه های مارچ آگوست و نوامبر به منظور رقم خوردن طالع نیک برای مردمش انجام می گردد. در هر فصل دو لباس دیگری که استفاده نمی گردد، در موزه سلطنتی در کنار مبلمان سلطنتی و سکه های تایلندی به نمایش عموم در می آیند.

این مجسمه اگرچه از نظر اندازه کوچک است اما نماد حفاظت از امپراطوری تایلند و جزء مقدس ترین و با اهمیت ترین مجسمه ها می باشد.

کاخ بودا زمردین نیز یک مکان مقدس است و باید در نظر داشت که برای بازدید از این مکان حتما باید پوششی مناسب بر تن داشته باشید. اما با این حال امکان اجاره لباس در این معبد نیز وجود دارد. به طور کلی بازدید از این معبد طی ساعت 8:30 دقیقه تا 15:30 انجام می گردد. به یاد داشته باشید هنگام بازدید از این مکان، همانند سایر مکان های مذهبی دیگر با احترام وارد شوید. همچنین امکان استفاده از راهنمای صوتی شخصی به زبان های متنوع از قبیل انگلیسی، المانی، روسی و ... نیز در معبد وجود دارد.

اگر در نظر دارید که تور بانکوک را برای سفر به تایلند انتخاب کنید، بازدید از این کاخ بزرگ را به صورت ویژه به شما پیشنهاد می کنیم. با یازدید از این محل، نه تنها بودای زمردین را می بینید، بلکه می توانید از مجموعه قصر پادشاهی دیدن کنید و همچنین مراسمات مذهبی آین آیین را از نزدیک خواهید دید.

منبع: setare.com

به "تایلند، سرزمین آزادی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایلند، سرزمین آزادی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید