ازدواج، چه خوب و چه بد، قند خون را پایین می آورد

به گزارش وبلاگ لین هوان، نتایج یک پژوهش علمی تازه نشان داد داشتن یک شریک زندگی ممکن است به پایین نگه داشتن قند خون افراد یاری کند، حتی اگر این رابطه چندان هم ایده آل نباشد.

ازدواج، چه خوب و چه بد، قند خون را پایین می آورد

درباره مزایای سلامتی ازدواج پیروز تحقیقات فراوانی صورت گرفته است. پژوهشی در هاروارد در سال 2016، نشان داد افراد متاهل کمتر ریسک می نمایند، بهتر غذا می خورند و سبک زندگی سالم تری دارند. اما این مطالعه نو به آنالیز مولفه های خاص در سلامت و ارتباط آن با شرایط و کیفیت تاهل پرداخت نه فقط متاهل بودن.

کاترین فورد، نویسنده این مطالعه، می گوید: به گمان من ازدواج و زندگی مشترک به سرمایه گذاری عاطفی خاصی در یک دوره زمانی طولانی احتیاج دارد. برجسته بودن این نوع رابطه احتمالا به این معنا است که از دست دادن آن ممکن است پیامد هایی برای سلامتی داشته باشد؛ مثلا آثاری بر میانگین سطح قند خون.

بر اساس این تحقیق، سه هزار و 335 فرد بزرگسال 50 تا 89 ساله که دیابت نداشتند، از سال 2004 تا 2013 آنالیز شدند تا تعیین گردد آیا داشتن رابطه بر سطح قند خون آن ها تاثیر می گذارد یا خیر. در زمان آزمایش، نزدیک به 76 درصد پاسخ دهندگان گفتند که شریک زندگی دارند یا ازدواج نموده اند. از پاسخ دهندگان در خصوص مقدار کشمکش در رابطه شان هم سوال شد. شرکت نمایندگان هر سال به کارشناس مراجعه می کردند تا آزمایش خونی به نام آزمایش اچ بی ای1سی (HbA1c) انجام دهند؛ آزمایش ساده و رایج که برای مقدار گیری سطح قند خون استفاده می گردد.

به گفته دانشمندان، آن ها به این نتیجه رسیدند که داشتن یک رابطه، بدون توجه به فشار ها و کشمکش های درونی آن، به پایین نگه داشتن قند خون افراد منجر می گردد. آن ها در سرانجام این مطالعه نتیجه گرفتند: به طور کلی، نتایج ما نشان داد که روابط زناشویی/زندگی مشترک بدون توجه به ابعاد حمایتی یا فشار شریک زندگی، با مقدار اچ بی ای1سی رابطه معکوس دارد.

به همین ترتیب به نظر می رسد که این روابط در برابر سطح اچ بی ای1سی بالاتر از آستانه پیش از دیابت، اثر محافظتی دارند.

افزایش حمایت از سالمندانی که به علت طلاق یا مرگ شریک زندگی، با تجربه از دست دادن یک رابطه زناشویی یا زندگی مشترک روبرو اند و بعلاوه از بین بردن کلیشه های منفی در خصوص داشتن روابط عاشقانه دیگر پس از این تجارب، ممکن است نقطه شروعی برای توجه به خطرات سلامتی ناشی از این موضوع باشد؛ به طور خاص تر خطر بالا رفتن قند خون مرتبط با تغییر شرایط زناشویی و زندگی مشترک در سالمندان.

منبع: ایندیپندنت

منبع: فرارو

به "ازدواج، چه خوب و چه بد، قند خون را پایین می آورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ازدواج، چه خوب و چه بد، قند خون را پایین می آورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید