کمبود آنتی بیوتیک در خراسان جنوبی رفع می شود

به گزارش وبلاگ لین هوان، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با پیگیری های اجرا شده در زمینه کمبود داروهای آنتی بیوتیک در داروخانه های استان خراسان جنوبی، این مشکل کمتر از 10 روز دیگر برطرف خواهد شد.

کمبود آنتی بیوتیک در خراسان جنوبی رفع می شود

کیانی گفت: با توجه به برخی مسائل اقتصادی شاهد کمبود های دارویی به ویژه آنتی بیوتیک های خوراکی هستیم البته کمبود شربت های آنتی بیوتیک در سراسر کشور وجود دارد و مختص خراسان جنوبی نیست.

او اضافه نمود: از طرفی در فصل حساس و سرما قرار داریم لذا مصرف این نوع دارو ها افزایش یافته است و کمبود ها بیشتر خود را نشان می دهد.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: آنتی بیوتیک های خوراکی مانند آزیترومایسین، سفیکسین، آموکسی سیلین و از این قبیل با کمبود روبرو است البته این دارو ها نیاز به نسخه پزشک دارند و مردم نباید بدون نسخه از داروخانه تقاضای دارو کنند.

کیانی اظهار داشت: به دلیل رعایت نکردن دستورالعمل های بهداشتی به ویژه در فصل پاییز، شاهد توسعه بیماری های تنفسی و افزایش مصرف دارو هستیم که نیاز است مردم مراقبت بیشتری داشته باشند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: با توجه به پیگیری های حضوری، تلفنی و کتبی در سطح دانشگاه علوم پزشکی بیرجند به نظر می رسد کمتر از 10 روز آینده مشکل کمبود برخی دارو ها در استان رفع شود.

او اظهار کرد : در حال حاضر تعداد 100 داروخانه بیمارستانی دولتی و خصوصی در خراسان جنوبی وجود دارد که عمدتا کمبود دارویی دارند.

کیانی شرح داد: یک درصد جمعیت کشور را داریم و به همین میزان تعداد داروخانه ها نیز متناسب با جمعیت استان است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اضافه نمود: به دلیل مسائل تولید در سطح کشور، کمبود دارویی دیده می شود مگر اینکه در شهری مصرف خیلی پایین باشد که کمبود به چشم نیاید.

وبلاگ لین هوان خراسان جنوبی بیرجند

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کمبود آنتی بیوتیک در خراسان جنوبی رفع می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کمبود آنتی بیوتیک در خراسان جنوبی رفع می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید