10 میان وعده مناسب برای رژیم لاغری

به گزارش وبلاگ لین هوان، مصرف میان وعده های مناسب بویژه اگر قصد دارید وزن خود را کاهش دهید، اهمیت زیادی دارد. این میان وعده ها می تواند تا زمان خوردن وعده های اصلی انرژی مورد احتیاج بدن شما را تامین نموده و در عین حال سبب گردد هنگام مصرف غذای اصلی، حجم کمتری از غذا را میل کنید که این به کاهش وزن یاری خواهد نمود.

10 میان وعده مناسب برای رژیم لاغری

بر اساس اعلام دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، بنابراین در انتخاب میان وعده های خود دقت نموده و مواد غذایی را مصرف کنید که علاوه بر کم حجم بودن شما را برای ساعت ها سیر نگه می دارند:

- یک فنجان زغال اخته: علاوه بر این که سرشار از خواص آنتی اکسیدانی است، در هر فنجان تنها 83 کالری دارد. ضمن این که مقدار سدیم آن نیز صفر است.

- یک عدد تخم مرغ: حاوی 78 کالری بعلاوه شش گرم پروتئین است. مصرف تخم مرغ با چاشنی ها احتیاجی به اضافه کردن نمک و بالا بردن مقدار سدیم در آن ندارد.

- شش فنجان پف فیل (پاپ کورن): این مقدار تنها 100 کالری دارد. پاپ کورن حاوی مقادیر بالایی فیبر است که باعث می گردد مدت بیشتری احساس سیری کنید.

- سه عدد کراکر با پنیر: کلید استفاده از این میان وعده انتخاب کراکرهای سبوس دار است. فیبر موجود در کراکر باعث می گردد بین وعده های اصلی کمتر گرسنه شوید و پنیر موجود در این میان وعده پروتئین و کلسیم برای بدن محیا می نماید. برای اینکه این میان وعده زیر 100 کالری داشته باشد از پنیر کم چرب بهره ببرید.

- 14عدد بادام: می توانید بدون اینکه از مرز 100 کالری بگذرید 14 بادام بهره ببرید. بعلاوه بادام منبع خوبی از فیبر و پروتئین است.

- سیب پخته: با پختن سیب به همان مقدار که نپخته آن ویتامین و فیبر به بدن می رساند، از این مواد بهره می برید. حتی می توانید به سیب پخته خود مقداری دارچین هم اضافه کنید. نگران نباشید دارچین کالری ندارد.

- یک سوم فنجان دانه سویا: یک سوم فنجان آن دارای 8 گرم پروتئین و 4 گرم فیبر است. بعلاوه 10 درصد از آهن مورد احتیاج روزانه بدن را هم تامین می نماید.

- سه چهارم فنجان انبه منجمد: مصرف این میان وعده یک راه عالی برای دریافت بتا کاروتن و فیبر است. سه چهارم فنجان آن تنها 90 کالری دارد و 60 درصد از ویتامین ث مورد احتیاج بدن را در طول روز تامین می نماید.

- ماست به همراه دانه های آفتابگردان: دانه های آفتابگردان به ماست حجم اضافه می نماید اما تنها 19 کالری دارد. ماست سرشار از پروتئین است و کل این میان وعده کمتر از نیم گرم چربی اشباع دارد. یادتان باشد که از دانه های آفتابگردان بدون نمک بهره ببرید مخصوصا اگر مواظب مقدار سدیم خود هستید.

- 20 عدد پسته: 20 عدد پسته بخورید و مطمئن باشید تنها 80 کالری گرفته اید. بعلاوه این 20 عدد پسته کمتر از نیم گرم چربی اشباع دارد و سرشار از پروتئین، فیبر و چندین مورد ویتامین و مینرال های کلیدی است. برای پرهیز از سدیم بالا، پسته ها را بدون نمک بهره ببرید.

منبع: گردشبان

به "10 میان وعده مناسب برای رژیم لاغری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 میان وعده مناسب برای رژیم لاغری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید