هوش مصنوعی به مراکز درمانی آمریکا می رود

به گزارش وبلاگ لین هوان، استفاده از فناوری هوش مصنوعی در مراکز درمانی آمریکا شایع شده است.

هوش مصنوعی به مراکز درمانی آمریکا می رود

استفاده از هوش مصنوعی در مراکز درمانی بسیار زیاد شده به صورتی که معمولا به صورت یک برنامه رایانه ای و یا نرم افزار از این فناوری استفاده می گردد. برنامه هایی که قادر به یادگیری حجم زیادی از داده ها هستند و می توانند برای یاری به بیماران پیش بینی هایی را انجام دهند.

هوش مصنوعی پیش از این هم توانسته بود بیماری های های چشم که با دیابت مرتبط هستند را شناسایی کند و به پزشکان در تفسیر اسکن ام .آر.آی و سایر آزمایش های تصویربرداری یاری کند. حال بخشی از سیستم سلامت آمریکا به استفاده مستقیم از هوش مصنوعی پرداخته است.

در این راستا، در بعضی از کلینیک ها، نرم افزارهای هوش مصنوعی از بیماران یک سری سوال اولیه راجع به علائم بیماری شان را می پرسد.

این سوالات، سوالاتی است که معمولا پزشکان و پرستاران به طور معمول مطرح می نمایند. محققان می گویند، استفاده از این نرم افزار به تجویز دارو در مراحل اولیه بیماری یاری می نماید و پزشکان را در انجام کارهایشان یاری می نماید.

البته که هنوز مشکلاتی راجع به این گونه سیستم ها وجود دارد. مثلا این سیستم ها توانایی پزشکان در احساس را ندارند. آلبرت ریزو محقق دانشگاه کالیفرنیای جنوبی اظهار کرد، ماموریت ما جایگزینی انسان ها با ماشین ها نیست.

ریزو و تیم تحقیقاتی روی برنامه ای کار کردند که از واقعیت مجازی و هوش مصنوعی استفاده می نماید که Ellie نام دارد و در ابتدا برای این بود که تصمیم بگیرد که آیا کهنه سربازان بازگشته از جنگ احتیاج به درمان دارند یا نه؟،ایسنا

بیشتر بخوانیم: پیش بینی حملات صرع به یاری هوش مصنوعی

منبع: ایران آنلاین

به "هوش مصنوعی به مراکز درمانی آمریکا می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوش مصنوعی به مراکز درمانی آمریکا می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید