جزئیات نحوه ثبت نام در پیش دبستانی

به گزارش وبلاگ لین هوان، خانواده ها برای ثبت نام پیش دبستانی باید به نزدیکترین مدرسه محل سکونت مراجعه نمایند و سن آن 5 سال تمام است بعلاوه در تابستان سال جاری برنامه ای برای آموزش بچه ها بازمانده از پیش دبستانی اجرا می گردد.

جزئیات نحوه ثبت نام در پیش دبستانی

به گزارش تسنیم، ثبت نام نوآموزان در دوره پیش دبستانی برای سال تحصیلی پیش رو، پرسش خانواده هایی است که فرزندشان سال جاری باید وارد این دوره گردد.

سال تحصیلی گذشته با توجه به شیوع کرونا، آموزش های نوآموزان در این طرح فقط به وسیله فضای مجازی و شبکه شاد و آموزش تلویزیونی صورت گرفت.

آنگونه که رضوان حکیم زاده معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش می گوید: ثبت نام نوآموزان پیش دبستانی همانند سال گذشته اعلام شده است.

اولیای نوآموزان پیش دبستانی می توانند با مراجعه به نزدیکترین مدرسه دولتی ابتدایی محل سکونت خود، فرزندشان را ثبت نام نمایند تا اگر کلاس ها مجازی برگزار گردید در شبکه شاد از آن استفاده نمایند و اگر حضوری بود در محیط مدرسه حضور یابند.

سن ثبت نام پیش دبستانی یک، چهار تا پنج سال تمام (متولدین 2 مهر 95 تا یک مهر 96) و سن ثبت نام پیش دبستانی دو، پنج تا شش سال تمام (متولدین 2 مهر 94 تا یک مهر 95) است.

ثبت نام نو آموزان دوره پیش دبستانی اتباع خارجی همانند سایر دوره های تحصیلی، طبق شیوه نامه های ابلاغی بلامانع است.

بعلاوه دو برنامه تداوم فرایند یادگیری نوآموزان پیش دبستانی ثبت نام شده و برگزاری کلاس های آمادگی برای بچه ها بازمانده از دوره یک ساله پیش دبستانی در بهار و تابستان 1400 از سوی وزیر آموزش و پرورش ابلاغ و در آن ذکر شده است، نسبت به پوشش حداکثری و ارائه خدمات تربیتی پیش دبستانی به شیوه حضوری، مجازی و ترکیبی با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی و تصمیمات ستاد ملی کرونا اقدام گردد.

برنامه تداوم فرآیند یادگیری دوره پیش دبستانی بدین توضیح است:

بازه زمانی اجرای برنامه تداوم فرایند یادگیری دوره پیش دبستانی بهار و تابستان 1400 از اول خرداد تا 15 شهریور 1400 است.

گروه های هدف این برنامه عبارتند از: نوآموزان پیش دبستانی که آموزش های یک سال پیش از دبستان را نگذرانده و در سال تحصیلی تازه برای اولین بار در پایه اول دبستان ثبت نام می شوند بچه ها 5 سال تمامی که در سال تحصیلی 1399-1400 با تاخیر در دوره پیش دبستانی ثبت نام نموده اند.

روش اجرا بدین گونه است که به روال سال تحصیلی گذشته ثبت نام صورت گرفته و برای نوآموزان که با تاخیر ثبت نام شده اند فرایند موجود ادامه خواهد داشت. اجرای دقیق برنامه درسی و فعالیت های آموزشی و پرورشی با استفاده از محتوای مکتوب و الکترونیکی در بستر شاد به شیوه حضوری و ترکیبی طبق مصوبات ستاد کرونا و ارائه بازخورد مورد تاکید است.

اهداف کلی اجرای برنامه هم بدین توضیح است: پوشش حداکثری بچه ها واجد شرایط یک سال قبل از دبستان به وسیله شیوه های ترکیبی و مجازی، رشد متوازن مهارت های جسمی، شناختی، اجتماعی، عاطفی و... نوآموزان، آموزش مهارت گوش دادن، گفتن و آمادگی برای خواندن و نوشتن با تاکید ویژه بر مهارت تفکر، تثبیت و تقویت هویت بچه ها ایران اسلامی با رویکرد وحدت و انسجام ملی به وسیله تسلط نسبی به زبان معیار، نهادینه کردن آداب، ارزش ها و مهارت های زندگی در نوآموزان دوره پیش دبستانی، جبران نواقص یادگیری نوآموزان دوران دوره پیش دبستانی ناشی از همه گیری کرونا.

آموزش پیش دبستانی در منطقه ها دوزبانه

بعلاوه چارچوب اجرای برنامه جذب نوآموزان بازمانده از دوره یک ساله پیش دبستانی قبل از ورود به دبستان در منطقه ها محروم و دو زبانه با حمایت کامل دولت در بهار و تابستان 1400 بدین ترتیب است که فرایند اجرا از اول خرداد تا 15 شهریورماه 1400 و زمان سرانجام این دوره قبل از شروع سال تحصیلی تازه است.

افراد مجاز به ثبت نام بچه ها 6 ساله منطقه ها محروم و دو زبانه که دوره پیش دبستانی را نگذرانده اند و در سال تحصیلی تازه برای اولین بار در پایه اول دبستان ثبت نام می شوند.

روش اجرا بدین توضیح است: با استفاده از فعالیت های آموزشی و پرورش منعطف و مجذوب کننده در کلاس های آمادگی و بهره برداری از محتوای مکتوب و الکترونیکی در بستر های موجود، شبکه های استانی، رادیو های محلی و... با تاکید بر ابعاد نگرشی و مهارت های زبانی و توزیع بسته های آموزشی در منطقه های که به اینترنت دسترسی ندارند.

هدف برگزاری دوره هم ایجاد فرصت عادلانه آموزشی برای بچه ها نا برخوردار و دارای زبان یا گویش غیرفارسی به ویژه در منطقه ها دو زبانه لازم التوجه و دارای محرومیت آموزشی، روستاها، عشایر و حاشیه شهرها، ایجاد و تقویت گرایش به زبان فارسی و افزایش توانایی ارتباطی بچه ها با زبان معیار، انسداد مبادی بیسوادی، کاهش افت تحصیلی و نرخ مردودی در دوران تحصیل به وسیله تعمیم دوره پیش دبستانی است.

منبع: فرارو

به "جزئیات نحوه ثبت نام در پیش دبستانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات نحوه ثبت نام در پیش دبستانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید