معین تکلیف پارکینگ پلاسکو در کمیسیون ماده 5

به گزارش وبلاگ لین هوان، معاون شهرسازی شهرداری تهران از آنالیز موضوع پارکینگ ساختمان جدید پلاسکو در جلسه کمیسیون ماده 5 اطلاع داد.

معین تکلیف پارکینگ پلاسکو در کمیسیون ماده 5

عبدالرضا گلپایگانی در گفت وگو با وبلاگ لین هوان، در خصوص آخرین توافقات با بنیاد مستضعفان در خصوص ساخت ساختمان پلاسکو و جلسه اخیر شهردار تهران با وزیر راه و رئیس بنیاد مستضعفان گفت: از ابتدا در خصوص ساختمان پلاسکو دو موضوع مطرح شد که در وهله اول بعضی ها معتقد بودند عوارض به این ساختمان به دلیل آنکه ناخواسته دچار تخریب شد تعلق نمی گیرد و همچنین مالک ملزم به تأمین پارکینگ نباشد.

وی با بیان اینکه تأمین پارکینگ در مصوبه شورایعالی شهرسازی در خصوص ساختمان پلاسکو قید شده است، توضیح داد: اجازه عدم تأمین پارکینگ در اختیار شهرداری تهران نیست و اگر کمیسیون ماده 5 قبول کند که شهرداری به ساختمان پلاسکو بدون تأمین پارکینگ، پروانه بدهد از آنجایی که ما تابع کمیسیون ماده 5 هستیم این مهم را انجام خواهیم داد.

گلپایگانی اضافه نمود: البته در زمان نجفی نیز توافق شده بود که پارکینگ پروانه با هزینه بنیاد مقاوم سازی گردد تا امکان استفاده از پارکینگ این پاساژ برای مراجعین پلاسکو، فراهم گردد.

وی در خصوص خاتمه پرداخت عوارض ساختمان پلاسکو نیز گفت: در خصوص اخذ عوارض حقوق مکتسبه شهردار و رئیس شورای شهر وقت، همان زمان درکمیسیون ماده 5 امضاء کردند که پلاسکو بدون اخذ عوارض از مالکان قبلی ساخته گردد؛ اما ما در این جلسه اخیر اعلام کردیم که معین تخفیف عوارض خارج از اختیار شهرداری تهران است که وزیر راه عنوان کردند که در این زمینه یاری خواهند کرد. در خصوص عوارض واحدهای جدید تجاری هم که در ساختمان جدید پلاسکو ساخته می شوند، باید عنوان کنم که بنیاد مستضعفان از شهرداری تهران طلب دارد و این موضوع در حساب های فی مابین حل خواهد شد.

معاون شهرسازی شهرداری تهران اضافه نمود: موضوع پارکینگ مجموعه پلاسکو در جلسه اخیر کمیسیون ماده 5تصمیم گیری خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "معین تکلیف پارکینگ پلاسکو در کمیسیون ماده 5" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معین تکلیف پارکینگ پلاسکو در کمیسیون ماده 5"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید