تسهیل در صدور مجوز کسب و کار، بهترین اتفاق سال 1400

به گزارش وبلاگ لین هوان، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مسئله ایجاد سهولت در آغاز کسب و کار برای ما مسئله مهمی به شمار می رود و مسائل این حوزه را به صورت کامل حل کردیم.

تسهیل در صدور مجوز کسب و کار، بهترین اتفاق سال 1400

حجت اله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در مصاحبه با خبرنگار گروه اجتماعی وبلاگ لین هوان، اظهار کرد: بهترین اتفاقی که از آغاز به کار دولت سیزدهم تا کنون افتاده در حوزه اشتغال و تسهیل در صدور مجوزهای مختلف برای کسب و کارهای مختلف است.

وی شرح داد: صدور مجوزهای کسب و کار همیشه یکی از گرفتاری های اساسی افراد کارآفرین و همچنین علت اینکه رتبه کسب و کار ایران در مقایسه با دیگر کشورها پایین است، به همین موضوع سختی صدور مجوزها بازمی شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین گفت: مسئله ایجاد سهولت در آغاز کسب و کار مسئله مهمی به شمار می رود و ما مسائل این مسئله را به صورت کامل حل کردیم.

عبدالملکی اضافه نمود: در حوزه مشاغل خانگی که ساماندهی آن با وزارت تعاون است، در سال گذشته 550 مجوز کسب و کار صادر شد که 350 مورد از این مجوزها به صورت اعلان محور صادر شده است.

وی در ادامه یادآور شد: اعلان محور بودن مجوزهای کسب و کار به این معنی است که همان لحظه ای که فرد درخواست خود را در سامانه مربوطه به ثبت می رساند، همان لحظه مجوز برای او چاپ می شود و می تواند کار خود را آغاز کند و این یک اتفاق کاملا بی نظیر است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد: حدود 200 مجوز به جای مانده به صورت مجوز محور است و ظرف مدت 3 روز این مجوزها صادر می شود و این به این مفهوم است که اگر همکاران ما فرصت نکنند که بررسی های خود را در طول 3 روز تکمیل کنند، سامانه به صورت اتوماتیک مجوز مربوطه را صادر می کند.

صدور مجوز برای بیش از 5 هزار شغل خانگی!

عبدالملکی یادآور شد: مشابه اقدام فوق را در آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد انجام داده ایم و مجوزهای کسب و کار در نهایت 3 روزه صادر می شوند و میانه این زمان تا پیش از این به طور میانه 6 ماه به طول می کشید تا یک مجوز صادر شود.

وی اضافه نمود: مواردی که بیان شد بستری ذه است تا با سرعت بیشتر فرصت های شغلی نو ایجاد شود و در همین مدت فعالیت ما در دولت سیزدهم 4 هزار و هشتصد مجوز آموزشگاه آزاد صادر شده است و در روزهای سرانجامی اسفند ماه بیش از 5 هزار مجوز مربوط به مشاغل خانگی به صورت سیستماتیک صادر شده است و اغلب این مجوزها تبدیل به اشتغال شده و پس از آن نیروی کار بیشتری را جذب می کنند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: موارد فوق برخی از دستاوردهای وزات تعاون از زمان آغاز فعالیت تا سرانجام اسفند ماه سال گذشته یعنی دوره فعالیت 6 ماهه این وزارتخانه بوده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "تسهیل در صدور مجوز کسب و کار، بهترین اتفاق سال 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تسهیل در صدور مجوز کسب و کار، بهترین اتفاق سال 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید