معرفی مراکز علم و فناوری که بیشترین قرارداد بین المللی را داشتند

به گزارش وبلاگ لین هوان، سیزدهمین نشست سراسری هم اندیشی معاونان و مدیران بین الملل دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی، مؤسسات پژوهشی و پارک های علم و فناوری برگزار گشت.

معرفی مراکز علم و فناوری که بیشترین قرارداد بین المللی را داشتند

علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم در این مراسم گفت: در حوزه فناوری و نوآوری اخیراً کارهای خوبی با تشکیل این معاونت اجرا شده و اهدافی که دنبال آن هستیم گفتمان با اندیشمندان و نوآوران فناوری در سطح بین المللی است.

وی اضافه نمود: زیست بوم فناوری برای ارتقا در کشور تا حدی فراهم شده است. فرهنگ سازی توسعه گفتمان و فناوری نوآوری، ایجاد تعامل بین دانشگاه ها و پارک ها، فرصت فناورانه، رصد فناری های نو ظهور، توسعه دفاتر انتقال و فناوری، دیپلماسی فناوری جز و برنامه های اولویت دار ماست.

خیرالدین گفت: نسل فناوری در حال گذار است و ما فعلاً در نسل دیجیتالی شدن قرار داریم و تحولات به سرعت اتفاق می افتد. بین المللی سازی دروازه ورود به چرخه جهانی دانش است.

وی گفت: ما باید ایده های فناوارانه را پرورش دهیم و هم علم و دانش را به خارج منتقل کنیم هم از خارج دانش را به داخل بیاوریم. مهم ترین چالش ما عدم وجود نقشه راه و نبود سند جامع همکاری فناوارنه و نوآورانه بین الملل است.

وی اضافه نمود: بین المللی سازی دروازه ورود به چرخه جهانی دانش است. پتانسیل خوبی در زمینه بین الملل سازی در بخش پارک های علم و فناوری وجود دارد، امروز 49 پارک علم و فناوری در کشور داریم که 11 مورد آنها دانشگاهی هستند و 10 هزار و 700 واحد فناور در این پارک ها فعال هستند.

وی اضافه نمود: شرکت های دانش بنیان بستر مناسبی برای ایجاد شغل دانش آموختگان به شمار می آیند، 65 هزار شغل دانش بنیان در کشور ایجاد شده است که 50 هزار نفر از آنان فارغ التحصیلان دانشگاهی هستند.

معاون فناوری و نوآوری وزیر علوم ادامه داد: در حال حاضر این پارک ها 80 میلیون دلار صادرات داشته اند که باید افزایش یابد و باید در حوزه بین الملل وارد شویم، تنها 8 پارک ما قرارداد بین المللی دارند. 33 پارک ما هیچ قرارداد بین المللی ندارند و این 8 پارک 45 قرارداد بین المللی دارند که بیشترین این قراردادها از طریق پارک پردیس و شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان منعقد شده است.

خیر الدین اضافه نمود: نیروی های انسانی فعال در حوزه بین الملل کم است که باید افزایش یابد، 27 پارک ما یک کارشناس حوزه بین الملل دارد سایت پارک های ما فارسی بوده و انگلیسی ندارد.

وی به اقدامات انجام شده اشاره کرد و از ایجاد پارک علم و فناوری ایران و چین در قالب سند همکاری 25 ساله ایران و چین و ایجاد پارک علم و فناوری مشترک ایران در شهر تهران خبر داد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "معرفی مراکز علم و فناوری که بیشترین قرارداد بین المللی را داشتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی مراکز علم و فناوری که بیشترین قرارداد بین المللی را داشتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید