7 مورد از علائم پوسیدگی دندان

به گزارش وبلاگ لین هوان، با شناخت علائم پوسیدگی دندان، از بروز مسائل جدی و پرداخت هزینه های هنگفت برای درمان آن جلوگیری کنید. در ادامه به 7 مورد از نشانه های دندان پوسیده اشاره می کنیم.

7 مورد از علائم پوسیدگی دندان

پوسیدگی دندان شایع ترین بیماری دهان و دندان به شمار می رود که مسائل متعددی به همراه دارد. اگر این عارضه به موقع درمان نگردد، می تواند باعث از بین رفتن عصب دندان و مسائل جدی بسیاری گردد. توصیه می کنیم با آگاهی از نشانه های پوسیدگی، مانع ایجاد مسائل و صرف هزینه های بیشتر شوید. در این مطلب وبلاگ لین هوان با علائم پوسیدگی دندان آشنا خواهیم شد.

  • دندان درد طولانی مدت

دندان درد، اغلب یکی از علائم پوسیدگی دندان است؛ به ویژه مواقعی که دندان صدمه دیده با چیزی تماس پیدا می نماید. درد اغلب یک نشانه است و می تواند در خود دندان یا لثه زیر دندان باشد. این دردها ممکن است گاهی تند و تیز و شدید و گاهی هم خفیف و تپشی باشند که هر دو حالت نشانه پوسیدگی است.

  • احساس درد هنگام غذا خوردن

اگر هنگام غذا خوردن احساس درد ناگهانی می کنید، علت آن می تواند عفونت لثه، ترک خوردن یا پوسیدگی دندان باشد. با لمس ناحیه مورد نظر می توانید شدت درد را بسنجید؛ اگر از شدت درد نتوانید به دندان خود دست بزنید، باید برای معاینه به دندان پزشک مراجعه کنید.

  • بو و مزه بد دهان

پوسیدگی به حفره های کوچک و عفونی گفته می گردد که درون دندان به وجود می آید و محل مناسبی برای انباشت تکه های غذا و رشد باکتری ها است. این عارضه در اثر تجمع مواد اسیدی و قندی به وجود می آید. باکتری ها می توانند وارد این حفره شده و باعث بو و مزه بد دهان شوند.

  • احساس ناخوشایند در برابر تغییر دما

دندان پوسیده و عفونی حساسیت زیادی به دما دارد؛ مساله ای که خوردن و نوشیدن را ناخوشایند و دردناک می نماید. هر کدام از دندان ها درون خود یک عصب و یک رگ دارند که با خون رسانی، به رشد و عملکرد دندان یاری می نماید. وقتی پوسیدگی وسعت پیدا کند و به عصب نزدیک گردد، عصب می تواند تغییر دما را راحت تر احساس کند.

  • تیرگی دندان

بعضی پوسیدگی ها بر سطح دندان و به شکل یک حفره ظاهر می شوند؛ اما بعضی شکل یک نقطه یا لکه دارند. ظاهر شدن لکه های سیاه، قهوه ای یا سفید رنگ روی دندان اغلب نشانه پوسیدگی آن است، گرچه این لکه ها می توانند طبیعی هم باشند. اگر لکه روی دندان نرم یا چسبنده باشد، احتمالا یکی از علائم پوسیدگی دندان است. در بعضی موارد، پوسیدگی ممکن است باعث تیره شدن کل دندان یا افزایش احتمال شکستن آن گردد.

  • خونریزی هنگام مسواک زدن

پوسیدگی می تواند باعث خونریزی هنگام مسواک زدن گردد که علت آن تحریک شدن لثه از سوی عصب آسیب دیده است. خونریزی های مکرر ممکن است نشانه بیماری لثه یا یک پوسیدگی عمیق باشد. اگر پوسیدگی بزرگی در خط لثه وجود داشته باشد، ممکن است مواد غذایی در پوسیدگی گیر نمایند و باعث صدمه دیدن لثه گردد. اگر پوسیدگی خیلی بزرگی در دندان داشته باشید، ممکن است خود دندان خونریزی کند.

  • التهاب لثه

در بعضی موارد ورم لثه یکی از علائم پوسیدگی دندان است، گرچه این ورم ممکن است دردناک نباشد. اگر پوسیدگی خیلی عمیقی در دندان وجود داشته باشد، باعث صدمه دیدن، از بین رفتن یا عفونی شدن عصب خواهد شد. این عفونت موجب التهاب لثه می گردد.

در صورت مشاهده هر یک از علائم گفته شده، حتما به پزشک مراجعه کنید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با نحوه مراقبت از دندان نکاتی در خصوص حفظ سلامت دندان ها را مطالعه کنید.

منبع: پیام دلتا

به "7 مورد از علائم پوسیدگی دندان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 مورد از علائم پوسیدگی دندان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید