پلیس آمریکا در پورتلند باز هم شرایط شورش اظهار داشت

به گزارش وبلاگ لین هوان، پلیس شهر پورتلند آمریکا در پی وقوع سه ساعت از حملات معترضان در این شهر به اعلام شورش و تجمع غیرقانونی در این شهر پرداخت.

پلیس آمریکا در پورتلند باز هم شرایط شورش اظهار داشت

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، طبق یک بیانیه پلیس پورتلند، بعد از آنکه جمعیتی متشکل از حدود 200 تن از معترضان به سمت یک مقر پلیس در شمال این شهر راهپیمایی نموده و آسیب شدیدی به خودروهای پلیس وارد و چندین افسر را مجروح کردند، 9 تن دستگیر شدند.

این واحد پلیس اعلام داشت: تعداد زیادی از این افراد مجهز به تجهیزات محافظتی شامل کلاه های محافظ، ماسکهای مخصوص گاز، محافظ چشم و زره ضدگلوله بوده و بعضی از آنها سپرهای چوبی دست ساز حمل می کردند.

در ادامه این بیانیه عنوان شد: تقریبا بلافاصله افسران پلیس هدف پرتاب بطری و تخم مرغ و همچنین تاباندن لیزر سبز به چشمانشان قرار گرفتند؛ لیزری که انقدر قدرت داشت که به بینایی آنها آسیب دائمی وارد کند.

پلیس کوشش کرد با دور شدن از مقابل چشمان آشوب طلبان از تنش ها بکاهد. با این حال طبق اعلام پلیس، به رغم هشدارهایی که با بلندگو داده شد، جمعیت به پرتاب سنگ، بطری شیشه ای، توپ گلف، بلبرینگ، میخ های عظیم و تخم مرغهای پلاستیکی حاوی رنگ در طی سه ساعت پرداختند.

در ادامه این بیانیه عنوان شد: بادکنکهایی حاوی مدفوع به سمت خودروها پرتاب شد و حتی آنها از یکی از علامتهای در هم شکسته کنار خیابان برای خرابکاری علیه خودروهای علامت دار پلیس که از سوی ماموران در سمت جنوب حوزه استحفاظی برای دور نگه داشتن جمعیت از مقر پلیس در آن منطقه پارک شده بودند، استفاده کردند.

در میان بلوار Martin Luther King Junior در شمال شرق آتشی ایجاد شده و در آن سطل آشغالهای پلاستیکی، جعبه روزنامه و زایدات دیگر انداخته شد.

در این بیانیه تصریح شد، کوششهایی برای به آتش کشیدن ساختمان مقر پلیس در تظاهراتهای قبلی وجود داشته است.

این بیانیه اعلام کرد، آشوبگران شامل بعضی از کسانی بودند که روی لباسهایشان آرم خبرنگار داشته و مشاهده شد که یکی از آنها لاستیک یک خودروی پلیس را پنچر کرد.

بعد از ساعت یک نیمه شب پلیس نهایتا این اعتراضات را یک تجمع غیرقانونی خوانده و به معترضان هشدار داد. جوانترین دستگیر شده ها 18 سال و مسن ترین آنها 46 سال دارد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا سریعا در توئیتر به این تحولات در پورتلند واکنش نشان داده و از شورای این شهر که تحت کنترل دموکراتها است خواست برای مقابله با شورشها گارد ملی را فرابخواند و شورشها را متوقف کند.

در جریان یک اعتراضات جداگانه در بیرون از مقر سازمان ضابط قوانین مهاجرت و گمرک نیز در اوایل روز آدینه دست کم سه تن دستگیر شدند. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "پلیس آمریکا در پورتلند باز هم شرایط شورش اظهار داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلیس آمریکا در پورتلند باز هم شرایط شورش اظهار داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید