واریز سود سهام عدالت از 21 اسفند، سود سهام چه کسانی کامل واریز نمی گردد؟

به گزارش وبلاگ لین هوان، قرار بود از هفته سوم اسفند ماه سود سهام عدالت سال 99 به مشمولان سهام عدالت پرداخت گردد. اما واریز این سود، مشروط به این بود که شرکت ها، سود سهام عدالت را به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز نمایند که هنوز واریز نکرده اند.

واریز سود سهام عدالت از 21 اسفند، سود سهام چه کسانی کامل واریز نمی گردد؟

همین مساله سبب شده بود که زمان دقیق پرداخت سود سهام عدالت معین نباشد. اما حالا وزیر اقتصاد خبر داده که واریز سود سهام عدالت سال 99 باید از 21 اسفند ماه آغاز گردد. اما آنگونه که ایرنا گزارش داده هنوز سود سهام هفت شرکت واریز نشده است.

به همین علت گویا قرار است پرداخت سود سهام عدالت از 21 اسفند ماه آغاز گردد و هر اندازه سود که به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی پرداخت شده، به حساب دارندگان سهام عدالت واریز گردد و مابقی آن هم به مرور زمان به حساب مشمولان واریز گردد. بر این اساس می توان گفت مشمولان سهام عدالت می توانند از 21 اسفند ماه منتظر دریافت سود سهام خود باشند، اما نه به طور کامل!

واریز چند مرحله ای سود سهام عدالت برای سهامداران، موضوع تازه ای نیست. سال گذشته هم سود سهام عدالت سال 98 در چند مرحله واریز شد و حتی بخشی از این سود، نقدی واریز شد و بخش دیگری از آن به صورت غیرنقدی و در قالب سهام به مردم واگذار شد.

سود سهام چه کسانی کامل واریز نمی گردد؟

براساس اعلام شرکت سپرده گذاری مرکزی از 36 شرکت بورسی سهام عدالت، 7 شرکت هنوز سود سهام عدالت سال 99 را واریز ننموده اند. آن هم در حالی که حدود 7 ماه از مهلت قانونی واریز سود گذشته است.

مخابرات، گروه صنعتی مپنا و صنایع سیمان دشستان سه شرکتی هستند که هنوز هیچ مبلغی را به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز ننموده اند. فولاد مبارکه اصفهان، شرکت پالایش نفت بندرعباس، فولاد خوزستان و پالایش نفت تبریز هم تنها بخشی از سود سهام خود را به حساب های شرکت سپرده گذاری مرکزی واریز نموده اند.

به همین علت می توان گفت افرادی که سهامدار این هفت شرکت هستند، نباید منتظر دریافت سود سهام عدالت خود به صورت کامل باشند. اما بقیه دارندگان سهام عدالت می توانند امیدوار باشند که سود خود را به صورت کامل دریافت نمایند.

سود سهام عدالت چقدر است؟

سود سهام عدالت سال 1399 برای دارندگان سهام عدالت 532 هزار تومانی، حدود 550 هزار تومان اعلام شده است. سود سهام عدالت افرادی که سهام یک میلیون تومانی دارند هم یک میلیون تومان است.

این سود هم شامل افرادی می گردد که روش مستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب نموده بودند، هم افرادی که روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب نموده بودند و هم افرادی که بعد از آزادسازی سهام عدالت سهام شرکتهای سرمایه گذاری استانی را خریداری نموده اند.

منبع: تجارت نیوز

به "واریز سود سهام عدالت از 21 اسفند، سود سهام چه کسانی کامل واریز نمی گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واریز سود سهام عدالت از 21 اسفند، سود سهام چه کسانی کامل واریز نمی گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید