منشور حقوق مسافران هوایی کانادا منتشر شد

به گزارش وبلاگ لین هوان، روز دوشنبه منشور حقوق مسافران هوایی کانادا که سال ها انتظارش را می کشیدیم منتشر شد. بر اساس تغییرات جدید در نظام هوانوردی کانادا، مسافران کانادایی که به دلیل فروش بیش از ظرفیت دچار خسران شده اند، یا چمدان هایشان گم شده یا آسیب دیده، ممکن است در محدوده دریافت غرامت های چندصد دلاری قرار بگیرند.

منشور حقوق مسافران هوایی کانادا منتشر شد

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات هزینه ویزای کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای کانادا، ویزای مالتی 5 ساله کانادا با دعوتنامه معتبر دریافت کنید.

آژانس حمل و نقل کانادا (CTA) به تفصیل شرایط و قواعد پرداخت غرامت های نقدی به مسافران را منتشر نموده است. بعضی از قواعد منتشر شده به توضیح زیر است:

  • شرکت های هواپیمایی موظف به اعلام اطلاعات پرواز، یا تاخیر پرواز، به وسیله ایمیل، اس ام اس یا دیگر روش ها هستند.
  • برای تاخیر یا لغو پرواز، بسته به شرایط و میزان دخالت و اختیار عمل شرکت های هواپیمایی، غرامت در نظر گرفته می گردد. این غرامت برای شرکت های هواپیمایی عظیم از چهارصد دلار برای تاخیر سه تا شش ساعته، تا هفتصد دلار برای تاخیرهای شش تا نه ساعته، و هزار دلار برای تاخیر بیشتر از نه ساعت در نظر گرفته شده است. همچنین شرکت ها موظف به تهیه غذا و نوشیدنی و دسترسی به ارتباط الکترونیکی برای مسافران هستند.
  • غرامت عدم پذیرش مسافر به دلیل تصمیم های تجاری، از جمله فروش بیش از ظرفیت، بسته به شرایطی که منجر به شش ساعت تاخیر گردد تا نهصد دلار، هزار و هشتصد دلار برای شش تا نه ساعت تاخیر و دوهزار و چهارصد دلار برای تاخیر بیشتر از نه ساعت معین شده است.
  • غرامت گم شدن یا آسیب دیدن چمدان تا دوهزار و صد دلار معین شده.
  • در صورتی که زمان انتظار روی باند به سه ساعت برسد، شرکت های هواپیمایی موظف به تهیه غذا و نوشیدنی، سرویس بهداشتی، تهویه هوای مناسب، و ارتباط الکترونیکی برای مسافران هستند. چنانچه زمان انتظار روی باند به بیش از سه ساعت برسد، هواپیما بایستی به گیت ترمینال مسافران بازگردد.

شرکت های هواپیمایی از این پس باید بابت تاخیر در پرواز یا گم شدن چمدان خسارت سنگینی به مسافران پرداخت نمایند

مارک گارنو، وزیر حمل ونقل دولت فدرال که از منشور حقوق مسافران هوایی رونمایی کرد به گزارشگر سی بی سی گفت که جزئیات بیشتری از این منشور طی هفته جاری منتشر خواهد شد و از کانادایی ها خواسته شده نظرات خود را اعلام نمایند. گارنو مفاد منشور را عادلانه و متعادل خوانده و گفته است تمامی موارد واضح و شفاف است. به نظر من این سند بهترین منشور حقوق مسافران در جهان است.

قواعد منتشر شده برای پروازهای داخلی و پروازهای خارجی ورودی و خروجی کانادا قابل اجرا است. کانادایی ها دو ماه فرصت دارند تا نظراتشان را درباره مفاد منشور اعلام نمایند، تغییرات نهایی بایستی به تایید کابینه برسد. گارنو گفته است انتظار می رود تغییرات در تابستان سال جاری اجرایی گردد.

منتقدان این تغییرات را غیرمنطقی دانسته اند و معتقدند بهانه های لازم را به شرکت های هواپیمایی خواهد داد تا از پرداخت غرامت به مسافران سر باز بزنند. شرکت های هواپیمایی قاعدتا در پی بیمه کردن خود در برابر خسارات اینچنینی خواهند بود و تغییرات مذکور سبب افزایش هزینه هر بلیت خواهد شد، و معین نیست که این هزینه از سوی مسافران پرداخت می گردد یا شرکت ها.

از زمان کنفرانس مونترال در سال 1999 غرامتی برای تاخیر یا لغو پرواز در نظر گرفته شده، اما شرکت های هواپیمایی مسئول معین میزان غرامت هستند. مسافران مدت هاست که گله دارند آژانس حمل ونقل کانادا، در این موضوع نظارت و دخالت کافی ندارد و بایستی قواعد معینی بر شرکت های هواپیمایی تحمیل کند. منشور حقوق مسافران هوایی پس از تصویب قانون C-49 منتشر شده که به آژانس حمل ونقل کانادا اجازه تهیه جزئیات و معینات پرداخت غرامت را می دهد.

انتظار می رود تغییرات جدید از اول جولای 2019 به اجرا درآید.

پرواز تاخیر و لغو پرواز تعطیات زمستانی حقوق مسافران هواپیما سال 2019 سال نوی میلادی شرکت های هواپیمایی فرودگاه کانادا مارک گارنو مسافرت در کانادا وزیر حمل و نقل

منبع: مداد

به "منشور حقوق مسافران هوایی کانادا منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منشور حقوق مسافران هوایی کانادا منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید