راهنمای سفر به سن پترزبورگ ، ونیز شمالی

به گزارش وبلاگ لین هوان، سن پترزبورگ موزه ای به وسعت یک شهر با قدمتی سیصد ساله است. باید گفت که این شهر، شهرِ کلیساها و موزه های پرابهت و مجسمه های و یادمان های غول آسا است. ویژگی های منحصربه فرد این شهر زیبا پایانی ندارد. می توانید بارها به آن سفر کنید و لذت ببرید و خوش بگذرانید. حتی می توانید سن پترزبورگ را رایگان بچرخید. در راهنمای سفر به سن پترزبورگ مجله خبرنگاران با ما همراه باشید تا از این شهر شگفت انگیز برایتان بگوییم.

راهنمای سفر به سن پترزبورگ ، ونیز شمالی سن پترزبورگ ، شهرِ کلیساها و موزه های پرابهت و مجسمه های و یادمان های غول آسا

چه زمانی به سن پترزبورگ بروم؟

سن پترزبورگ ، این شهر باشکوه

اغلب در راهنمای سفر به سن پترزبورگ گفته می گردد که شهری ست با تابستان هایی کوتاه، گرم و مرطوب و زمستان هایی طولانی، سرد و مرطوب. شهری که تنها شصت روز از سال آفتابی است. برترین وقت سفر به این شهر از اواخر خرداد ماه است تا اواخر شهریور. در این مدت، روزها طولانی تر و آفتابی هستند و هوا بسیار مطبوع و در گرم ترین روزهای تابستان دما به ندرت به سی درجه می رسد. شب های سپید مشهور سن پترزبورگ، شب هایی است با آسمان روشن. برای تماشا این شب ها می توانید از اواخر خرداد تا اواسط تیر به آن سفر کنید. در این ماه ها، شهر پر از گردشگرانی از سراسر دنیا می گردد. قیمت هتل ها اما تا حدی بالا می رود. از قلم نیاندازید که در این شهر حتی در تابستان هم لباس گرم لازم دارید. در شب های سن پترزبورگ ممکن است هوا ناگهان به شدت سرد گردد.

راهنمای سفر به سن پترزبورگ و هزینه های آن

از ایران پرواز مستقیم به سن پترزبورگ به سختی پیدا می گردد

در سن پترزبورگ می توانید با صرف هزینه ای میانه و معقول هم خوش بگذرانید. در ادامه راهنمای سفر به سن پترزبورگ به هزینه های سفر به این شهر می پردازیم. از ایران پرواز مستقیم به سن پترزبورگ به سختی پیدا می گردد. اول باید ورودتان به روسیه را در شهر مسکو ثبت کنید و سپس هوایی یا زمینی به سن پترزبورگ بروید. قیمت پروازها و قطار هم بسیار متنوع هستند و از بلیط کاملا مقرون به صرفه تا گران در آنها پیدا می گردد.

رزرو هتل در سن پترزبوگ

قیمت هتل در سن پترزبورگ

هتل آستوریای سن پترزبورگ

هتل های این شهر هم قیمت ها و خدمات متنوعی دارند. برای اقامت در هتل های لوکس با استانداردهای بین المللی مانند آستوریا، ترزینی پالاس، کمپینسکی و هالیدی این باید شبی حداقل 9000 روبل هزینه کنید. برای هتل های میان رده که لوکس نیستند ولی امکانات مناسبی دارند باید شبی 4000 تا 8000 روبل پرداخت کنید. برای هتل های مقرون به صرفه قیمت که خدمات خوبی دارند باید 2200 تا 3500 روبل برای هر شب پرداخت کنید. در سن پترزبورگ حدود 200 هاستل وجود دارد که هزینه اقامت در آن ها از شبی 250 تا 700 روبل است.

قیمت غذا در سن پترزبورگ

رستوران زیبای دکتر ژیواگو در سن پترزبورگ

برای هزینه خوردو خوراک در سن پترزبورگ دست تان باز است. در این شهر قیمت غذا از حدود 200 روبل آغاز می گردد. در رستوران های خیابان نوسکی که منوی انگلیسی دارند قیمت غذا بالاتر است و از 600 روبل آغاز می گردد. انواع رستوران های روسی و بین المللی هم در این شهر وجود دارند. غذاهای روسی عجیب وغریب نیستند و با ذائقه گردشگران ایرانی سازگارند. بعضی از غذاهای روسی مانند بُرش، بیف استروگانف، پلمنی و گولاش معروفیت بین المللی دارند.

برای رفت و آمد و ورودیه مکان های تماشای چقدر باید هزینه کنم؟

زیبایی های خیره کننده سن پترزبورگ

خوشبختانه بیشتر تماشای های سن پترزبورگ حول وحوش خیابان نوسکی هستند. محل اقامت تان را در حوالی این خیابان انتخاب کنید تا بتوانید بیشتر مسیرها را پای پیاده بروید. در کل به جز پای پیاده، مترو، تراموا و اتوبوس برترین و به صرفه ترین راه ها برای رفت وآمد هستند. یادتان باشد که تاکسی گران است. قیمت بلیت مترو 45 روبل، اتوبوس برقی و تراموا 40 روبل و اتوبوس آبی 200 تا 340 روبل است. قیمت تاکسی از 150 روبل آغاز می گردد در ازای هر سه کیلومتر 200 تا 300 روبل به این قیمت اضافه می گردد. سیستم پرداخت هزینه حمل و نقل عمومی بلیط های هوشمند به نام پودوروزنیک است که می توانید از ایستگاه های مترو و خاتمهه های فروش بلیط به قیمت 55 روبل خریداری کنید و شارژ کنید.

هزینه مکان های تماشای سن پترزبورگ

شکوه و عظمت در کاخ زیبای پترهوف

مکان های تماشای سن پترزبورگ کم نیستند و باید برای بازدید از آن ها ورودیه پرداخت کنید. قیمت این ورودیه ها به نسبت زیاد است و قیمتی بین 500 تا 1000 روبل دارند. برای صرفه جویی در هزینه ها می توانید از بعضی موزه ها در روزهایی که بازدید از آن ها رایگان است، تماشا کنید. بازدید از موزه هرمیتاژ سه شنبه ها رایگان است. بلیط نمایش باله را از گیشه تهیه کنید که نسبت به بلیط آنلاین مقرون به صرفه تر است. برای تور رودخانه نوا بلیط قایق بدون غذا و نوشیدنی را خریداری کنید. با این همه در این راهنمای سفر به سن پترزبورگ به شما مژده می دهیم که هزینه های این سفر زیاد نیست و می توانید با خاطری آسوده سفری دلپذیر و خاطره انگیز را تجربه کنید. اگر می خواهید برای جام دنیای به روسیه بروید، راهنمای وبلاگ لین هوان در این باره می تواند یاری تان کند.

تماشای ها کم نیست

تماشای های سن ترزبورگ کم نیستند

در گوشه ی شهر سن پترزبورگ انقدر کاخ، موزه، کلیسا، مجسمه و بنای تماشای وجود دارد که این شهر را بیشتر به یک موزه باز شبیه نموده است. در این بخش از راهنمای سفر به سن پترزبورگ چند تماشای مهم این شهر را معرفی خواهیم کرد. اول از همه موزه هرمیتاژ و کاخ زمستانی که برای ورود به آن باید 700 روبل ورودیه بپردازید. کاخ پترهوف و باغ فواره ها از دیگر جاذبه های گردشگری سن پترزبورگ است. این باغ منظره زیبایی از خلیج فنلاند دارد. قیمت بلیط باغ 1000 روبل است. باغ فواره ها در دهکده زیبا و سرسبز پوشکین در 25 کیلومتری سن پترزبورگ قرار گرفته است.

از کاخ کاترین تا کلیسای پیتر و پال

کاخ زیبای کاترین ، یادآور تاریخ زنانه سن پترزبورگ

کاخ کاترین در دهکده پوشکین قرار گرفته است. قیمت ورودی این کاخ 400 روبل است. سه کلیسای باشکوه ناجی در خون، کازان و اسحاق را هم از قلم نیاندازید. برای وارد شدن به کلیساهای منجی در خون و اسحاق باید بلیطی به قیمت 250 روبل تهیه کنید. قلعه و کلیسای پیتر و پال هم یکی دیگر از جاهای تماشای سن پترزبورگ است و قیمت بلیطش 450 روبل.

قایق سواری بر رودخانه نوا

تماشای باز شدن پل های باشکوه رودخانه نوا

قایق سواری بر رودخانه نِوا یکی از کارهایی است که حتما باید انجام دهید. این قایق سواری به یکی از فراموش نشدنی ترین و لذت بخش ترین خاطرات سفرتان تبدیل می گردد. قایق سواری روی نوا جزو برنامه بعضی تورهاست. جاهایی هم وجود دارند که با دریافت هزینه از گردشگران، این برنامه را برای آن ها تدارک می بینند. خودتان هم به راحتی می توانید بلیط قایق را که از 1100 روبل آغاز می گردد تهیه کنید قیمت بلیطی که شامل غذا و نوشیدنی هم باشد بالاتر است. تور قایق از ساعت 12:30 شب آغاز می گردد تا گردشگران باز شدن پل های باشکوه روخانه را ببینند. این پل ها بین ساعت 1 تا 5 صبح باز می شوند. زمان این سفر یک ساعت و نیم است.

همه مسیرها به نِوسکی ختم می گردد

نوسکی در یک روز بارانی زیبا

نمی گردد راهنمای سفر به سن پترزبورگ را بدون نام بردن از خیابان نوسکی به خاتمه برد. در سن پترزبورگ از هر طرف که بروید در نهایت از نوسکی پراسپکت سردرمی آورید. زیبایی و شکوه این خیابان هر بار شگفت زده تان می نماید. حتما یک روز از سفرتان را صرف گشت و گذار در این خیابان کنید. نوسکی مشهورترین خیابان روسیه است و دو طرف خیابان پر از رستوران، بوتیک و کافه های زیباست. ویترین ها و ساختمان ها انقدر زیبا هستند که قدم زدن و گردش را به تجربه ای به یادماندنی تبدیل می نماید.

منبع:سـفـرزون

منبع: دیجیاتور

به "راهنمای سفر به سن پترزبورگ ، ونیز شمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به سن پترزبورگ ، ونیز شمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید