فرآیند ورود موتورسیکلت های برقی به خیابان ها با تامین استانداردها شتاب می گیرد

به گزارش وبلاگ لین هوان، مرکزی برای تامین زیر ساخت کامل آزمون تست های خاص ایمنی موتور سیکلت برقی برای تامین استاندارد سازمان ملی استاندارد ایران (R136)، در کشور ایجاد شده است تا فرآیند فراوری این محصول با سرعت بیشتری پیش رود.

فرآیند ورود موتورسیکلت های برقی به خیابان ها با تامین استانداردها شتاب می گیرد

به گزارش گروه علم و پیشرفت وبلاگ لین هوان به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، آزمایشگاه شکوه پارس آزمون تنها دارنده این زیرساخت در کشور میزبان سیدشهریار زینی مدیر طرح های کلان فناوری ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مدیران سازمان ملی استاندارد بود.

این شرکت از سال 1388 با موضوع انجام آزمایش های مربوط به استانداردهای اجباری و غیر اجباری موتورسیکلت و خودرو و قطعات جانبی آن ها و کلیه قطعات صنعتی و واردات ماشین آلات و تجهیزات مربوط به آزمایش های موتورسیکلت، خودرو و قطعات جانبی آن در کشور آغاز به فعالیت کرد. در این مجموعه آخرین دستگاه های پیشرفته برای آزمایش قطعات و محصولات وجود دارد و توانایی انجام کلیه آزمون های مرتبط با موتورسیکلت، خودرو و قطعات صنعتی در این شرکت وجود دارد.

با توجه به احتیاج روز افزون کشور به ارتقای کیفیت و حرکت به سمت استانداردسازی محصولات تولیدی داخل و محصولات وارداتی، این شرکت قطعات و محصولات مختلف را که در دامنه انجام فعالیت خود دارد مطابق با استانداردهای مربوطه آزمایش و بر تطابق آن محصولات و یا قطعات با استاندارد صحه گذاری می نماید.

این شرکت با توجه به داشتن استانداردهای کیفیتی وآماده سازی محیط برای اخذ (ایزو) مدیریتی و 17025 آزمایشگاهی در محیطی کاملا حرفه ای و فنی ایجاد شده دارای آزمایشگاهی است که 24 عنوان استاندارد مربوط به موتورسیکلت از جمله موتورسیکلت های برقی را به طور کامل به وسیله دستگاه های پیشرفته تست می نماید.

سیدشهریار زینی از ستاد توسعه فناوری های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در این بازدید، شکل گیری چنین مراکزی را در کشور ضروری دانست و گفت: مراکز این چنینی نقشی اثرگذار در سرعت گرفتن فرآیند تایید نوع موتورسیکلت های برقی برای اخذ پلاک دارند.

وی اضافه کرد: افزایش فروش این نوع موتورسیکلت ها در کشور، کاهش آلایندگی هوا و کاهش قابل توجه مصرف سوخت نتیجه فعالیت چنین مجموعه هایی در کشور است.

به گفته زینی، اجرای مدل های همکاری و حمایتی معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری برای تجهیز و توسعه این مرکز و نیز حمایت از شرکت های دانش بنیان توانمند در حوزه ساخت تجهیزات و ادوات آزمون نیز می تواند به این کار شتاب می دهد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "فرآیند ورود موتورسیکلت های برقی به خیابان ها با تامین استانداردها شتاب می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرآیند ورود موتورسیکلت های برقی به خیابان ها با تامین استانداردها شتاب می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید