شیرآلات بهداشتی پرفروش ترین محصول نانویی شد

به گزارش وبلاگ لین هوان به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، براساس اطلاعات درج شده در گزارش بازار محصولات نانوساخت ایران در سال 1400، شیرآلات بهداشتی بیشترین سهم را در فهرست 15 محصول پرفروش نانو در سال 1400 داشته است. پس از آن نانوکاتافهرست های خودرو و نانوکاتافهرست های نفت و گاز قرار گرفته است. کاشی ساختمان محصول بعدی در این فهرست است.

شیرآلات بهداشتی پرفروش ترین محصول نانویی شد

با توجه به سهم بالای نانوپوشش در میان فناوری های پیشرفته در حوزه نانو، قرار گرفتن شیرآلات بهداشتی و کاشی ساختمان در میان این فهرست دور از انتظار نیست، محصولاتی که پوشش های نانویی در فراوری آنها استفاده شده است. آنالیز های اجرا شده روی حجم فروش، صادرات و تعداد شرکت های حوزه فناوری نانو نشان می دهد که صنعت نانوپوشش بیشترین تعداد شرکت را در ایران داشته و حجم صادرات محصولات مربوط به این حوزه نیز بیشتر از حوزه های دیگر است.

در فهرست پرفروش ترین های سال 1400، شیشه رفلکس و لوله و اتصالات نیز دیده می گردد.

کل بازار فناوری نانو فراوری داخل 203462 میلیارد ریال بوده است که از این مقدار 93 درصد یعنی 189266 میلیارد ریال مربوط به بازار داخلی و 7 درصد یعنی 14195 میلیارد ریال بازار صادراتی بوده است. ارزش دلاری حجم فروش محصولات نانوساخت ایران در سال 1400 معادل 888.5 میلیون دلار بوده است. این مقدار با احتساب نرخ برابر قدرت خرید (PPP) معادل 4416 میلیون دلار می گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "شیرآلات بهداشتی پرفروش ترین محصول نانویی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیرآلات بهداشتی پرفروش ترین محصول نانویی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید