فراوری 30 هزار خودروی برقی تا 1404، کوشش برای کاهش قیمت موتور برقی

به گزارش وبلاگ لین هوان، منوچهر منطقی در تبادل نظر با خبرنگاران با بیان اینکه شرکت های زیادی در زمینه فراوری اتوبوس، خودرو و موتور برقی فعالیت می نمایند، اظهار کرد: هر یک از شرکت های فراوری نماینده لزوماً دانش بنیان نیستند.

فراوری 30 هزار خودروی برقی تا 1404، کوشش برای کاهش قیمت موتور برقی

وی با اشاره به رویکردهای فراوری اتوبوس، خودرو و موتوربرقی شرکت های فراوری کننده گفت: بعضی از این شرکت ها با یاری خارجی ها و تجهیزاتی غیر ایرانی به مونتاژ و توزیع خودرو و موتور برقی می پردازند و بعضی دیگر با کسب دانش فنی فراوری تجهیزات این وسایط نقلیه در صدد هستند فراوری انبوه داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه معاونت علمی و فناوری در این راستا همیشه تاکید دارد که دانش فنی ساخت این وسائط نقلیه کسب گردد، گفت: چندین پروژه در حوزه فراوری اتوبوس، مترو و خودروی برقی اجرایی می گردد که لزوماً ممکن است همه آنها دانش بنیان نباشند.

به گفته دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، موتورسیکلت های برقی اغلب در بخش خصوصی فراوری می شوند به طوری که از 5 سازنده بزرگ موتوربرقی، 3 فراوریکننده دانش بنیان نیستند و دو شرکت دیگر که دانش بنیان هستند از سوی معاونت علمی و فناوری مورد حمایت قرار گرفته اند.

منطقی در مورد خودروهای برقی گفت: پیش از این یک خودروی برقی رونمایی شد و در آینده قرار است یک خودروی دیگر رونمایی گردد؛ دو شرکت خودروساز هم فراوری خودروی برقی را در برنامه خود دارند.

وی در مورد منظره وسائط نقلیه برقی گفت: با توجه به اینکه قیمت باتری در این وسائط از قیمت بالایی برخوردار است و نیمی از قیمت هر یک از این وسائط نقلیه مربوط به باتری می گردد ضروری است که دولت میانجی گری کند و مبلغ باتری را متقبل گردد.

وی گفت: اگر وزارت صمت بر اساس تبصره 12 قانون برطرف موانع فراوری و قانون هوای پاک خرید باتری ها را سوبسید بدهد به راحتی می توان شاهد استفاده و بکارگیری موتور و خودروهای برقی در کشور بود.

وی با اشاره به منظره استفاده از خودروهای برقی ادامه داد: این موضوع نیازمند حمایت عمومی و یک حمایت قانونی است و پیش بینی می کنیم تا 1404 تعداد خودروهای برقی به 30 هزار خودرو برسد.

منطقی در مورد اتوبوس برقی گفت: اتوبوس های برقی در راستای است که با تامین بودجه زودتر مورد استفاده قرار می گیرد زیرا فرهنگ استفاده از اتوبوس برقی در کشور جا افتاده و این موضوع حمایت بیشتر دولت و شهرداری را می طلبد.

دبیر ستاد توسعه فناوری حوزه فضایی، حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اضافه نمود: اگر این بحث سوبسید باتری برای موتورهای برقی به صورت جدی پیگیری گردد می توانیم پیش بینی کنیم که در میان مدت صنعتی سازی این وسیله نقلیه با سرعت بیشتری پیش می رود و قیمت برای عموم مردم مقرون به صرفه تر گردد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "فراوری 30 هزار خودروی برقی تا 1404، کوشش برای کاهش قیمت موتور برقی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری 30 هزار خودروی برقی تا 1404، کوشش برای کاهش قیمت موتور برقی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید