بهترین شهرهای ساحلی ترکیه برای سفر در تابستان کدامند؟

به گزارش وبلاگ لین هوان، 7٬200 کیلومتر نوار ساحلی، جای تعجب نیست که بیش از 45 میلیون نفر هر سال به ترکیه سفر می کنند.

بهترین شهرهای ساحلی ترکیه برای سفر در تابستان کدامند؟

ویژگی های فرهنگی مشترک، غذاهای سازگار، نزدیک بودن، قیمت مناسب و لازم نبودن ویزا باعث شده توریستان ایرانی زیادی به خصوص در فصل تابستان به ترکیه سفر کنند. با توجه به این که ترکیه شهرهای ساحلی زیادی دارد که هر کدام ویژگی های خاص خودشان را دارند انتخاب بهترین شهرهای ساحلی ترکیه برای سفر کمی سخت است. در این مطلب با وبلاگ لین هوان به آنتالیا، کوش آداسی، بدروم، مارماریس، آلانیا، ازمیر و استانبول سفر کنید و با ویژگی های هر کدام از آن ها آشنا شوید.

برای مثال آنتالیا شور و هیجان بیشتری دارد و مارماریس پر از آرامش است. ازمیر دیدنی های تاریخی و مراکز خرید زیادی دارد و استانبول هم که پر از جاذبه و سرگرمی های مختلف است. پس از خواندن این مطلب می توانید بهترین شهر ساحلی ترکیه برای سفر تابستانی خود را انتخاب کنید.

آنتالیا ، شهر ساحلی ترکیه برای تمامی مسافران

آنتالیا که در کنار ساحل دریای مدیترانه قرار گرفته است خودش به چهار منطقه اصلی به نام های کمر، بلک، لارا و سیده تقسیم می شود. که برای آشنایی بیشتر با آن ها پیشنهاد می کنیم مطلب بهترین منطقه ها آنتالیا را ببینید. این شهر پر از هتل های جور واجوریست که بسته به قیمتشان تعداد خدماتی که ارائه می دهند بسیار فرق دارد. برای هر بودجه و سلیقه ای هتلی مناسب پیدا می شود. انواع و اقسام سرگرمیات دریایی و شبانه برای ساکنان و مسافران درنظر گرفته شده و خلاصه شور و هیجان شهر بسیار زیاد است.

پارک های آبی بزرگ، موسیقی زنده شبانه، هتل های لوکس دارای سواحل اختصاصی و دیگر امکانات هیجان انگیز از جمله سرگرمی های شهر است. آنتالیا برای خرید هم شهر مناسبی است و مراکز خرید فراوانی دارد، بخشی از برندهای معروف هم در شهر شعبه دارند. البته اگر اهل خرید هستید باید در انتخاب هتلتان دقت کنید. بیشتر هتل های 5 ستاره که دارای ساحل اختصاصی آرام و خلوت هستند معمولا با شهر فاصله دارند و دسترسیشان به مراکز خرید کمی سخت است.

دلایل اصلی توریستان برای سفر به آنتالیا

  • هتل های عالی
  • سواحل زیبا
  • طبیعت خیره کننده
  • غذاهای خوشمزه
  • جاذبه های تاریخی
  • تقابل سنت و مدرنیته در محله های شهر قدیمی

کوش آداسی شهری 3000 ساله

کوش آداسی در کنار سواحل دریای اژه است و می توان گفت اشتراکات زیادی با آنتالیا دارد. این مورد از شهرهای ساحلی ترکیه هم پر از هتل های متنوع است. سرگرمی های بسیاری هم دارد ولی سرگرمیات هیجان انگیزش مانند سافاری، پارک های آبی، پالاگلایدر و … به نسبت بیشتر هستند.

کوش آداسی مراکز خرید متعددی دارد اما باید بگوییم مقصدی فوق العاده برای خرید نیست. مراکز خریدش (نسبت به مراکز خرید فراوان کشور ترکیه) کم هستند و بیشتر بازارهای محلی دارد. اگر طرفدار بازارهای محلی باشید این جا لوازم سنتی و صنایع دستی زیادی را خواهید یافت. باید بگوییک کوش آداسی فرودگاه ندارد و فرودگاه شهر ازمیر نزدیک ترین راه برای رسیدن به آن است.

قدمت بسیار شهر باعث شده دیدنی های تاریخی بسیاری که بیشترشان از دوران رم باستان به جا مانده اند داشته باشد و می توان گفت این جا برای علاقه مندان به تاریخ در کنار استراحتی ساحلی بسیار مناسب است.

دلایل اصلی توریستان برای سفر به کوش آداسی

  • سواحل آفتابی
  • جزیره پیگون و موزه اش
  • پارک های آبی آدالاند و آکوافانتزی
  • نزدیکی به ازمیر
  • غارها و منظره ها طبیعی

بدروم ، محل قرار گیری یکی از عجایب هفتگانه جهان

شهر تاریخی بدروم، آرامگاه هالیکارناسوس یکی از عجایب هفتگانه جهان را در دل خود جای داده است. سازه ای که حدود 350 سال پیش از میلاد مسیح ساخته شد. از سال 1940 توریستان این مورد از بهترین شهرهای ساحلی ترکیه را کشف کرده اند و هر روز بر تعدادشان افزوده می شود. همین امر باعث شده که هتل های زیاد با ستاره های مختلفی در شهر ساخته شود.

کشتی های بزرگ و قایقرانی در سواحل شهر تردد می کنند و خود اهالی ترکیه برای سپری کردن تعطیلاتشان این جا می آیند. اگرچه زمان شنا کردن تنها بین خرداد تا اوایل شهریور ماه است اما در تمام طول سال هوای معتدلی دارد و سفر به آن خالی از لطف نیست.

اگر بخواهید در کنار استراحت در ساحل و بازدید از بناهای تاریخی خرید هم بکنید می توانید به مراکز خرید شهر سری بزنید. مراکز خرید بزرگی که قطعا در سفری 7 یا 8 روز فرصت نمی کنید در همه شان خرید کنید. برای اطلاع از بهترین مراکز خرید بدروم پیشنهاد می کنیم مطلب بهترین مراکز خرید بدروم را بخوانید.

دلایل اصلی توریستان برای سفر به بدروم

  • سواحل گرم و آفتابی
  • قایق سواری و ورزش های آبی
  • حمام آفتاب روی ماسه های داغ
  • دیدنی های تاریخی
  • تئاتر باستانی بدروم و فستیوال هایش

مارماریس، بهشت آبی مدیترانه

مارماریس ساحل پر آرامش و خودمانی ترکیه است و راه رفتن در نوار ساحلی آن شبیه به شهرهای شمالی کشور خودمان و ساحل متل قو است. پیاده رو در امتداد ساحل کشیده شده و قدم زدن در آن یکی از سرگرم کننده ترین سرگرمیات شهر است. جمعیت شهر کم است و بیشتر افرادی که می بینید توریستان هستند.

منظره پیش رویتان درخت های سرسبز و سربه فلک کشیده و دریایی آرام است. این جا به نسبت هیاهو و سرگرمیات آبی کم تر است (نه این که نباشد) اما محیطی بسیار خانوادگی و آرامش بخش دارد. غواصی کردن و تماشای ماهی های رنگارنگ از سرگرمیات محبوب مردم در شهر ساحلی است. برای آشنایی بیشتر با جاذبه های شهر پیشنهاد می کنیم مطلب 15 جاذبه معروف مارماریس را مطالعه کنید.

دلایل اصلی توریستان برای سفر به مارماریس

  • منظره ها بهشتی
  • سوحلی کریستالی و آرام
  • غذاهای خوشمزه
  • شب های سر زنده
  • آرامش

آلانیا، کوه زیبای رومی ها

آلانیا حدود 115 کیلومتر با شهر آنتالیا فاصله داشته و آب و هوایی تقریبا شبیه هم دارند. این شهر هم سواحل تماشایی بسیاری دارد که یکی از آن ها مورد علاقه ملکه مشهور مصری کلئوپاترا بود و به همین علت هم این نام را برایش انتخاب کرده اند. موج سواری، قایق رانی، رفتن به رودخانه، جمعه بازار و البته طبیعت شگفت انگیز جزو سرگرمی های منطقه هستند. بیشتر توریستان بخاطر خلوتی این جا را انتخاب می کنند.

البته خلوتی در این جا تنها به این معنی است که توریست های آن نسبت به شهرهای ساحلی ترکیه کمی کم تر هستند. در این شهر نیز هتل های متنوع زیادی وجود دارد که با کیفیت های متفاوت از مهمانانشان پذیرایی می کنند.

ازمیر، شهری در کنار ساحل دریای اژه

ازمیر سومین شهر بزرگ کشور ترکیه در کنار سواحل دریای اژه ساخته شده است. شهر باغ های زیتون و جنگل های کاج، که علاوه بر توریستی صنعتی و بندری هم هست. ازمیر خودش فرودگاه دارد و برای خرید انتخاب بسیار مناسبی است. شهر پر از مراکز خرید متنوع با قیمت های مختلف است و هرچیزی بخواهید در آن پیدا می شود. اینجا خودش فرودگاه دارد و دیگر نیازی به ترانسفر ندارید.

این جا علی رغم بزرگ بودنش خبری از هیاهوی استانبول نیست و زندگی با آرامش سپری می شود. هزینه های آن نسبت به ترکیه و آنکارا کم تر است و البته رستوران های زیادی هم دارد. جهت دوچرخه سواری در امتداد ساحل، برگزاری فستیوال های بزرگ سالانه، برج ساعت، بازارهای سنتی و مساجد قدیمی از جمله سرگرمی ها و دیدنی های شهر هستند.

استانبول، محل تقابل قاره ها

نمی شود فهرستی از بهترین شهرهای ساحلی ترکیه نوشت و نامی از استانبول نیاورد. اگرچه حال و هوای آن با سایر شهرهای نام برده بسیار فرق دارد اما باز هم شهری زیبا در کنار اقیانوس است که بخشی از آن در قاره اروپا و بخشی دیگر در آسیا است. این جا هم ساحل هایی برای شنا کردن و استراحت پیدا می شوند اما شهری پرهیاهو است و خبری از آرامش نیست.

اگر به استانبول می آیید حیف است از دیدنی های بسیارش، خیابان های شلوغش، رستوران های خوشمزه اش، بازارهای متنوع و مراکز خرید شیکش، مساجد قدیمی اش، جاذبه های تاریخی اش و … بازدید نکنید.

این جا هم پر از هتل و اقامت گاه های مختلف است اما دیگر خبری از خدمات آل و یوآل نیست (نباید هم باشد)، شما بیشتر زمانتان را در حال گشت و گذار هستید و تنها برای خواب و استراحت و خوردن صبحانه در هتلتان هستید. اگر قصد سفر به استانبول را دارید می توانید تور استانبول را از سایت وبلاگ لین هوان خریداری کنید.

  • برای سفر آنتالیا را پیشنهاد می دهید یا کوش آداسی؟

هر دو شهر بسیار زیبا و دیدنی هستند و توریستان زیادی دارند، برای مقایسه بیشتر می توانید مطلب کوش آداسی بهتر است یا آنتالیا؟ را بخوانید.

  • ارزان ترین زمان سفر به شهرهای ساحلی ترکیه کی است؟

بدون شک با سرد شدن هوا قیمت سفر هم کم می شود، اما اگر می خواهید از سرگرمیات دریایی و ساحل هم استفاده کنید پیشنهاد ما اویل خرداد ماه و اوایل اردیبهشت است. (حتما از قبل شرایط آب و هوا را چک کنید)

  • کدام شهر از همه سرگرم کننده تر است؟

اگر در پی سرگرمی هستید باید استانبول یا ازمیر را انتخاب کنید، سایر شهرها بیشتر روی سواحلی آرام و استراحت تمرکز دارند.

در این مطلب بهترین و پرتوریستترین شهرهای ساحلی ترکیه را معرفی کردیم و دیدیم هر کدام برای چه دسته افرادی مناسب تر هستند. امیدواریم شما هم انتخابتان را انجام داده باشید و بدانید قصد سفر به چه شهری را دارید.

اگر تجربه سفر به این شهرها را دارید نظر خود را در بخش کامنت ها با ما در میان بگذارید.

منبع: الی گشت

به "بهترین شهرهای ساحلی ترکیه برای سفر در تابستان کدامند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین شهرهای ساحلی ترکیه برای سفر در تابستان کدامند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید