شمار بیکاران کانادایی افزایش یافت

به گزارش وبلاگ لین هوان، عملکرد ناامید کننده بازار کار کانادا باعث رسیدن دلار این کشور به پایین ترین سطح سه هفته اخیر شد.

شمار بیکاران کانادایی افزایش یافت

اگر علاقمند به سفر با بهترین ارزانترین قیمت تور کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش وبلاگ لین هوان به نقل از مرکز آمار کانادا، نرخ بیکاری این کشور تا سرانجام ماه اکتبر بدون تغییر نسبت به ماه قبل در سطح 5.5 درصد باقی ماند که پایین ترین نرخ ثبت شده بیکاری این کشور در طول چهار دهه اخیر محسوب می گردد. با این حال طی این ماه 1800 نفر از شمار شاغلین کاسته شده است که در این بین شمار افراد شاغل تمام وقت 16 هزار و 100 نفر کمتر از ماه گذشته و شمار افراد شاغل پاره وقت 14 هزار و 300 نفر بیشتر از ماه گذشته بوده است. در واکنش به این خبر، ارزش دلار کانادا با 0.5 درصد کاهش به کمترین سطح سه هفته اخیر خود رسید و هر دلار آمریکا به 1.3224 دلار کانادا افزایش یافت.

در بین بخش های مختلف، بخش عمومی با 20 هزار و 100 هزار مورد اشتغال زایی، پیشتاز بوده است و پس از آن نیز بخش اقتصادی و بیمه با اشتغال زایی برای 17 هزار و 800 نفر و کشاورزی با اشتغال برای 2600 نفر قرار دارند. از طرف دیگر بیشترین اشتغال زایی منفی متعلق به فراوری بوده است که شمار شاغلین آن در ماه اکتبر نسبت به ماه سپتامبر 23 هزار و 100 نفر کمتر شده است. پس از این بخش نیز ساخت و ساز با منفی 21 هزار و100 و خدمات با منفی 17 هزار و 900 مورد شغلی از دست رفته قرار دارند.

راب بوث- استراتژیست بازار در بانک تی دی گفت: سخت است که انتظار داشته باشیم بانک مرکزی کانادا در واکنش به آمارهای بازار کار سیاست پولی خود را تغییر دهد. از نظر این بانک چیزی هنوز آن قدر تغییر ننموده است که نیازی به تغییر در نرخ بهره باشد.

طبق اعلام مرکز آمار کانادا طی این مدت شمار جوانان بیکار در این کشور 28 هزار و 700 نفر افزایش یافته است و این در حالی بوده که شمار شاغلین بالای 55 سال طی ماه اکتبر 31 هزار و 100 نفر نسبت به جمعیت شاغل این گروه سنی در ماه سپتامبر افزایش پیدا نموده است. طی این مدت شمار افراد خود اشتغال نیز 28 هزار و 700 نفر کاهش پیدا نموده است.

در بین ایالت های مختلف، بیشترین اشتغال زایی در بریتیش کلمبیا با 15 هزار فرصت شغلی جدید به ثبت رسیده است و پس از آن نیوفاندلاند و لابرادور با 2700 فرصت واقع شده است. در سایر استان ها اشتغال زایی در مقایسه با ماه قبل تغییر چندانی نداشته یا کاهشی بوده است.

به طور متوسط نرخ بیکاری کانادا در بازه زمانی 1966 تا 2019، معادل 7.62 درصد بوده است که بالاترین نرخ بیکاری ثبت شده مربوط به دسامبر 1982 با 13.1 درصد و کمترین نرخ بیکاری ثبت شده نیز مربوط به ژوئن 1966 با 2.9 درصد بوده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "شمار بیکاران کانادایی افزایش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمار بیکاران کانادایی افزایش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید