خیابان های معروف و دیدنی پاریس

به گزارش وبلاگ لین هوان، خیابان های پاریس

پاریس یکی از زیباترین شهرهای قاره اروپا و قلب کشور فرانسه است. این شهر زیبا و تاریخی از دیرباز تا به کنون مبدا و منشا بسیاری از تحولات اجتماعی، هنری، فرهنگی و سیاسی بوده است و داستان ها و روایات بسیار زیادی درباره این شهر برای هر کدام از ما تا به حال گفته شده است. خیابان های یک شهر، همواره کانون آغاز هر جریان و تفکری در یک ملت هستند و با این حساب، خیابان های پاریس نقطه آغاز بسیاری از جریانات در دنیا هستند. ما امروز در خبرنگاران می خواهیم تا به اتفاق شما، خیابان های پاریس را مورد آنالیز و معرفی قرار دهیم پس، در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید.

خیابان های معروف و دیدنی پاریس

خیابان شانزه لیزه | Avenue des Champs-Élysées

بیایید تا معرفی خود را با معروف ترین خیابان پاریس که اتفاقا وِرد زبان ما ایرانی ها هم هست یعنی خیابان شانزه لیزه شروع کنیم. خیابان شانزلیزه (Avenue des Champs-Élysées) تاریخی قرن های متمادی است که با شکوه و افسونگری مخصوص به خودش که در هیچ نقطه دیگری از دنیا قابل دسترسی نیست، گردشگران خارجی را محصور و شگفت زده می کند. این خیابان را به مناسبت بزرگداشت طاق پیروزی ساخته اند.

در شانزه لیزه علاوه بر جاذبه های تاریخی می توانید از انواع مغازه های طراحان معروف، رستوران های مجلل و خاص، مراکز تفریحی و بسیاری از دیگر مواردی که شما را سرگرم می نمایند را پیدا نمایید. در این خیابان، گردشگرانی که از دیگر خیابان های پاریس به آن سرازی می شوند می توانند تا به بالای طاق پیروزی رفته و چشم اندازی ویژه را از پاریس ببینند که هرگز در زندگی خود ندیده اند.

خیابان ریوولی | Rue de Rivoli

خیابان ریوولی (Rue de Rivoli) از آن دسته از خیابان های شلوغ است که هم زنده و پویاست هم پر از جاذبه های بسیار معروف. این خیابان دقیقا در قلب شهر پاریس قرار گرفته است تا موازات رود سن هم نیز امتداد می یابد. نام خیابان ریوولی از یکی از پیروزی های کلیدی و مهم ناپلئون بناپارت در جنگ ریوولی گرفته شده است. در این بلوار زیبا و شلوغ موزه لوور و باغ تویلری که از مهم ترین جاذبه های کشور فرانسه هستند قرار گرفته است. البته نا گفته نماند که کاخ سلطنتی هم در مقابل موزه لوور و همین خیابان قرار گرفته است.

خیابان سوفلو | Rue Soufflot

تمامی خیابان های پاریس انگار شما را در نهایت به یک جاذبه زیبا و دیدنی می رسانند. خیابان سوفلو (Rue Soufflot) هم دقیقا از همان خیابان هایی است که آخرش بازدید از یک جاذبه تاریخی را به شما هدیه می دهد! این خیابان شما را از ورودی به باغ لوکزامبورگ و دیگر جاذبه های این خیابان راهنمایی می کند. همه این جاذبه ها را باید در صدر لیست بازدید خود بگنجانید. بعد از گردش و اکتشاف در خیابان سوفلو و سبک معماری یونانی خاص آن، به سمت باغ لوکزامبورگ بروید و در چمن های زیبایش کمی استراحت نمایید. در این منطقه رستوران های بسیاری را می توانید پیدا کنید تا در آن جا به راحتی غذا بخورید و کمی استراحت نمایید.

خیابان سن | Rue de Seine

خیابان سن (Rue de Seine) یکی از خیابان های پاریس است که به معنای واقعی فرانسوی است. این خیابان به موازات خیابان بناپارت امتداد دارد و به عنوان یکی از خیابان های اصیل پاریس با زیبایی خیره نماینده می باشد. یکی از نکات جالب در این خیابان این است که این خیابان برای شکم گردها مثل یک بهشت شیرین است زیرا، مغازه های شیرینی فروشی در این خیابان بسیار زیاد هستند. رودخانه سن را می شناسید؟ این خیابان همانطور که از نامش پیداست شما را به رودخانه سن خواهد برد. خیابان سن از بلوار افسانه ای سن ژرمن هم عبور می کند و به این صورت شما با حضور در آن می توانید با یک تیر چند نشان بزنید. اگر شما هم گردشگری شکم گرد و عاشق شیرینی هستید، پیشنهاد می کنیم که به سراغ شکلات های بهشتی پیر مارکولینی (Pierre Marcolini) بروید و با خوردن از آن ها تازه معنای واقعی شکلات را درک کنید. البته اگر به بستنی های ایتالیایی هم علاقه دارید به فروشگاه گروم (Grom) نیز بروید زیرا این خیابان برای شما جای مناسبی خواهد بود.

خیابان آبره ووار | Rue lAbreuvoir

می دانید که بیشتر نقاشی هایی که می بینید و چشم انداز ای از طبیعت و چیدمان شهری دلربا دارند از کجا الهام گرفته شده اند؟ از خیابان مونمارتر و خیابان آبره ووار (Rue lAbreuvoir). این خیابان هنری و کوچک اما بسیار معروف پر از پیچ و زیبایی است. در سرتاسر این خیابان، شیب و سنگ فرش به همراه خانه هایی زیبا و پنجره هایی دلچسب و دلربا خواهید دید که شما را محسور می نمایند. در انتهای این خیابان محلی و کوچک، برج ناقوس و گنبد کلیسای ساکره کور در دور دست را خواهید دید. خیابان آبره ووار از آن دسته از خیابان های پاریس است که در هر فصلی که به دیدن آن بروید، با افسون و زیبایی خاصی روبرو خواهید شد. برای رزرو هتل در پاریس به این صفحه بروید.

خیابان ویکتور هوگو | Victor Hugo

یکی دیگر از خیابان های پاریس که بسیار معروف است، خیابان خیابان ویکتور هوگو (Victor Hugo) یا همان نویسنده معروف کتاب بینوایان است. این خیابان هم مانند بسیاری از خیابان های معروف دیگر شهر پاریس، از بنای طاق پیروزی شروع می شود. جالب است بدانید که خیابان ویکتور هوگو دومین خیابان بلند در شهر پاریس است. دوست دارید تا بدانید که چرا نام این خیابان ویکتور هوگو است؟ این نویسنده در آخرین روزهای زندگی خود را در هتل پارتیکولیه (Hôtel Particulier) که در این خیابان قرار گرفته است، سپری کرد و در این هتل و این خیابان نیز چشم از دنیا فرو بست. مجسمه ای از این نویسنده شهیر را می توانید در تقاطع با خیابان هانری مَرتن (Henri-Martin) و این خیابان ببینید. این خیابان به خاطر معماری زیبایش معروفیت بسیار فراوانی دارد و برای گشت و گذارهای آرام و معمولی، مسیری بسیار ایده آل است.

خیابان Cremieux

خیابان Cremieux از آن دسته از خیابان های پاریس است که ساختمان های رنگارنگ و گلدان هایی زیبا از گل های متنوع در اطراف این خیابان مجذوب کننده و دیدنی قرار گرفته است. این خیابان در منطقه آرام و بی سر و صدای 12 پاریس قرار گرفته است. خیابان سرامیک برای محل مناسبی برای پیاده روی و لذت بردن از صحنه های زیبایی که این خانه های رنگارنگ کنار طبیعت زیبا و سرسبز ایجاد نموده اند، می باشد.

خیابان مونتانیه | Avenue Montaigne

خیابان مونتانیه (Avenue Montaigne) یکی از خیابان های پاریس است که در خود جواهری به نام تئاتر شانزلیزه را دارد که بازدیدنمایندگان می توانند برای دیدنی نمایش اپراهای گوناگون به آن سر بزنند. در این اپرا دو ارکستر مختلف هم به صورت همیشگی حضور دارند. اگر زمان کافی داشتید پیشنهاد می کنیم که در این ساختمان تاریخی به دیدنی یک اجرای دیدنی بنشینید. علاوه بر این، خیابان مونتانیه به خاطر صنعت مد هم اهمیت دارد. شما در این خیابان می توانید برندهای معروفی مانند لوئیس ویتون (Vuitton)، لوئِوه (Loewe) و سلین (Céline) را در آن پیدا کنید.

خیابان رزیه | Rue des Rosiers

یکی دیگر از خیابان های پاریس که شناختنش می تواند برای شما جالب باشد، خیابان رزیه (Rue des Rosiers) است که نام خود را از بوته گل های رز گرفته است. این خیابان در امتداد باروی قدیمی شهر پاریس قرار گرفته. خیابان رزیه در ماره (Le Marais) و در قلب محله های شهر پاریس واقع شده است. این خیابان در روزهای یکشنبه بسیار دیدنی است. این خیابان با بوتیک های متنوع و غذاخوری هایی متناسب با بودجه های مختلف احاطه شده و طراحی اش به اواسط قرن 19 میلادی باز می شود.

خیابان وینستون چرچیل | Winston Churchill

خیابان چرچیل یکی از خیابان های پاریس است که با این که هم طراز خیابان شانزه لیزه است اما خیلی از شانزلیزه کوتاه تر است اما با سازه هایی منحصر به فرد احاطه شده است. اگر به خاطر نمایشگاه بین المللی سال 1900 و دوران قبل از جنگ دنیای نبود، شاید این خیابان هم اکنون نیز ظاهر دیگری داشت. کاخ بزرگ و کاخ کوچک که در دو طرف خیابان رو به هم قرار دارند، تنها برای نمایشگاه دنیای ساخته شدند. نمای بیرونی آن دو بدون شک در هر زمان از روز که باشید شما را شگفت زده و محصور خواهد نمود. به طور کل می توان گفت که برجسته ترین قسمت این خیابان پل الکساندر سوم (Alexandre III) است. زیباترین پل پاریس برای پیوند دادن موزه انولید (Les Invalides) با دو کاخ نمایشگاهی ساخته شد. در طول این خیابن شما می توانید تا آثار هنری بسیار زیبایی از نماد اتحاد روسیه و فرانسه در آن موقع را به دیدن بنشینید.

خیابان سنت دومنیک | Saint Dominique

خیابان سنت دومینیک دارای نانوایی هایی است که نان معروف باگت اصل و سنتی فرانسه را می فروشند. البته شیرینی فروشی های این خیابان نیز چشم اندازی زیبا از برج ایفل را برای مشتریانشان فراهم می نمایند که طعم خوشمزه این شیرینی ها را دو برابر می نماید. این خیابان سنتی پاریسی دارای خانه رستوران هایی است که انواع غذاهای کلاسیک فرانسوی را نیز سرو می نماید.

منبع: الی گشت

به "خیابان های معروف و دیدنی پاریس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیابان های معروف و دیدنی پاریس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید