راهنمای خرید پوشک بچه

به گزارش وبلاگ لین هوان، مادران، به ویژه خانم هایی که برای اولین بار مادر شدن را تجربه می نمایند، در خصوص کودکشان بیش از حد محتاط هستند. به احتمال زیاد، آن ها هنگام خرید پوشاک و محصولات بهداشتی برای فرزندشان، دقت زیادی به خرج می دهند. انتخاب از میان محصولات متنوع از برند های مختلف، کار ساده ای نیست و گاهی والدین را برای خرید اقلامی نظیر پوشک بچه از میان برندهای متنوع و مختلف، دچار سردرگمی می نماید.

راهنمای خرید پوشک بچه

هنگام انتخاب بک پوشک مناسب، همواره سعی کنید برندی را انتخاب کنید که علاوه بر قدرت و سرعت جذب بالا، هیچ گونه نشتی یا لکه ای از ادار یا مدفوع کودک را در خود نگه ندارد. به طوری که در صورت لمس کردن پوشک، هیچ رطوبتی روی آن احساس نگردد. در غیر این صورت، این امکان وجود دارد که پاهای کودک عرق سوز و دچار حساسیت گردد. در این مطلب نکاتی را آنالیز می کنیم که توجه به آن ها می تواند در خرید یک پوشک مناسب، به شما یاری کند

هنگام تصمیم گیری برای انتخاب و خرید پوشک مناسب، نکاتی وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند:

مقدار پوشک

بدیهی است که والدین باید پیش از خرید پوشک، مقدار و سایز کودک خود را در نظر بگیرند. توجه به این نکته، در حفظ ایمنی و راحتی کودک تاثیرقابل توجهی دارد. هنگام انتخاب پوشک سایز مناسب، توجه به مواردی از جمله قیمت و راحتی بسیار مهم است. بدیهی است که با رشد نوزادان، باید پوشک بزرگتری برای آن ها تهیه کرد، اما لازم نیست با مشاهده اولین علائم بزرگتر شدن کودک، فوراً مقدار پوشک را بزرگ کنید. توجه به این نکته مهم است، زیرا قیمت پوشک سایز بزرگ بیشتر است و با بزرگتر شدن مقدار پوشک، تعداد پوشک در هر بسته کاهش می یابد.

بنابراین، والدین تا زمانی که از افزایش سایز کودکشان مطمئن نشدند، نباید پوشک بزرگ خریداری نمایند. با این حال، مهم است که برای معین شدن قطعی سایز کودکتان بیش از حد صبر نکنید، یا برای مدت طولانی از پوشک هایی که برای کودک خیلی کوچک یا خیلی بزرگ باشد، استفاده نکنید. این امر نه تنها برای کودک ناراحت نماینده خواهد بود بلکه می تواند منجر به حساسیت، نشت ادرار و مدفوع و زخم شدن پاهای کودک گردد.

راحتی پوشک

هیچ بزرگسالی دوست ندارد لباس زیری بپوشد که باعث خارش یا ناراحتی اش گردد. این موضوع در خصوص بچه ها هم صدق می نماید. پس عکس العملی که کودک نسبت به پوشک نشان می دهد، بسیار مهم است. پوشکی که مقدار مناسبی نداشته باشد، ممکن است استرس زیادی را برای نوزادان و والدین آن ها ایجاد کند.

نوزادان دارای پوست حساسی هستند، اما برخی از آن ها نسبت به سایرین حساسیت بیشتری دارند. مواد شیمیایی بکار رفته در پوشک و مقدار نامناسب آن می تواند اثرات مختلفی مانند واکنش های آلرژیک، راش پوشک (نوعی التهاب پوستی) و عرق کردن پاهای کودک را در پی داشته باشد. والدین در صورت مشاهده برآمدگی یا بثورات ناشی از پوشک، باید برندهای دیگری که ایمن تر هستند را در نظر بگیرند.

پوشک های یکبار مصرف به علت مواد شیمیایی استفاده شده در آن ها و به خصوص برند هایی که دارای مواد معطر هستند، می توانند برای پوست نوزاد مضر باشند. اگر فکر می کنید کودک در پوشکی که به پا دارد احساس ناراحتی می نماید، انواع دیگر پوشک های موجود در بازار را امتحان کنید. حتی بد نیست اگر برای مشاوره با پزشک یا متخصص مراقبت های بهداشتی مشورت کنید، به خصوص در مواردی که نوزاد شما در اثر استفاده از پوشک، دچار واکنش فیزیکی یا بثورات و ضایعه پوستی شده باشد.

سن کودک

هنگام خرید پوشک، سن کودک یک عامل مهم دیگر است. بچه ها، آشکارا مثل همه ما رشد می نمایند و بالغ می شوند. بنابراین، خرید پوشک و لباس هایی که متناسب با سن، مقدار و مرحله رشد کودک باشد، مهم است. همه بچه ها به یک مقدار رشد نمی نمایند. بنابراین، والدین باید هنگام خرید انواع پوشک، به مقدار رشد کودکشان توجه نمایند.

مورد دیگر مقدار است. همان طور که قبلاً اشاره کردیم، مقدار رشد هر کودک با دیگری فرق دارد. دو کودک می توانند در یک سن باشند، اما سایز های کاملاً متفاوتی داشته باشند. دانستن سایز کودک می تواند به والدین یاری کند تا پوشک را مطابق با مقدار گیری هایی که خودشان انجام دادند، تهیه نمایند.

پوشک پارچه ای

پوشک پارچه ای می تواند یک جایگزین بسیار خوب برای پوشک های یکبار مصرف باشد. با توجه به هزینه بالای مصرف پوشک های یکبار مصرف، انتخاب پوشک های پارچه ای می تواند به صرفه تر باشد. معمولاً پوشک های پارچه ای مقدار و سایز معینی ندارند، بلکه از پین ها و بندهای قابل تنظیمی تشکیل شده اند که به والدین یاری می نماید متناسب با سایز کودکشان، پوشک را تنظیم نمایند.

خرید پوشک پارچه ای می تواند به صرفه تر باشد. اما پیش از خرید، مواردی وجود دارد که باید در نظر بگیرید. ابتدا باید هزینه پوشک را مد نظر قرار دهید. ثانیاً، باید تصمیم بگیرید که قرار است هر چند وقت یکبار پوشک را تعویض کنید. دقت کردن به این موارد، تعداد پوشک هایی را که باید بخرید را معین می نماید. یک نکنه مهم پیش از خرید پوشک پارچه ای این است که برخی از والدین زمان کافی برای شستشوی پوشک های چند بار مصرف را ندارند. برای این گروه از والدین، استفاده از پوشک های پارچه ای توصیه نمی گردد.

قیمت پوشک

نکته بعدی که والدین باید به آن دقت نمایند، قیمت پوشک است. قبل از هر چیز، بودجه والدین اولین نکته ای است که نوع پوشک را مشخص می نماید. والدین ابتدا باید معین نمایند که تمایل دارند چقدر برای خرید پوشک هزینه نمایند. پوشک های پارچه ای که چندین بار قابل استفاده هستند، برای صرفه جویی در هزینه ها می توانند گزینه مناسبی باشند. اما والدین هنوز هم می توانند پوشک های یکبار مصرف را با قیمت مناسب تهیه نمایند. برای خرید یک پوشک خوب با قیمت مناسب، باید هوشمندانه انتخاب و خرید کنید. بودجه کافی، خرید کالاهای مصرفی را به طور کلی آسان تر می نماید. اما جدا از قیمت مناسب و کوشش برای خرید پوشک بچه مقرون به صرفه، باید کالایی را انتخاب کنید که کودکتان در آن احساس راحتی نموده و بتواند برای مدت طولانی از آن استفاده کند.

مواد شیمیایی مضر در پوشک

مسئله دیگری که ممکن است والدین هنگام خرید پوشک بچه یکبار مصرف با آن روبرو شوند، مواد شیمیایی بالقوه مضر موجود در پوشک است. برخی از مواد شیمیایی شامل مواد خشک نماینده، رنگ ها و رایحه هایی است که برای تهیه برخی از انواع پوشک استفاده می گردد.

برخی از این مواد شیمیایی می توانند برای کودک و والدینی که از پوشک استفاده می نمایند، مسائل سلامتی بالقوه خطرناکی ایجاد نمایند. دیوکسین و پلی آکریلات سدیم موجود در این پوشک ها می توانند مسائل رشدی، مسائل تنفسی و هورمونی و بعلاوه سوختگی های شیمیایی و اندومتریوز را به همراه داشته باشند.

مواد شیمیایی مضر دیگری نیز وجود دارند که ممکن است در تهیه برخی پوشک ها مورد استفاده قرار بگیرند. دانستن خطرات و عوارض جانبی مرتبط با این مواد شیمیایی می تواند جان کودک را نجات دهد، بعلاوه به والدین یاری می نماید تا در خصوص آنچه می خرند تصمیم های آگاهانه تری بگیرند.

نتیجه گیری

مادران، به خصوص مادرانی که به تازگی تجربه فرزندار شدن را داشته اند، ممکن است در رابطه با خرید پوشک اطلاعات کافی نداشته باشند و در نتیجه دچار سردرگمی شوند. نکاتی در رابطه با خرید پوشک بچه خارجی یا ایرانی وجود دارد که والدین با دقت و رعایت آن ها می توانند برترین گزینه را انتخاب نمایند.

پیش از خرید باید قیمت، مقدار و راحتی پوشک در نظر گرفته گردد. بعلاوه، سن کودک نیز یکی از ملاک های مهم انتخاب یک پوشک مناسب است. از سوی دیگر، والدین باید سعی نمایند پوشکی را انتخاب نمایند که مواد بکار رفته در آن به حساسیت و مسائل پوستی کودکشان منجر نگردد. در نهایت، با کمی وقت گذاشتن و حتی مشورت با یک پزشک متخصص، می توان برترین و با صرفه ترین پوشک را از میان برندهای مختلف انتخاب کرد.

منبع: اسنپ مارکت

به "راهنمای خرید پوشک بچه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید پوشک بچه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید