تور ارزان تایلند: راهنمای اقامتی چند ماهه در بانکوک تایلند

به گزارش وبلاگ لین هوان، چگونه خود را برای اقامت در بانکوک آماده کنیم؟

بانکوک یک شهر شلوغ و دوست داشتنی است که سالانه میلیون ها نفر از آن بازدید می نمایند. شرایط اقامت تایلند، این شهر را تبدیل محلی ایده آل برای کسانی نموده است از منطقه ها دور دست برای زندگی و کار به این شهر مهاجرت نموده اند. به این گروه از افراد؛ Digital Nomads گفته می گردد. (این افراد به اصطلاح کسانی هستند که با استفاده از فناوری های ارتباط از راه دور، شغل خود را اداره نموده و در آمد کسب می نمایند اما طریقه زندگی آن ها متاثر از افراد قبایل سنتی است. به تازگی این سبک زندگی در بین مردم غرب رواج زیادی پیدا نموده و بسیاری از آن ها با این هدف به کشورهای آسیایی سفر می نمایند)

تور ارزان تایلند: راهنمای اقامتی چند ماهه در بانکوک تایلند

با تور ارزان تایلند از زیباترین کشور جنوب شرقی آسیا دیدن کنید و شهرهای زیبای بانکوک، پوکت و پاتایا تایلند را ببینید.

ما حدود 2 ماه با این سبک در شمال بانکوک زندگی نموده و آن را محل خوبی برای انتخاب به عنوان محل اقامت و پایگاه خود یافتیم. این یادداشت با این هدف می نویسیم که اگر کسی قصد سفر به تایلند و دورکاری را دارد از تجربیات ما استفاده کند. تا بتواند از اقامت بهتر و راحت تری با توجه به شناختی که حاصل می نماید، برخوردار گردد.

برترین محل زندگی در بانکوک کجاست؟

زمانی که ما با هدف چند ماه زندگی به شهر بانکوک آمدیم، در ابتدا آغاز کردیم تا در محله هایی که مورد علاقه مان بود جستجو کنیم. ما در پی محلی مناسب بودیم که از اماکن توریستی و اداری گران قیمت دور بوده و در عین حال دارای خطوط ارتباط مناسبی برای دسترسی به مراکز شهر باشد و در عین حال رستوران ها و غذا فروشی های خوبی داشته باشد.

ما توصیه می کنیم برای گشتن در پی خانه، یک بلیط سفر یک روزه BTS قطار هوایی یا قطارهای هوایی بانکوک را برای خط سبز یا مترو خط آبی را خریداری نموده و در محله های مورد نظر خود در مرکز شهر پیاده شوید. به این ترتیب شما منطقه ها مختلفی را دیده و می توانید براساس سلیقه و خواسته هایتان یکی از این محلات را برای زندگی را انتخاب کنید. منطقه ها شمال منطقه ها شمال بنای یادبود پیروزی (Victory Monument) محله ای نو و مناسب است، اگر در پی منطقه ها مقرون به صرفه تر هستید هم کمی بیشتر به سمت شمال بروید. در منطقه ها جنوب غربی و جنوب شرقی شهر و در حاشیه رود Chao Phraya می توانید موارد مناسب زیادی از قبیل محله Bang Chak پیدا کنید و با قیمت و بودجه مناسب تری خانه مناسبی را بیابید.

گزینه های اقامتی و هزینه های آن ها به چه شکل است؟

زمانی که محله دلخواه خود را برای زندگی پیدا کردید، وقت این است که در آن اتاق، خانه یا آپارتمان مناسبی پیدا کنید. در سال های اخیر تعداد زیادی condo که آپارتمان هایی با امکانات کامل محسوب می شوند، در سراسر بانکوک ساخته شده و در کنار ساختمان های کم ارتفاع تر قدیمی قرار گرفته اند.

هر دوی این گزینه ها برای اقامت مناسب بوده و برترین راه برای کسب اطلاع درباره وجود محلی مناسب برای اجاره در ان ها، سوال کردن از نگهبان ها یا مسئول ساختمان است. در بعضی از ساختمان ها به شما اجازه تماشا محل و موقعیت داده شده و در بعضی دیگر به شما شماره تماس دفاتر مسوول اجاره این آپارتمان ها ارائه می گردد. در هر صورت نیازی نیست که شما یک لیست بلند بالا تهیه نموده و درباره همه آن ها فکر کنید. بیشتر صاحبخانه ها در جست وجوی مستاجر برای دست کم 3 ماه هستند و شما باید هزینه دو ماه اجاره را نیز به عنوان پول پیش پرداخت کنید. اگر شما هم مانند ما در جست وجوی مواردی هستنید که کمتر از 3 ماه باشد می توانید برای اجتناب از دردسر و مسائل جست وجوی خانه و قرارداد، از خدمات AirBnB بهره ببرید.

ما حدود 430 دلار در ماه برای یک سرویس آپارتمان یک خوابه در منطقه Bang Sue در شمال بانکوک پرداخت کردیم که شامل تمامی هزینه قبض ها و بعلاوه اجاره استفاده نا محدود از استخر می شد. به خاطر داشته باشید که در بانکوک موارد غیر قانونی اجاره نیز وجود دارد و بهتر است حتما نسبت به انجام تمام مراحل قانونی و اطمینان از قانونی بودن صاحبخانه اقدام کنید. اگر به صورت مستقیم با صاحبخانه وارد قرارداد شوید باید حدود ماهانه 300 دلار شامل تمام قبض ها برای یک آپارتمان ساده پرداخته برای مجتمع های مدرن تر با امکاناتی مانند استخر؛ سالن ورزشی، کافه و فروشگاه این مبلغ بیشتر می گردد. بنابراین پیش از امضای قرارداد، دقیقا از تمامی مواردی که شامل خدمات ارائه شده می گردد، اطمینان حاصل کنید. هزینه برق در این شهر معمولا مقرون به صرفه است اما اگر تمام روز را در خانه باشید و سیستم تهویه روشن باشد، مبلغ قبض برق زیاد خواهد شد. پس حواستان باشد که آخر ماه مجبور نشوید کلی پول برای قبض برق پرداخت کنید بدون اینکه از قبل فکرش را نموده باشید.

منبع: الی گشت

به "تور ارزان تایلند: راهنمای اقامتی چند ماهه در بانکوک تایلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان تایلند: راهنمای اقامتی چند ماهه در بانکوک تایلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید