رئیسی: با وجود تحریم پیشرفت های چشمگیری داشتیم

به گزارش وبلاگ لین هوان، رئیس جمهور با بیان اینکه روابط ایران و بلاروس همیشه محبت آمیز بوده است، گفت: توسعه و تقویت ارتباط کشور هایی که به علت کوشش برای حفظ استقلال خود تحت تحریم های ظالمانه قرار گرفته اند، از راه چاره های موثر خنثی کردن و برون رفت از تحریم ها است.

رئیسی: با وجود تحریم پیشرفت های چشمگیری داشتیم

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی صبح امروز چهارشنبه در دیدار رومن گلاوچنکو نخست وزیر بلاروس با بیان اینکه روابط دو کشور همیشه محبت آمیز بوده و در دیدار های اخیر سران دو کشور بر توسعه همکاری های فیمابین تاکید شده است، گفت: توسعه و تقویت ارتباط کشور هایی که به علت کوشش برای حفظ استقلال خود تحت تحریم های ظالمانه قرار گرفته اند، از راه چاره های موثر خنثی کردن و برون رفت از تحریم ها است.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران با وجود تحریم های ظالمانه و بی سابقه پیشرفت های چشمگیری در همه عرصه ها از جمله در زمینه مالی داشته است، اضافه کرد: امروز ایران و بلاروس ظرفیت های متنوع و چشمگیری برای توسعه تعاملات با یکدیگر دارند.

رئیسی گفت: اراده جدی سران دو کشور برای ارتقای سطح روابط فیمابین می تواند موانع احتمالی بر سر راه توسعه تعاملات را رفع کند.

رومن گلاوچنکو نخست وزیر بلاروس نیز در این دیدار با بیان اینکه رویکرد جمهوری اسلامی ایران برای تقویت تعاملات منطقه ای، منظره جدیدی پیش روی ارتقای سطح روابط دو کشور ایجاد نموده است، توضیح داد: سفر بنده به ایران پیرو تاکیدات رئیس جمهور بلاروس برای تسریع در اجرای توافقات اجرا شده در دو دیدار ایشان با جنابعالی اجرا شده است.

نخست وزیر بلاروس با اشاره به اینکه روابط دو کشور همیشه محبت آمیز بوده است و تهران و مینسک در عرصه بین المللی نیز همکاری های سازنده ای داشته اند، اضافه کرد: امروز هماهنگی سیاسی میان دو کشور در بالاترین سطح بوده و زمان توسعه روابط مالی فرارسیده است.

گلاوچنکو بعلاوه با اشاره به رشد سه برابری تجارت میان دو کشور در یکسال گذشته اعلام نمود: به دستور رئیس جمهور بلاروس سابقه روابط دو کشور را به دقت آنالیز نموده و نقشه راه توسعه همکاری ها و سرفصل های ارتقای سطح روابط فیمابین را به شکل دقیق مشخص نموده ایم تا بتوانیم با سرعت آن ها را اجرایی و عملیاتی کنیم.

منبع: فرارو

به "رئیسی: با وجود تحریم پیشرفت های چشمگیری داشتیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیسی: با وجود تحریم پیشرفت های چشمگیری داشتیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید