رهبر اپوزیسیون بلاروس خواستار تحریم حامیان لوکاشنکو شد

به گزارش وبلاگ لین هوان، به دنبال افزایش اقدامات خشونت آمیز پلیس بلاروس علیه معترضان، رهبر اپوزیسیون این کشور از رهبران اروپا خواست تا تحریم های اقتصادی هدفمندی را علیه حامیان رئیس جمهور بلاروس اعمال کنند.

رهبر اپوزیسیون بلاروس خواستار تحریم حامیان لوکاشنکو شد

به نقل از خبرگزاری رویترز، پلیس بلاروس روز یکشنبه مصادف با چهاردهمین هفته متوالی از اعتراضات در این کشور از زمان انتخابات ریاست جمهوری جنجالی 9 اوت که الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور دیرینه این کشور در آن اعلام پیروزی کرد، برای متفرق کردن ده ها هزار معترض در مینسک از گاز اشک آور، گلوله لاستیکی و نارنجک های گیج کننده استفاده کرد.

به دنبال سرکوب های روز یکشنبه و مرگ یک معترض 31 ساله بر اثر ضرب و شتم نیروهای امنیتی، آلمان و اتحادیه اروپا به دنبال راه هایی برای افزایش فشارها بر رهبری بلاروس هستند.

سوتلانا تیخانوفسکایا، رهبر اپوزیسیون و رقیب انتخاباتی لوکاشنکو که پس از انتخابات به لیتوانی فرار کرد از اتحادیه اروپا خواست تا تحریم های اقتصادی هدفمندی را علیه افرادی که حامی لوکاشنکو هستند، اعمال کند.

وی در جریان سفری به استکهلم در مصاحبه با خبرگزاری رویترز گفت: تنها فشار اقتصادی، این رژیم را از پا در می آورد چرا که آنها پولی برای پرداخت هزینه های پلیس ضد شورش و جنایت هایشان نخواهند داشت.

گیتاناس نوسدا، رئیس جمهور لیتوانی روز سه شنبه پس از دیدار با آندژی دودا، همتای لهستانی خود در ویلنیوس گفت: لهستان و لیتوانی برای تحریم های بیشتر اتحادیه اروپا علیه بلاروس از جمله کمپانی ها و افراد بیشتر تلاش می کنند.

وی اضافه نمود: دلیل این تلاش این است که تحریم های کنونی نتیجه ای که می خواستیم را به وجود نیاورده اند.

وزیر امور خارجه لتونی روز دوشنبه در توییتی اعلام کرده بود که کشورش به همراه استونی و لیتوانی به زودی تحریم ها علیه بلاروس را گسترش خواهند داد تا افرادی را که به سرکوب خشونت آمیز معترضان صلح جو ادامه می دهند نیز شامل شود.

سوتلانا تیخانوفسکایا مردم در بلاروس را در روبرو با این سرکوب ها مستاصل توصیف کرد و گفت: جنبش اعتراضی ما اساسا صلح آمیز است و ما نمی خواهیم خشونت را با خشونت پاسخ دهیم.

وی اضافه نمود: روسیه به درخواست های اپوزیسیون بلاروس برای مذاکره پاسخ نداده است اما می دانم که مسکو دیگر یکی از حامیان مشتاق لوکاشنکو نیست.

تیخانوفسکایا شرح داد: آنها دیگر خیلی درباره شرایط در بلاروس صحبت نمی کنند، آنها حمایت گسترده خود را از لوکاشنکو نشان نمی دهند و منتظرند ببینند نهایتا چه اتفاقی در آنجا رخ می دهد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "رهبر اپوزیسیون بلاروس خواستار تحریم حامیان لوکاشنکو شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رهبر اپوزیسیون بلاروس خواستار تحریم حامیان لوکاشنکو شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید