دانش&zwnjبنیان&zwnjها فراوری تجهیزات پزشکی را گسترش دادند

به گزارش وبلاگ لین هوان به نقل از معاونت علمی و فناوری، مرکز آموزش مهارت های پیشرفته بالینی دانشگاه تهران با هدف ایجاد فضایی مناسب برای ارائه آموزش های تخصصی به دانشجویان پزشکی افتتاح شد.

دانش&zwnjبنیان&zwnjها فراوری تجهیزات پزشکی را گسترش دادند

مرکز آموزش مهارت های پیشرفته بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران در بیمارستان امام خمینی افتتاح شد.

مرکزی برای ارائه آموزش های تخصصی به دانشجویان پزشکی و کادر آموزشی بیمارستان ها. در این مرکز تجهیزات پزشکی که توسط شرکت های دانش بنیان طراحی و فراوری شده است در اختیار آنها قرار می گیرد.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری در آیین افتتاحیه این مرکز با اشاره به ضرورت استفاده از فضاهای متروکه و غیرقابل استفاده دانشگاه ها، بیمارستان ها، کارخانجات و صنایع برای استفاده شرکت های نوآور و خلاق، گفت: باید از این فرصت ها و فضاهای موجود بهترین استفاده را کنیم و جوانان و نوآوری های آنها را در دل آنها پرورش دهیم.

ستاری اضافه نمود: مرکز آموزش مهارت های پیشرفته بالینی نمونه شاخص پیوند نوآوری های دانش بنیانی به حوزه تجهیزات پزشکی است.

معاون علمی و فناوری ادامه داد: باید احتیاجهای فناورانه بخش آزمایشگاهی و تجهیزات پزشکی را به دانش بنیان ها ارائه کنیم تا از توانمندی آنها برای فراوری بومی این محصولات بهره ببریم.

وی اعلام کرد: مرکز آموزش مهارت های پیشرفته بالینی فضایی مناسب برای ارائه آموزش های تخصصی به دانشجویان و فراهم کردن شرایط تعامل میان کادر درمان و دانشجویان در حال آموزش فراهم می نماید.

ستاری با اشاره به برگزاری نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ایران ساخت، گفت: بیشتر از 90 درصد دستگاه های ارائه شده در این نمایشگاه داخلی است و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای تجاری سازی این محصولات، خدمات حمایتی ارائه می نماید.

به گفته معاون علمی و فناوری، در نمایشگاه تجهیزات ایران ساخت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری 50 درصد هزینه خرید این تجهیزات برای دانشگاه ها را پرداخت می نماید.

وی در ادامه با اشاره به این که تغییر ساختار دانشگاه ها و انتخاب رشته ها الزامی است، تاکید نمود: سال جاری بیشتر نفرات برتر دانشگاه ها در رشته های مرتبط با رایانه شرکت نموده اند در حالیکه بسیاری از رشته های تخصصی مثل زیست فناوری و علوم شناختی هنوز برای آنها چندان شناخته شده نیست.

ستاری اضافه نمود: باید ریل و ساختار دانشگاه ها را تغییر دهیم. این کار هم تنها با معرفی رشته های تخصصی مورد احتیاج کشور و علاقه مند کردن دانشجویان با این رشته ها اتفاق می افتد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "دانش&zwnjبنیان&zwnjها فراوری تجهیزات پزشکی را گسترش دادند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانش&zwnjبنیان&zwnjها فراوری تجهیزات پزشکی را گسترش دادند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید