خانه بومگردی تکو در بندرخمیر راه اندازی شد

به گزارش وبلاگ لین هوان، به مناسبت گرامیداشت 12بهمن روز جهانی تالاب ها خانه سنتی و بومگردی تکو روز شنبه با حضور مدیرکل دفتر حفاظت و احیای تالاب های کشور در شهر تالابی بندرخمیر راه اندازی شد.

خانه بومگردی تکو در بندرخمیر راه اندازی شد

میراث آریا: مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خمیر در حاشیه راه اندازی این اقامتگاه ستتی گفت: هدف از راه اندازی خانه بومگردی تکو، ایجاد و توسعه زیرساخت های گردشگری در این شهرستان است.

محمدرضا برترانگ اضافه کرد: این مجموعه باعث احیای فرهنگ ، رسوم، پوشش ها، غذاها و حتی احیای مجدد معماری های قدیمی منطقه می شود.

وی بیان داشت: گردشگرانی هم که در این نوع اقامتگاه ها حضور می یابند، ضمن آشنایی با فرهنگ بومی و محلی منطقه، حس خوشایندی به آنان دست خواهد داد.

مدیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خمیر همچنین از آغاز به کار فروشگاه مجازی صنایع دستی و آثار هنری با عنوان پُتِنگ از امروز یازدهم بهمن ماه در این شهرستان خبر داد.

وی اظهارداشت: بازاریابی محصولات و صنایع دستی افراد در شهرها و روستاها و همچنین ارسال محصولات به صورت پستی به درب منازل از اهداف راه اندازی این فروشگاه مجازی است.

برترانگ ادامه داد: مشتریان می توانند محصولات پُتِنگ را به صورت آنلاین و از طریق سایت (puteng.ir) خریداری کنند.

در مراسم راه اندازی اقامتگاه تکو همچنین مدیرگروه آموزش کمیسیون ملی یونسکو، فخرزاده مدیر شبکه شهرهای یونسکو در ایران، رفیع مرجع ملی سازمان های مردم نهاد در کنوانسیون رامسر و جواد محمودی شهردار شهر تالابی بندرخمیر و جمعی از فعالان گردشگری و صنایع دستی در این شهر راه اندازی شد.

به مناسبت گرامیداشت روز جهانی آموزش و تالاب ها، فعالیت ها و رویدادهای متنوع فرهنگی و ورزشی از سوی شهرداری، شورای شهر و همچنین فعالان گردشگری و زیست محیطی در شهر تالابی خمیر درحال انجام است.

برگزاری پایکوبی قلم در راه ابریشم، پاکسازی جزیره خورخوران بندرخمیر با مشارکت صاحبان قایق های موتوری و شهروندان داوطلب، نقاشی گونه های تالابی روی سطل های زباله بازیافتی به صورت داوطلبانه با موضوع حفاظت از تالاب ها و همچنین رویداد ورزشی پدل رانینگ از برنامه های برگزارشده به مناسبت روزجهانی تالاب ها وآموزش بوده است.

مراسم پلاک کوبی شهر یادگیرنده یونسکو در خمیر، برگزاری جشنواره عود نوازان در بندرخمیر، انجام مسابقه بزرگ انیمیشن سازی با موضوع نجات تالاب، برگزاری کارگاه های علمی در حوزه تالاب، ساخت نمادهای تالابی با استفاده از صنایع دستی بومی با مشارکت بانوان صنعتگر و همچنین تشکیل شبکه شهرهای تالابی کشور از دیگر برنامه های روزهای آینده در این شهر تالابی است

شهر تالابی بندرخمیر به عنوان نخستین شهر ملی تالابی ایران، در سال های اخیر میزبان همایش بزرگ جهانی در روز تالاب ها بوده است؛ در سالجاری نیز پیروز به کسب عنوان ارزشمند شهر یادگیرنده یونسکو در کنار شهرهای بزرگی چون تهران و اصفهان شده است.

تالاب خورخوران بندرخمیر هرمزگان در واقع یکی از بزرگترین و مهم ترین تالاب های دریایی ایران و خاورمیانه با بیش از 102 هزار هکتار مساحت است که درسال 1975 به عنوان تالاب بین المللی در کنواسیون رامسر ثبت شد.

شهر خمیر در 75 کیلومتری غرب هرمزگان به واسطه مجاورت با این تالاب در بهمن ماه سال 97 توانست عنوان نخستین شهر ملی تالابی ایران را کسب کند.

منبع: توریسم آنلاین

به "خانه بومگردی تکو در بندرخمیر راه اندازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خانه بومگردی تکو در بندرخمیر راه اندازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید