دانشگاه سیستان و بلوچستان در میان دانشگاه های برتر جهان قرار گرفت خبرنگاران

به گزارش وبلاگ لین هوان، بر اساس رتبه بندی تایمز، دانشگاه سیستان و بلوچستان در جمع 47 دانشگاه ایرانی حاضر در میان دانشگاه های برتر جهان قرار گرفت.

دانشگاه سیستان و بلوچستان در میان دانشگاه های برتر جهان قرار گرفت خبرنگاران

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ لین هوان، به نقل از وزارت علوم، در سال 2020 میلادی دانشگاه های ایرانی در رتبه بندی های معتبر جهانی رشد قابل توجهی داشته اند و برخی از دانشگاه ها نیز در این سال به جمع برترین ها پیوستند.

بر اساس رتبه بندی تایمز، در سال های 2012 الی 2014 از ایران تنها یک دانشگاه در میان دانشگاه های برتر جهان حضور داشت و در سال 2019 و 2020 این تعداد به ترتیب به 29 و 40 دانشگاه افزایش یافت. در سال 2021 با ورود 7 دانشگاه جدید شاهد حضور 47 دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران در جمع 1527 دانشگاه برتر جهان از 93 کشور هستیم.

در رتبه بندی تایمز 2021، دانشگاه علوم پزشکی کردستان و دانشگاه های سیستان و بلوچستان، محقق اردبیلی، علوم پزشکی کرمان، اراک، حکیم سبزواری، لرستان، رازی کرمانشاه و تربیت معلم شهید رجایی نیز به جمع برترین ها اضافه شدند.

گفتنی است، رتبه بندی تایمز یکی از مشهورترین نظام های رتبه بندی بین المللی دانشگاه ها است. این رتبه بندی از 13 شاخص در قالب 5 معیار کلی آموزش با وزن 30 درصد، پژوهش با وزن 30 درصد، استنادات با وزن 30 درصد، وجهه بین المللی با وزن 7.5 درصد و ارتباط با صنعت با وزن 2.5 درصد بهره گرفته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "دانشگاه سیستان و بلوچستان در میان دانشگاه های برتر جهان قرار گرفت خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه سیستان و بلوچستان در میان دانشگاه های برتر جهان قرار گرفت خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید