خبرنگاران طرح هر خانه یک پایگاه سلامت در کردستان اجرا می گردد

به گزارش وبلاگ لین هوان، سنندج - خبرنگاران - معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: اجرای برنامه ملی هر خانه یک پایگاه سلامت با هدف خود مراقبتی از اول مرداد سال جاری در استان شروع خواهد شد که اتفاقی جدید در نظام سلامت است.

خبرنگاران طرح هر خانه یک پایگاه سلامت در کردستان اجرا می گردد

جهت دریافت خدمات پتینه کاری ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

دکتر ابراهیم قادری روز سه شنبه در نشست آنالیز اجرای این طرح گفت: چارچوب و ساختار اجرایی طرح هر خانه یک پایگاه سلامت در سطح دانشگاه، مدیریت های شبکه، مراکز بهداشتی شهرستان ها و روستاها تکمیل شده و پس از اطلاع رسانی پیرامون اجرای این برنامه در سطح جامعه در طی هفته آینده اجرا خواهد شد.

وی هدف از اجرای این طرح را توانمند سازی فرد، خانواده و جامعه جهت خودمراقبتی، بهبود سواد سلامت جامعه و همچنین جزو برنامه مبتنی بر مشارکت جامعه در برنامه بهداشتی مطرح کرد.

قادری تاکید نمود: در راستای این طرح در هر خانوار یک نفر از اعضای خانواده که دارای سواد خواندن و نوشتن باشد به عنوان سفیر سلامت انتخاب خواهد شد و به ازای 20 تا 40 نفر سفیر نیز یک نفر از آنها به عنوان رابط سلامت انتخاب می گردد.

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه محتوای آموزشی مورد احتیاج به وسیله کارشناسان مراقب سلامت طی برگزاری جلسات آموزشی (حضوری و یا شبکه های مجازی) در مراکز جامع خدمات سلامت در اختیار رابط سلامت قرار داده خواهد شد، اضافه نمود: رابط سلامت نیز اطلاعات و محتوای آموزشی را به صورت جلسات آموزشی گروهی (حضوری و یا شبکه های مجارزی) در اختیار سفیران سلامت قرار می دهد.

اصناف متخلف سنندج 42 اخطار بهداشتی دریافتد

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز در یک گفت و گوی خبری گفت: در 18 فقره گشت و بازرسی از اماکن و مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی، بهداشتی، آشامیدنی و تعدادی از ادارات و بانک های شهر، 42 اخطار بهداشتی 24 ساعته صادر شد.

آرزو فلاحی اضافه نمود: این بازدیدها طی مدت سه روز انجام شد که بیشترین بازرسی اجرا شده در زمینه رعایت دستورالعمل های بهداشتی در پیشگیری و مقابله با کرونا بود.

وی اضافه نمود: نمونه برداری از آب آشامیدنی شهری و نانوایی ها، مواد غذایی، پیگیری صدور صلاحیت بهداشتی و شکایات مردمی، پلمب اماکن و تعدادی از نانوایی ها و نظارت بر دفن بهداشتی اجساد از دیگر موارد آنالیز شده توسط این اکیپ است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه 81 لیتر گلاب فاسد، فاقد مجوز ساخت در سنندج طی سه روز گذشته کشف و ضبط شد، اضافه نمود: 10 کیلوگرم انواع کنسرو و لبنیات و 212 کیلو گرم مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته در این بازدیدها کشف و معدوم شد.

فلاحی اضافه نمود: نظارت بر مرکز تهیه و توزیع مواد غذایی تحت پوشش، آموزش رعایت پروتکل های بهداشتی مربوط به ویروس کرونا، دریافت کد سامانه سلامت و پخش پوسترهای آموزشی جهت متصدیان مربوطه، بازدید از فروشگاه تعاونی سازمان صنعت، معدن و تجارت و مراکز توزیع وپخش اقلام دارویی و بهداشتی، آموزش در زمینه رعایت پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله و نحوه تهیه محلول گندزدایی از جمله فعالیت های گشت مشترک بازرسی در سنندج است.

وی پیگیری اخطار بهداشتی بازار آصف، بازدید از ادارات، شورای حل اختلاف، پلیس +10، غذای آماده، فست فود مراکز 16 ساعته را از جمله اماکن مورد نظارت و بازرسی این اکیپ اظهار داشت.

وی با بیان اینکه طی سه روز گذشته حدود هشت هزار نفر در سنندج از لحاظ کرونا غربالگری شده اند گفت: 107 نمونه گیری از نظر کرونا در مراکز سرپایی اجرا شده و همچنین 6 اکیپ اطلاع رسانی با همکاری سمن ها در نقاط مختلف شهر جهت توصیه به رعایت پروتکل های بهداشتی خصوصا استفاده از ماسک پرداخته اند.

در سه روز گذشته 287 نفر که تماس اولیه با فرد مثبت و 264 نفر که تماس ثانویه داشته اند تحت قرنطینه و پیگیری قرار دریافتد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران طرح هر خانه یک پایگاه سلامت در کردستان اجرا می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران طرح هر خانه یک پایگاه سلامت در کردستان اجرا می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید