جیبا در میان صد ورزشکار برتر قرن بیست و یکم نهاده شد

به گزارش وبلاگ لین هوان و به نقل از فدراسیون والیبال، جیبا قدرتی زن 43 ساله برزیلی، مدال طلای بازی های المپیک 2004 آتن، مدال نقره بازی های المپیک 2008 پکن و 2012 لندن را با تیم برزیل کسب نموده است.

جیبا در میان صد ورزشکار برتر قرن بیست و یکم نهاده شد

جیبا که از سال 1993 و از سن 17 سالگی فعالیت حرفه ای خود در والیبال را در باشگاه کوریتیبا شروع کرد، سه مدال طلای مسابقات والیبال قهرمانی دنیا در سال های 2002، 2006 و 2010 را نیز در پرونده افتخارات خود دارد.

این بازیکن از سال 1995 تا 2012 عضو تیم ملی والیبال برزیل بود و پس کسب عنوان نایب قهرمانی مسابقات والیبال بازی های المپیک 2012 لندن و در حالی که تجربه 319 بازی ملی داشت، از تیم ملی کشورش خداحافظی کرد.

جیبا هشت مدال طلا، دو مدال نقره و یک نشان برنز لیگ دنیای، دو مدال طلا و دو نشان برنز جام دنیای، سه مدال طلای جام قهرمانان عظیم و سه مدال طلا، نقره و برنز مسابقات والیبال پان آمریکا را در گنجینه افتخارات خود آویزان نموده است.

بسیاری از کارشناسان والیبال، جیبا را به عنوان برترین بازیکن تاریخ والیبال دنیا می دانند. این بازیکن در سال 2014 و در سن 37 سالگی، از میادین والیبال به عنوان بازیکن خداحافظی کرد. وی از سال 2016 رئیس کمیسیون ورزشکاران فدراسیون دنیای شد.

سردبیران روزنامه ورزشی مارکا، دستاوردهای ورزشکاران و شایستگی های ورزشی و همچنین تأثیر رسانه ای آن ها را در انتخاب صد ورزشکار برتر قرن بیست ویک این فهرست در نظر گرفته اند، در حالی که در انتخاب 25 ورزشکار برتر، نظر خوانندگان نیز لحاظ شده است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "جیبا در میان صد ورزشکار برتر قرن بیست و یکم نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جیبا در میان صد ورزشکار برتر قرن بیست و یکم نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید