تغییر راهبرد فولادمبارکه اصفهان از فرایند قطعه سازی به ماشین سازی

به گزارش وبلاگ لین هوان، مدیرعامل فولادمبارکه گفت: با توجه به توصیه وزیر صنعت، معدن و تجارت، این شرکت در حال تغییر راهبردی به سمت تکنولوژی محوری و تغییر فرایند قطعه سازی به فرایند سازی و ماشین سازی است.

تغییر راهبرد فولادمبارکه اصفهان از فرایند قطعه سازی به ماشین سازی

به گزارش وبلاگ لین هوان به نقل از مهر، حمیدرضا عظیمیان در در آئین بهره برداری فراوری فولاد API جهت انتقال نفت و گاز از محیط ترش برای اولین بار در کشور با اشاره به سابقه سه دهه فراوری ورق و قطعه سازی در شرکت فولاد مبارکه و تاکید بر تکنولوژی محوری صنایع در این شرکت گفت: فولاد مبارکه در طول این مدت حدود سه هزار و 880 قطعه ساخته است.

وی با بیان اینکه با توجه به توصیه وزیر صنعت، معدن و تجارت، این شرکت در حال تغییر راهبرد قطعه سازی به فرایند سازی و ماشین سازی است، بیان داشت: ما چهار ناحیه مهم و اساسی آهن سازی، فولادسازی، نورد گرم و سرد را داریم و پس از 30 سال دانش فنی، طراحی و ساخت در آهن سازی توانسته ایم 80 درصد فراوری آهن کشور را بومی سازی کنیم که قرار است این رقم تا سال 1401 به صد در صد برسد.

مدیر عامل فولاد مبارکه اصفهان با اشاره به پیشرفت 70 درصدی در زمینه بومی سازی نورد سرد و بومی سازی کامل فراوری در این بخش تا سال 1403 اضافه کرد: 40 درصد نورد گرم هم بومی سازی شده است که تا سال 1405 این فرایند هم کاملاً بومی خواهد شد.

وی بیان داشت: درصد فولاد سازی بومی در شرکت فولاد مبارکه 65 درصد است که تا هفت سال دیگر به شکل کامل این فرایند بومی می گردد.

عظیمیان با اشاره به اهمیت بومی سازی در شرکت فولاد مبارکه بنا بر توصیه وزیر ابراز داشت: در طی 8 ماهه اخیر، شرکت فولاد مبارکه 6 میلیون و 280 هزار تن فراوری داشته است که 28 هزار تن بیش از رقم برنامه ریزی شده بوده است.

وی با بیان اینکه تمام کوشش ما حفظ فراوری با شرایط موجود بر اساس توصیه های وزیر صنعت بوده است، ابراز داشت: بر اساس برنامه ریزی ها در زمینه فروش، هفت میلیون و 300 هزار تن فروش پیش بینی شده بود که 6 میلیون تن در داخل و یک میلیون و 200 هزار تن در زمینه صادرات است که تا به امروز چهار میلیون و 100 میلیون تن فروش داخلی و یک میلیون تن صادرات از تعهدات برنامه ریزی شده این شرکت برای فروش صورت گرفته است.

مدیر عامل فولاد مبارکه اصفهان ابراز داشت: طبق توافق با سازمان بورس در ماه 270 هزار تن محصولات گرم و 65 هزار تن محصولات سرد باید عرضه گردد که در آذرماه 440 هزار تن محصولات گرم و 77 هزار تن و سرد عرضه شده است و این اقدام در جهت بومی سازی و هم کنترل بازار انجام شد.

عظیمیان با اظهار تأسف از اینکه به واسطه نبود مواد خام 7 هزار میلیارد تومان منابع از دست رفته به دلیل کمبود مواد اولیه داشته است، گفت: بخش عمده ای از فروش در شرکت فولاد مبارکه به شکل اعتباری است، هم اکنون 10 هزار میلیارد تومان اعتبار با چهار درصد سود از منابع بانکی در اختیار شرکت فولاد مبارکه قرار گرفته است و هشت هزار و 400 میلیارد تومان از بودجه شرکت در اختیار مردم است تا در راستای رونق فراوری و گردش بازار گام برداریم.

منبع: همشهری آنلاین

به "تغییر راهبرد فولادمبارکه اصفهان از فرایند قطعه سازی به ماشین سازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تغییر راهبرد فولادمبارکه اصفهان از فرایند قطعه سازی به ماشین سازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید