بورل: روابط اتحادیه اروپا-روسیه فاصله زیادی تا رسیدن به سطح مطلوب دارد

به گزارش وبلاگ لین هوان، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خاتمه سفرش به مسکو با اعلام اینکه روابط اتحادیه اروپا-روسیه فاصله زیادی تا رسیدن به سطح مطلوب دارد، تأکید کرد که علی رغم تنش های اخیر باید کانال های دیپلماتیک میان دو طرف باز بماند.

بورل: روابط اتحادیه اروپا-روسیه فاصله زیادی تا رسیدن به سطح مطلوب دارد

با ما سفر کنید و با تور بهار اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ لین هوان، جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز شنبه در خاتمه سفرش به روسیه با اشاره به فاصله زیاد روابط اتحادیه اروپا-روسیه تا رسیدن به سطح مطلوب، بر ضرورت باز ماندن کانال های دیپلماتیک میان دو طرف تأکید کرد.

بر اساس بیانیه سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا درباره سفر اخیر مسئول سیاست خارجی این اتحادیه به روسیه و ملاقات های وی با مقامات روسی از جمله سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، جوزپ بورل در ارزیابی کلی خود از نتایج سفرش به روسیه اعلام نموده است: کانال های دیپلماتیک [میان اتحادیه اروپا و روسیه]باید باز بمانند؛ نه تن ها برای تنش زدایی در هنگام بحران ها یا حوادث، بلکه برای تبادلات مستقیم، انتقال پیغام های قوی و صریح به ویژه در شرایطی که روابط فاصله زیادی تا رسیدن به سطح مطلوب دارد.

حمایت کشور های اروپایی از تجمعات ضددولتی غیرقانونی طرفداران آلکسی ناوالنی که حتی با حضور بعضی دیپلمات های اروپایی در این تجمعات شکل رسمی به خود گرفته و اعتراض شدید روسیه را به دنبال داشته است، باعث ایجاد موج تازه ای از تنش ها میان اتحادیه اروپا و مسکو شده است.

روز گذشته وزارت امور خارجه روسیه 3 دیپلمات اروپایی را به دلیل شرکت در تجمعات غیرقانونی، عنصر نامطلوب خواند و آن ها را از خاک روسیه اخراج کرد.

متعاقباً تنی چند از مقامات ارشد اروپایی این اقدام روسیه را محکوم کردند و حتی آنگلا مرکل صدراعظم آلمان تلویحاً مقامات روسی را تهدید به تحریم کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "بورل: روابط اتحادیه اروپا-روسیه فاصله زیادی تا رسیدن به سطح مطلوب دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بورل: روابط اتحادیه اروپا-روسیه فاصله زیادی تا رسیدن به سطح مطلوب دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید