به جای این همه سریال آپارتمانی و دخترپسری قصه های فولکلور را دریابید، در جشن سربرون زیر آفتاب سیاه سوخته شدیم

به گزارش وبلاگ لین هوان، بازیگر جشن سربرون با تحسین این سریال گفت: فیلمسازان ما جرئت نمی نمایند دست روی قصه های فولکلور بگذارند چون فکر می نمایند ساختش سخت است. سریال سازی به هرحال سخت است همچنان که ما در جشن سربرون زیر آفتاب سیاه سوخته شدیم.

به جای این همه سریال آپارتمانی و دخترپسری قصه های فولکلور را دریابید، در جشن سربرون زیر آفتاب سیاه سوخته شدیم

جهت دریافت خدمات درب ضد سرقت فلزی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین درب ضد سرقت ایرانی و خارجی میباشد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری وبلاگ لین هوان، فرایند فراوری سریال های تلویزیونی با سختی بیشتر و البته در شرایطی خاص تر درحال پیگیری است و بعضی گروه ها مراحل فراوری و ضبطشان را همچنان ادامه می دهند. هرچند ساخت سریال سختی دوچندانی در دوران کرونا دارد و شاید هرکسی هم حاضر نیست تحت هر شرایطی جلوی دوربین بفرایند.

بعضی سریال های نمایشی در شرایط منحصربه فردتر و لوکیشن های بیرون مشغول کارند که یکی از وبلاگ لین هوانن پروژه جشن سربرون به کارگردانی مجتبی راعی است. سریالی تاریخی که گروه از یک سال گذشته به تصویربرداری مشغولند و در این بین به خاطر کرونا با تعویق هایی نیز روبرو شده اند.

خیلی مراقبیم که کسی درگیر ویروس کرونا نشود

این مجموعه ورودی به قصه و ماجراهای عشایر در دوران قاجار دارد که با ترکیب جالبی از بازیگران مشغول ساخت است. مهدی فقیه که در جشن سربرون جلوی دوربین رفته و یکی از نقش های آن را ایفا می نماید، درباره این تجربه به خبرنگار وبلاگ لین هوان گفت: اخیراً سریال به خاطر تشدید کرونا، موقتاً متوقف شد اما بالاخره مجبور بودیم شروع به کار کنیم. شرایط سختتری را در این روزها داریم که باید با آن بسازیم.

این بازیگر که ساکن شیراز است شرح داد: من برای بازی در جشن سربرون در رفت و آمد به اطراف تهران و محل ضبط هستم؛ نمی توانم در تهران زندگی کنم ولی با این حال مشغول بازی و ایفای نقش در مجموعه هستم.

وی اضافه نمود: در همین مجموعه واقعاً دستورالعمل های بهداشتی رعایت می شود و این جدیت را در گروه می بینیم. عوامل خیلی مراقب هستند که کسی درگیر ویروس کرونا نشود خصوصاً اینکه شرایط تهران جالب نیست.

مخاطب اینجا تصویری جالب از عشایر کشورمان را می بیند

فقیه درباره ماجرای مورد پردازش در این مجموعه نمایشی شرح داد: در جشن سربرون مخاطب تصویری جالب از عشایر کشورمان را می بیند. ما با قشری درگیری می شویم که صنایع دستی شان در دنیا معروف است و غیرتشان را هم که در دوران جنگ تحمیلی بارها دیده ایم. اینجا نیز سراغ قصه ای دیگر از وبلاگ لین هوانن در دل تاریخ خواهیم رفت.

وی اضافه نمود: به نظرم عشایر افراد بی توقعی هستند که با غیرت مشغول کارند. کل داستان جشن سربرون درباره عشایر کشورمان است که روایت آن به دوران مشروطه برمی شود. ما با عده ای خودفروخته در آن دوره مواجهیم که روایت اینها و نیز مقابله عشایر با این جماعت را خواهیم دید.

این بازیگر با تأکید بر اینکه سریال مجتبی راعی روی قصه ای تازه متمرکز شده است، گفت: ما سوژه های جالبی برای پرداخت داستانی داریم مثل همین عشایر کشورمان؛ درحالی که متأسفانه روی وبلاگ لین هوانن کار نکرده ایم. تمام هنر عشایر ما در دنیا شناخته شده؛ به طور مثال قالی هایشان زینت بخش موزه های دنیاست ولی ما همچنان سراغ داستان پردازی از وبلاگ لین هوانن نرفته ایم.

جرئت نمی نمایند سراغ فیلم و سریال های سخت بفرایند

این بازیگر با انتقاد از بعضی مجموعه ها و فیلم ها گفت: همه کارهای ما آپارتمانی و دختر و پسری شده درحالی که نباید از این فرهنگ فولکلور و عامه غافل شد. انگار فیلمسازان ما جرئت نمی نمایند دست روی این قصه ها بگذارند چون فکر می نمایند ساختش سخت است. به هرحال سریال سازی سخت است به طوری که که ما در جشن سربرون زیر آفتاب به قول معروف سیاه سوخته هم شدیم.

مهدی فقیه اینگونه نیز تأکید کرد: من مطمئنم که سریال مجتبی راعی مجموعه خیلی خوبی خواهد شد.

لازم به ذکر است؛ جشن سربرون مجموعه ای 30 قسمتی به تهیه نمایندگی حسن نجاریان و کارگردانی مجتبی راعی است. این مجموعه به سفارش سیما فیلم فراوری می شود و به روایت دوران قبل از مشروطه می پردازد.

در خلاصه داستان جشن سربرون آمده است: بهادر، کدخدای ایل پوسان با کدخدای طایفه همسایه سرخو، رقابت و مخالفتی دیرینه دارد. مدتی است آتش کینه ها خاموش شده است تا اینکه سرخو با اعتماد به نفس به خواستگاری دختری زیبا و کم سن و سال بهادر دنیا پسند می آید. غافل از اینکه قرار است مدتی بعد دنیا پسند به عقد پسرعموش درآید. بهادر قاطعانه با این وصلت مخالفت می نماید، زخم های کهنه سر باز می نمایند، هر دو طایفه از کدخدای خود حمایت می نمایند. در ادامه درگیری ابعاد بزرگتری می یابد و بهادر کوشش بزرگی را شروع می نماید.

حسین محجوب، محمود پاک نیت، لاله اسکندری، فرخ نعمتی، قاسم زارع، داریوش کاردان، میرطاهر مظلومی، رامین ناصرنصیر، مهدی فقیه، کریم اکبری مبارکه، صدرالدین حجازی، بیوک میرزایی، مهران نائل، جواد قامتی، ابراهیم برزیده، سیامک اشعریون، پرویز بزرگی، علی جاویدفر، محمد حاج حسینی، فرشید صمدی پور، محمدرضا راد، حسن محمودی، مجتبی واشیان، امیر کسارنژاد، ساقی عسگری، سارا اشتری، امیر زمستانی، سودابه علیپور، نجات علی مرادی، سیامک حلمی، آرمین ترکمندی، علی حسن ناصری، ذبیح ذبیح پور، علی نجاریان، زهرا برومند، ایوب دمان، امیر نداف فر، عباس براری، رضا درم کزین، ابوالفضل حاجی علیخانی، مجید یاراحمدی، مهران هادی، جواد عاقبت بین، حسن زارع، محمودرضا بهرامی، علی عطایی، سیامک نظری، مرتضی ستارپور، محمد نادرخانی، فیروز حیدرزاده، سجاد مومنی، رضا سیدی از بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند.

انتهای پیغام /4143/پ

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا

به "به جای این همه سریال آپارتمانی و دخترپسری قصه های فولکلور را دریابید، در جشن سربرون زیر آفتاب سیاه سوخته شدیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به جای این همه سریال آپارتمانی و دخترپسری قصه های فولکلور را دریابید، در جشن سربرون زیر آفتاب سیاه سوخته شدیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید