برنامه معاونت علمی برای ایجاد یونیکورن فناوری

به گزارش وبلاگ لین هوان، روح الله دهقانی فیروزآبادی امروز در حاشیه آئین سالروز تأسیس معاونت فناوری وزارت علوم در جمع خبرنگاران درباره جزئیات قانون جهش فراوری دانش بنیان اظهار کرد: حدود 95 درصد از آئین نامه های این قانون تصویب و نهایی شده است و ظرف یک ماه آینده اجرا خواهد شد.

برنامه معاونت علمی برای ایجاد یونیکورن فناوری

وی با اشاره به برنامه معاونت علمی برای حمایت از مجموعه های بزرگ فناوری گفت: برنامه معاونت علمی این است که از مجموعه های بزرگ حمایت کند و اینها همان یونیکورن ها و تک شاخ هایی هستند که بر مبنای فناوری های مختلف چون معدن، سلامت، انرژی و … فعال شده اند.

دهقانی فیروزآبادی ضمن بیان این مطلب که جزئیات این برنامه به زودی اعلام خواهد شد، اعلام نمود: با به هم پیوستن شرکت های کوچک تر و ایجاد شرکت های بزرگ می توانیم 10 اقتصاد بزرگ پیشران را بسازیم و این یونیکورن ها هستند که قادرند خوراک کار و تعریف مسائل برای شرکت های کوچک تر را تأمین نمایند.

وی در ادامه درباره تدوین آئین نامه های دانش بنیان با دستگاه های اجرایی نیز شرح داد و اضافه نمود: به غیر از یکی دو دستگاه، با همه دستگاه های اجرایی آئین نامه های مرتبط با حوزه کاری آنها به امضا رسیده است و اجرای آن از سوی معاون اول رئیس جمهور پیگیری می گردد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رئیس جمهور ادامه داد: آئین نامه های دانش بنیان دستگاه هایی که نهایی نشده اما کار تدوین آنها صورت گرفته و مراحل تصویب را می گذراند تا خاتمه ماه جاری نهایی خواهد شد.

دهقانی به اقدامات این معاونت درباره اشتغال نخبگان و فارغ التحصیلان اشاره نمود و گفت: مهمترین اقدامی که معاونت علمی در این زمینه می تواند انجام دهد، ایجاد فرصت های کاری است. ما در کشوری زندگی می کنیم که احتیاج فناورانه زیادی دارد و دولت نیز مصرف نماینده این فناوری ها است. به همین دلیل تمرکز ما بر این است که مسائل فناوری کشور در حوزه های فناوری های اجتماعی و … را گردآوری و در اختیار مصرف نمایندگان قرار دهیم که این زمینه ای برای اشتغال نخبگان خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر

به "برنامه معاونت علمی برای ایجاد یونیکورن فناوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه معاونت علمی برای ایجاد یونیکورن فناوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید