اهداء 600 میلیون دز واکسن چینی به آفریقا

به گزارش وبلاگ لین هوان، رئیس جمهور چین گفت، چین یک میلیارد دز دیگر واکسن کرونا را به کشورهای آفریقایی ارائه خواهد نمود که 600 میلیون دز آن، هدیه است.

اهداء 600 میلیون دز واکسن چینی به آفریقا

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرفت وبلاگ لین هوان به نقل از سی جی تی ان، شی جین پینگ، رئیس جمهور چین طی سخنرانی خود در نشست مجازی مجمع جهانی اقتصاد در سال 2022 گفت، چین یک میلیارد دز دیگر واکسن کووید-19 را به کشورهای آفریقایی ارائه خواهد نمود که 600 میلیون دز آن به عنوان اهداء است.

وی ادامه داد: چین بعلاوه 150 میلیون دز به اعضای انجمن کشورهای جنوب شرق آسیا اهدا خواهد نمود.

چین تا به امروز بیش از دو میلیارد دز واکسن را به بیش از 120 کشور و سازمان بین المللی ارسال نموده است.

رئیس جمهور چین بار دیگر تاکید نمود که همکاری تنها راه درست برای شکست دادن همه گیری است، در حالی که عقب نگه داشتن یکدیگر یا سرزنش کردن تنها باعث تاخیر بی مورد در نتیجه می گردد و ما را از هدف کلی منحرف می نماید.

شی جین پینگ پیش از این گفته بود، به علاوه چین 10 پروژه بهداشتی و پزشکی دیگر را برای کشورهای آفریقایی اجرا خواهد نمود و هزار و 500 نفر در بخش کادر درمان و کارشناس بهداشت به آفریقا خواهد فرستاد.

وی یادآور شد: کشورها باید همکاری های بین المللی علیه کووید-19 را تقویت نمایند، همکاری فعالی را در زمینه تحقیق و توسعه داروها انجام دهند، خطوط دفاعی متعددی را به طور مشترک در برابر ویروس کرونا ایجاد نمایند و کوشش ها برای ایجاد جامعه جهانی سلامت برای همه را تسریع بخشند. ضمن اینکه استفاده از واکسن ها به عنوان یک سلاح قدرتمند و اطمینان از توزیع عادلانه، تسریع واکسیناسیون، و پر کردن شکاف جهانی ایمن سازی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

منبع: خبرگزاری فارس

به "اهداء 600 میلیون دز واکسن چینی به آفریقا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهداء 600 میلیون دز واکسن چینی به آفریقا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید