کوشش برای دستیابی به سهم 3 درصدی بازار جهانی با حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری

به گزارش وبلاگ لین هوان، دستیابی به سهم 3 درصدی بازار جهانی محصولات زیست فناوری به عنوان یکی از اهداف کلان کشور و توسعه اقتصاد زیستی کشور نیازمند اقدامات سیاستی، نظارتی و اجرایی مناسب است.

کوشش برای دستیابی به سهم 3 درصدی بازار جهانی با حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ لین هوان، یکی از سیاست های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در حوزه زیستی کسب سهم 3 درصدی از بازار دنیای این حوزه است. صنعتی کاربردی و ثروت آفرین که در همه دنیا به عنوان یکی از برنامه های ملی پیشرفته است.

ایران نیز یکی از کشور های توانمند در این صنعت است و ظرفیت های پیدا و پنهان انسانی، دانشی و تخصصی زیادی در این عرصه دارد به گونه ای که در بعضی بخش های هم پای دنیا حرکت می نماید و حرف برای گفتن دارد. اما همه این کوشش ها هنوز نتوانسته ایران را در دنیا به جایگاه واقعیش برساند بر همین اساس، بازیگران و اثرگذاران این حوزه سعی دارند حداقل 3 درصد از سهم بازار دنیای زیستی را نصیب کشور نمایند.

دستیابی به سهم 3 درصدی بازار دنیای محصولات زیست فناوری به عنوان یکی از اهداف کلان کشور و توسعه اقتصاد زیستی کشور نیازمند اقدامات سیاستی، نظارتی و اجرایی مناسب است. البته این کار به عواملی، چون مقدار دسترسی کشور ها به منابع طبیعی کشاورزی، جنگل و دریا برای تامین خوراک ورودی صنایع زیستی و سطح توانمندی فناورانه و نوآوری نیز وابسته است.

به همین علت باید سیاست های اتخاذ شده برای تحقق این هدف با نگاه به همه این عوامل انتخاب گردد تا با طی مسیری کوتاه تر و مطمین تر به تحقق اقتصاد زیستی برسیم.

به همین دلیل نیز سیاست هایی، چون مشخص بازار های اولویت دار برای کشور از میان کلیه بازار های موجود در حوزه اقتصاد زیستی، ساماندهی، انسجام و یکپارچه سازی سیاست های اتخاذ شده در بخش های مختلف، همگرا ساختن فعالیت نهاد های متولی و ایجاد زیرساخت ها، ظرفیت ها و تعهدات لازم برای اجرای سیاست ها، تدوین سیاست های حمایتی جهت توسعه متوازن و متناسب زیست فناوری در همه حوزه ها به ویژه کشاورزی و محیط زیست و توجه به پتانسیل های کشور در زمینه زیست فناوری دریایی و تقویت سهم این حوزه با تدوین سیاست های مناسب اتخاذ شده است تا ایران با شتاب بیشتری به سمت اقتصاد زیستی حرکت کند.

بعلاوه برای نظارت و کنترل نحوه اجرایی شدن این سیاست ها اقدامات نظارتی، چون نظارت بر نحوه اجرای سیاست ها و قوانین این حوزه و پایش منظم نحوه عملکرد نهاد های ذی نفع و مسئول، تقویت توانمندی های فناورانه و روش های نوآورانه در توسعه فرایند های تبدیلی و یا شناسایی و به کارگیری منابع تازه به عنوان خوراک ورودی در حوزه کشاورزی صنعتی، تقویت زنجیره های تامین تا فراوری و بازار محصولات زیست فناوری با نگاه صادرات گرا، توسعه متناسب زیست فناوری در همه حوزه ها با توجه به تقاضا ها و نیازها و حمایت از روش های زیست فناورانه در حل معضلات و چالش های زیست محیطی و کشاورزی اتخاذ شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "کوشش برای دستیابی به سهم 3 درصدی بازار جهانی با حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش برای دستیابی به سهم 3 درصدی بازار جهانی با حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید