ایسوس از نسل جدید لپ تاپ ZenBook Duo رونمایی کرد

به گزارش وبلاگ لین هوان، در نمایشگاه CES 2021 محصولات متعددی رونمایی شدند که یکی از بهترین ها، نسل جدید لپ تاپ ایسوس ZenBook Duo بود. محصولی که از دو نمایشگر بهره می برد و یکی از شاهکارهای طراحی به حساب می آید.

ایسوس از نسل جدید لپ تاپ ZenBook Duo رونمایی کرد

CES 2021 امسال مانند دوره های قبل با شگفتی زیادی همراه بود. شرکت ها از محصولات نوآورانه خود، چه در قالب یک طرح مفهومی نظیر لنوو Lavie Mini و چه در قالب محصولی واقعی رونمایی کردند که کننده فوق العاده زیبا و جذاب ایسوس در دسته دوم قرار می گیرد؛ در واقع یعنی کاربران می توانند این لپ تاپ را بعد از مدتی خریداری کنند. البته ایسوس پیش تر هم محصولی این چنینی را رسما راهی بازار کرده بود بنابراین انتظار داشتیم نسل جدید نیز در دسترس قرار بگیرند.

اما ایسوس ZenBook Duo یک لپ تاپ معمولی نیست. بلکه طراحی هوشمندانه و بسیار چشم نوازی دارد. ایسوس قبلا نسل اول این لپ تاپ را راهی بازار کرده بود که با استقبال خوبی از سوی کاربران روبرو شد. بنابراین شرکت تایوانی تصمیم گرفت نسل دوم را هم با یک سری بهبودی های جزئی عرضه کند.

ZenBook Duo جدید بدنه باتریک تر و کوچک تری دارد. در نتیجه وزن کلی آن نیز به نسبت قبل کاهش یافت. ایسوس برای قلب تپنده آن از پردازنده نسل ده و یازدهم اینتل و برای بخش گرافیکی نیز از کننده های جدید انویدیا استفاده کرده تا بدین ترتیب کاربر برای انجام محدوده وسیعی از فعالیت های نرم افزاری، ابزار مناسب را در کنار قدرت سخت افزاری بسیار بالا در اختیار داشته باشد.

این محصول در دو مدل در دسترس قرار گرفته است. یکی از آن ها Pro Duo 15 OLED و دیگری هم Duo 14 نام دارد. مدل اول از پردازنده نسل ده اینتل سری i9 بهره می برد و در کنار آن هم یک کارت گرافیک بسیار قدرتمند RTX 3070 قرار گرفته. این مجموعه قدرتمند با 32 گیگابایت حافظه رم (حداکثر) تکمیل می شود تا بدین ترتیب شاهد یک محصول فوق العاده قدرتمند و البته سریع باشیم (به لطف حافظه داخلی از نوع M.2 PCIe NVMe تا 1 ترابایت). لازم به ذکر است باتری که ایسوس برای این لپ تاپ در نظر گرفته، 90 وات ساعتی است.

مدل Duo 14 اما به پردازنده نسل یازدهمی اینتل از سری Core i5-1135G7 و Core i7-1165G7 مجهز شده و در کنار یک کارت گرافیک انویدیا MX450 و تا 32 گیگابایت حافظه رم، می تواند برای آن دسته از کاربرانی که به دنبال محصولی نسبتا قدرتمند و در عین حال مقرون به صرفه هستند مناسب باشد. البته این محصول در نسخه ای با گرافیک مجتمع اینتل XE نیز در دسترس قرار گرفته است. این مجموعه نسبتا قدرتمند را یک باتری 70 وات ساعتی تغذیه می کند که با توجه به نسل قبل، باید عملکرد نسبتا خوبی هم داشته باشد.

اما این موارد بخش معمول هر لپ تاپ به حساب می آیند. آنچه که باعث می شود ZenBook Duo از سایر محصولات متمایز شود، بهره مندی آن از نمایشگر ثانویه است. مدل قدرتمندتر این سری یعنی Pro Duo 15 از نمایشگری OLED با اندازه 15.6 اینچ و وضوح 3840 × 2160 پیکسل بهره می برد که لمسی است و به صورت 100 درصدی، گاموت رنگی DCI-P3 را پوشش می دهد. در کنار این نمایشگر بزرگ، یک نمایشگر 14 اینچی دیگر هم با همین وضوح تصویر درست در بخش پایینی و بالای صفحه کلید قرار گرفته که نمای زیبا و خاصی به دستگاه می دهد.

مدل 14 اینچی هم از لحاظ ظاهر درست شبیه به برادر بزرگ تر خود طراحی شده اما ابعاد کوچک تری دارد. نمایشگر اصلی در این لپ تاپ 14 اینچی است و وضوح تصویر در آن به 1920 × 1080 می رسد. این نمایشگر نیز لمسی بوده تا کاربر بتواند به شکل بهتری از لپ تاپ استفاده کند. همانطور که از نامش پیداست، در Duo 14 نیز یک نمایشگر ثانویه درست در زیر نمایشگر اصلی تعبیه شده که از وضوح تصویر مشابه نمایشگر اصلی یعنی FHD بهره می برد.

طراحی جدید لولای این محصولات به نمایشگر ثانویه آن ها که ScreenPad Plus (اسکرین پر پلاس) نام دارد، این امکان را می دهد تا در مدل Duo Pro 15 به میزان 9.5 درجه و در مدل Duo Pro 14 نیز به میزان 7 درجه باز شود. این ویژگی علاوه بر اینکه زاویه دید بیشتری را در اختیار کاربران قرار می دهد، باعث افزایش چرخه هوا شده و همچنین با کاهش فاصله بین دو نمایشگر، اینطور به نظر می رسد که نمایشگر ثانویه و اصلی با یکدیگر ادغام شده و یک نمایشگر بسیار بزرگ را در اختیار کاربر قرار می دهد.

نکته جالب اینجاست که سیستم عامل ویندوز، ScreenPad Plus را به عنوان نمایشگر دوم تشخیص می دهد؛ این یعنی کاربران قادر خواهند بود تمام کارهایی که می توان با یک نمایشگر ثانویه انجام داد را با این نمایشگر کوچک انجام دهند. اما خب ایسوس با اعمال یک سری تنظیمات مختلف، این امکان را فراهم آورده تا کاربر با این نمایشگر ثانویه کارهای مختلفی انجام دهد. برای مثال می توان از طریق آن، صفحه کلید مربوط به اعداد را اجرا و یا از آن به یک تاچ پد بسیار بزرگ استفاده کرد. همچنین می توان از قلمی که خوشبختانه به همراه محصول هم عرضه می شود، نکاتی را روی این صفحه یادداشت کرد که قابلیتی بسیار مهم و کاربردی به حساب می آید.

البته کارهای بیشتری هم وجود دارد که کاربر می تواند به کمک ScreenPad Plus لپ تاپ ZenBook Duo ایسوس انجام دهد که آن را به یک نسخه مشابه با تاچ بار مک بوک پرو تبدیل می کند اما خب با انعطاف و قابلیت های بیشتر. این نمایشگر همچنین به نسبت قبل روشن تر شده تا بدین ترتیب تماشای محتوا در آن در شرایط نوری مختلف آسان تر باشد. علاوه بر این ها، ایسوس یک پایه تاشو نیز در جعبه این لپ تاپ قرار داده که به پایین آن متصل می شود. کاربر به کمک این پایه می تواند زاویه لپ تاپ را به گونه ای تنظیم کند که محصول در بهترین حالت خود قرار بگیرد تا بدین ترتیب بتوان با قلم به شکل بهتری روی نمایشگر ثانویه نوشت یا به طور کلی از آن استفاده کرد.

ایسوس ZenBook Pro Duo 15 قرار است در ماه آوریل و با قیمتی نامشخص راهی بازار شود. مدل کوچکتر اما 1000 دلار قیمت گذاری شده و هم اکنون از وب سایت رسمی خود ایسوس برای پیش خرید در دسترس قرار گرفته است.

  • محصولات برنده و بازنده ایسوس در سال 2020

منبع: Cnet

منبع: دیجیکالا مگ

به "ایسوس از نسل جدید لپ تاپ ZenBook Duo رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایسوس از نسل جدید لپ تاپ ZenBook Duo رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید