چهار روش برای گرفتن اسکرین شات در مک بوک

به گزارش وبلاگ لین هوان، برای گرفتن اسکرین شات از رایانه های MacBook Pro، MacBook Air و iMac چندین راه وجود دارد که کاربردی ترین آن ها در این گزارش در اختیار شما قرار می گیرد.

چهار روش برای گرفتن اسکرین شات در مک بوک

به گزارش وبلاگ لین هوان، دانستن نحوه گرفتن اسکرین شات یک مهارت لازم است. زیاد پیش می آید که بخواهید از نمایشگر خود عکس بگیرید، چه بلیت یک رویداد باشد، چه ایمیلی که به تازگی دریافت نموده اید، یا صرفاً یک عکس فوری از دسکتاپ خود ثبت کنید.

در رایانه های مک سه راه برای گرفتن اسکرین شات با میانبر های صفحه کلید وجود دارد. البته برای مک بوک با نوار لمسی روش چهارمی نیز دارید. در این راهنما، میانبر های صفحه کلید مختلفی را که برای گرفتن اسکرین شات در مک خود باید بدانید، به شما نشان خواهیم داد. ما بعلاوه به شما نشان خواهیم داد که پس از گرفتن اسکرین شات ها، چه کار هایی می توانید انجام دهید. اپل تعداد زیادی گزینه در اختیار شما قرار می دهد.

استفاده از کلید ترکیبی Command+Shift+3

این میانبر صفحه کلید یک اسکرین شات از کل صفحه شما می گیرد.

استفاده از کلید ترکیبی Shift+Command+4

از این ترکیب صفحه کلید برای تبدیل مکان نمای خود به حالت crosshair بهره ببرید. در این حالت با کشیدن ماوس می توانید بخشی از صفحه نمایش را برای گرفتن عکس انتخاب کنید. برای گرفتن عکس، دکمه ماوس یا پد لمسی را رها کنید.

شما پس از زدن Shift+Command+4 گزینه های دیگری نیز دارید:

کلید space را فشار داده و رها کنید: خط تیره به نماد دوربین کوچکی تبدیل می گردد که می توانید آن را روی هر پنجره باز حرکت دهید. روی پنجره مورد نظر خود کلیک کنید تا از آن اسکرین شات بگیرید. اسکرین شات گرفته شده با این روش دارای یک حاشیه سفید در اطراف پنجره با کمی سایه است.

کلید space را فشار داده و نگه دارید (پس از کشیدن ماوس برای برجسته کردن یک ناحیه، اما قبل از رها کردن دکمه ماوس یا صفحه لمسی): با این کار مقدار کادر انتخاب شده ثابت می ماند، اما به شما امکان می دهد موقعیت آن را در صفحه تغییر دهید. قبل از رها کردن دکمه ماوس برای گرفتن اسکرین شات، فقط کلید space را نگه دارید تا جای کادر را تغییر دهید.

کلید Shift را نگه دارید (پس از کشیدن ماوس برای انتخاب کردن یک ناحیه، اما قبل از رها کردن دکمه ماوس یا پد لمسی): با این کار کادر شما در دو طرف قفل می گردد، ولی همچنان امکان بالا و پایین رفتن برقرار است.

اگر بدون رها کردن دکمه ماوس، کلید Shift را رها نموده و دوباره آن را فشار دهید، می توانید سمت راست یا پایین کادر را تغییر دهید.

استفاده از کلید ترکیبی Shift+Command+5

یک دستور میانبر معرفی شده در MacOS Mojave (2018)، این ترکیب یک پنل کوچک در پایین صفحه نمایش شما با گزینه های ثبت صفحه نمایش فراخوانی می نماید. سه دکمه اسکرین شات وجود دارد که به شما امکان می دهد از کل صفحه، یک پنجره یا بخشی از صفحه نمایش خود عکس بگیرید.

به همین ترتیب، دو دکمه ضبط ویدیو به شما امکان می دهند کل صفحه خود یا مجموعه ای از آن را ضبط کنید. در سمت چپ یک دکمه X برای بستن پنل اسکرین شات وجود دارد، اما بعلاوه می توانید برای خروج کلید Escape را فشار دهید.

در سمت راست دکمه Options وجود دارد. این گزینه به شما امکان می دهد محل ذخیره اسکرین شات خود را انتخاب کنید. در اینجا گزینه های دسک تاپ، اسناد، کلیپ بورد، ایمیل، پیغام ها، پیش نمایش یا مکان های دیگر دیده می گردد.

به طور پیش فرض، گزینه Show Floating Thumbnail فعال است، که یک تصویر کوچک پیش نمایش از اسکرین شات را در گوشه سمت راست پایین صفحه قرار می دهد. این قابلیت شبیه به روش اسکرین شات در iOS است. برخلاف گوشی های آیفون، می توانید این تصویر کوچک پیش نمایش را در مک خود خذف کنید.

قابلیت خاص مک بوک های نوار لمسی: Command+Shift+6

آیا می دانستید اگر مک بوک پرو 16 اینچی یا مدل دیگری با نوار لمسی دارید، می توانید از آنچه در حال حاضر روی نوار لمسی نشان داده می گردد یک اسکرین شات بگیرید؟ فقط کافیست دکمه ترکیبی Command-Shift-6 را بزنید تا یک اسکرین شات بسیار عریض و باریک از نوار لمسی خود بگیرید.

منبع: cnet

منبع: فرارو

به "چهار روش برای گرفتن اسکرین شات در مک بوک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چهار روش برای گرفتن اسکرین شات در مک بوک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید