ابداع روش نو برای توسعه واکسن و درمان آلزایمر

به گزارش وبلاگ لین هوان به نقل از ایونینگ استاندارد، تحقیق جدیدی نشان می دهد درمان مبتنی بر آنتی بادی و واکسن مبتنی بر پروتئینی که به وسیله پژوهشگران فراوری شده، علائم آلزایمر در موش های مبتلا به این بیماری را کاهش داده است.

ابداع روش نو برای توسعه واکسن و درمان آلزایمر

این دو درمان به جای تمرکز روی پروتئین آمیلوئید بتا در پلاک های مغز (که معمولاً به بیماری آلزایمر ارتباط دارد)، اشکال مختلفی از پروتئین را هدف می گیرند که به عقیده کارشناسان بسیار سمی هستند.

پروتئین آمیلوئید بتا به طور معمول در مولکول های بسیار انعطاف پذیر و زنجیر مانند به شکل محلول وجود دارد که با پیوستن به یکدیگر فیبرها و پلاک ها را به وجود می آورند.

درصد بالایی از این مولکول ها در فرد مبتلا به آلزایمر کوتاه می شوند. محققان اکنون معتقدند این اشکال از پروتئین کلیدی برای توسعه و پیشرفت بیماری هستند.

محققان دانشگاه لایسستر و دانشگاه مرکز پزشکی گاتینگن با خیریه تحقیقاتی لایف آرک این پژوهش را انجام داده اند.

هرچند محققان هنوز در مراحل اولیه پژوهش هستند، اما اگر این نتایج در آزمایش بالینی انسان ها نیز تکرار گردد، تأثیرگذار خواهند بود.

پروفسور توماس بایر از دانشگاه مرکز پزشکی گاتیگن در این باره می گوید: در آزمایش های بالینی هیچیک از درمان های احتمالی که پلاک های آملوید را در مغز حل می نمایند، موفقیتی در کاهش علائم آلزایمر نداشتند. بنابراین ما روش متفاوتی را انتخاب کردیم. ما آنتی بادی را در موش ها شناسایی کردیم که اشکال truncated از آملوید بتا محلول را خنثی می نماید و آنها را به اشکال نرمال پروتسین یا پلاک ها متصل نمی نماید. این آنتی بادی TAP01-04 نام دارد و به اشکال کوتاه آمیلوئید بتا متصل می شد.

اگر این درمان موفقیت آمیز باشد، می تواند زندگی بسیاری از بیماران را دگرگون کند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ابداع روش نو برای توسعه واکسن و درمان آلزایمر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابداع روش نو برای توسعه واکسن و درمان آلزایمر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید