2020 سال جنجالی جوکوویچ (تنیسور صربستانی)

به گزارش وبلاگ لین هوان، تنیسور صربستانی با وجود این که 2020 را عالی آغاز کرد اما با جنجال هایش این سال را به یک کابوس برای خود تبدیل کرد.

2020 سال جنجالی جوکوویچ (تنیسور صربستانی)

به گزارش ایسنا و به نقل از آس، هیچ کس تصور نمی کرد سال 2020 که برای نواک جوکوویچ فوق العاده شروع شده بود و توانسته بود فاتح اپن استرالیا و رقابت های ابوظبی گردد و رکورد 26 پیروزی پیاپی را به ثبت برساند با اخراج از اپن آمریکا به خاطر ضربه غیر عمد به داور خط به این شکل خراب گردد. البته لحظات بد و جنجالی پیش از این شروع شده بود یعنی دقیقا با شروع بحران کرونا شرایط برای مرد شماره یک دنیا خوب پیش نرفت.

علیه واکسن

زمانی که مسابقات ورزشی به خاطر همه گیری کرونا متوقف شده بود، جوکوویچ به مصاحبه ویدئویی با تنیسورها، ورزشکاران و افراد مختلف روی آورد. او در یکی از گفت وگوهایش علیه واکسن صحبت کرد که با نقدها زیادی روبه رو شد. جوکوویچ گفت که اگر واکسنی برای کرونا فراوری گردد از آن استفاده نخواهد کرد. نوله یک بار هم قرنطینه را دور زد و به کمپ رفت تا تمرین کند. مسوولان این باشگاه مجبور به عذرخواهی شدند چون در قوانین مربوط به دولت دچار اشتباه شده بودند. با این حال ورزشکار صربستانی با افتخار تصاویری از تمرینات خود منتشر کرد و جنجال آفرید.

آدریا تور و کووید 19

جوکوویچ در ماه ژوئن تصمیم گرفت تورنمنتی برگزار کند. او که به تازگی به صربستان برگشته بود می خواست این کار را در کشوری انجام دهد که به شدت از بحران کرونا ضربه دیده بود. مرد شماره یک دنیا به همراه دیگر ورزشکاران پیش از شروع تورنمت خیریه به نام آدریا تور جشن هایی را تدارک دید. در این رقابت های ویران کننده تماشاگران در صندلی ها حضور داشتند و نه ماسک استفاده می شد و نه دیگر پروتکل های بهداشتی رعایت می شد. جنجال جوکوویچ با ابتلایش به کووید 19 متوقف شد. تنیسور صربستانی احتمالا در مراسم تقدیر از یک مربی بسکتبال به این ویروس مبتلا شده بود. او موجب شد همسر، مربی بدنسازی اش، گریگور دیمیتروف و مربی اش ، برنا کوریچ، ویکتور ترویچکی و همسرش و گوران ایوانیسویچ به کرونا مبتلا شوند.

شورای جدید تنیسورها

مرد شماره یک دنیا به جای این که تمام تمرکز خود را روی بازگشت به مسابقات تنیس بگذارد بخشی از انرژی اش را صرف تشکیل شورای بازیکنان تنیس با نام PTPA (انجمن بازیکنان حرفه ای تنیس) کرد و آن را در مقابل ATP (او از سمت ریاست شورای بازیکنان استعفا داد) قرار داد. این حرکت جوکوویچ با نقدها زیادی از طرف سازمان های دنیا تنیس و ستاره هایی همچون رافائل نادال و راجر فدرر روبه رو شد.

اخراج از اپن آمریکا

بامداد دوشنبه بدون شک تلخ ترین لحظه فرا رسید. او در حالی از اپن آمریکا اخراج شد که تجربه 17 قهرمانی در گرند اسلم داشت و فرصت کم کردن اختلاف با نادال (19 گرند اسلم) و فدرر (20 گرند اسلم) را از دست داد. مرد شماره یک دنیا در غیاب تماشاگران در صندلی های آرتور اش که اغلب شرایط را برایش سخت می کردند و موجب عصبانیتش می شدند چنین اتفاقی برایش رخ داد (پوتی که به خارج فرستاد به داور خط برخورد کرد). جوکوویچ اکنون پشیمان است و در شبکه های اجتماعی گفت این اتفاق تبدیل به یک درس برایش خواهد شد تا از آن برای رشد و پیشرفت خود چه به عنوان بازیکن و چه یک انسان بهره ببرد. او باید در رقابت های آینده با احتیاط بیش تری عمل کند. نوله احتمالا برای رقابت های رم و سپس رولان گاروس به میادین برگردد اگر اتفاق غیرمنتظره ای رخ ندهد.

منبع: عصر ایران

به "2020 سال جنجالی جوکوویچ (تنیسور صربستانی)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2020 سال جنجالی جوکوویچ (تنیسور صربستانی)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید