گشت و گذار در السوند، شهر زیبای نروژ

به گزارش وبلاگ لین هوان، السوند | Alesund شهر نروژ

السوند یکی از شهرهای زیبای نروژ است که در استان مور او رومسدال واقع شده است. اگر قصد دیدن کردن از کوه ها و فلات های آن را دارید، بهترین نقطه برای شروع شهر السوند است. یکی از جالب ترین نکات راجع به این شهر افتخار و غرور مردمش نسبت به آن است. اگر از هر یک از آن ها بپرسید از زندگی در شهر اسلوند چه احساسی دارید؟ قطعا این پاسخ را می شنوید: این شهر تنها زیباترین شهر نروژ نیست بلکه زیباترین شهر جهان است! برای سفری کوتاه به السوند با خبرنگاران همراه باشید.

گشت و گذار در السوند، شهر زیبای نروژ

به سمت مرکز شهر السوند محله Art Nouveau قدم بزنید

السوند بر روی مجموعه ای از جزیره ها که در اقیانوس پراکنده اند ساخته شده است، اما معروفیت آن بیشتر به خاطر معماری زیبایش است. چیزی که احتمالا در سایر شهرهای کشور نروژ پیدا نمی کنید. آتشی مهیب در سال 1904 این شهر را کاملا نابود کرد و شهر پر جنب و جوش Art Nouveau از نو ساخته شد. همین نکته السوند را شهری متفاوت کرده چرا که با دیدن عکس ها ممکن است فکر کنید این تنها قسمتی از شهر است، اما تمام شهر همین قدر زیباست.

پیاده روی به سمت ارتفاعات Fjellstua برای دیدن منظره کل شهر

پیاده روی در شهر السوند بسیار دل انگیز است. مرکز شهر خیلی بزرگ نیست و و برای رسیدن به منظره شهر در Fjellstua تنها کافیت حدود 400 قدم بالا بیابیید که حتما ارزش دیدن بهترین منظره از شهر را دارد. اگر هم پیاده روی برای شما بیش از حد خسته کننده است می توانید از ماشین برای رسیدن به آن استفاده کنید. در این نقطه می توانید منظره ای پاناروما از مجمع الجزایر السوند و مرکز شهر زیبایش ببینید. در محوطه فضای باز Fjellstua کافه، رستوران و امکانات لذت بردن از منظره نیز وجود دارد.

خوشمزه های ساده السوند

السوند مهم ترین بندر ماهی گیری نروژ است، بنابر این حین اقامتتان در آن حتما باید ماهی بخورید. در واقع در یک روز بارانی چیزی بهتر از یک کاسه سوپ داغ ماهی نیست! و اگر هوا مناسب باشد می توانید در فضای زیبای بندر بنشینید و Fish and chips تان لذت ببرید. همچنین اگر طرفدار ماهی نیستید می توانید از پیتزا فروشی ها و کباب فروشی های مرکز شهر لذت ببرید.

کوه نوردی در Slogen

اگر در پی چالشی در زمان اقامت خود هستید می توانید کوه نوری را انتخاب کنید که جهت آسانی نخواهد بود اما منظره زیبای السوند و پس از آن Slogen ارزش سختی را دارد. شما می توانید رشته کوه های آلپ را از این جا ببینید. حواستان به قطره های آب که هر از گاهی می ریزند باشد که تعادلاتان را به هم نزند.

بازدید از پارک اقیانوس اطلس

آکواریم شهر السوند در نروژ به دلیل داشتن پنگون، انواع سمورهای آبی و سایر موجودات آبی بسیار معروفیت دارد. این سرگرمی برای خانواده ها کاملا مناسب است. همچنین اگر در طول اقامتتان هوا بارانی شد می توانید روز خود را این جا سپری کنید.

بازدید از موزه السوند

اگر در پی راهی هستید که همه چیز را از فرهنگ و گذشته این شهر ببینید دیدن این موزه را از دست ندهید.

بازدید از موزه SUNNMØRE

از موزه فضای باز SUNNMØRE دیدن کنید و مجموع وسیع آن از خانه های قدیمی دیدن کنید. از گردش بین این خانه ها عکس گرفتن با آن ها و فعالیت هاس سرگم کننده ای که درون آن ها برگذار می شود لذت ببرید. این مجموعه شامل 55 خانه قدیمی و زیباست که هنگام قدم زدن در آن احساس می کنید در زمان سفر کرده اید و از نحوه زندگی گذشتگان آگاه می شوید. اگر در تابستان به این جا می آیید روزهای چهارشنبه برنامه های ویژه در آن اجرا می شود.

توقفی در کلیسای السوند

شیشه های رنگ آمیزی بسیار زیبا هستنید و کلیسا به شما اندکی حس زندگی در قرن های گذشته شهر السوند را می دهد. نقطه کوچک و زیبای برای گذراندن زمان است و تنها 3 کرون برای دیدن این کلیسا از شما ورودی می گیرند.

به سمت فانوس دریایی آلنس در شهر Godøy رانندگی کنید

اگر ماشین به همراه دارید و در پی جایی دنج در اطراف شهر هستید می توانید به سمت فانوس دریایی در جزیره زیبای Godøy رانندگی کنید. اگر 30 دقیقه رانندگی کنید به فانوس می رسید و آرامش کامل را در آن جا حس می کنید. چرا که تقریبا سازه دیگری بعد از آن وجود ندارد. اگر در فصل تابستان به این جا بیایید احتمالا موج سواران را در خلیج می بینید.

سفری کوتاه به شهر Hjørundfjord بروید

السوند در نزدیکی کوه ها و فلات ها واقع شده است. که یکی از نزدیک ترین آن ها Hjørundfjord می باشد. که از طریق رشته کوه های آلپ احاطه شده است. یکی از زیباترین قله هایی است که می توانید در نروژ ببینید. شما می توانید از السوند تا این جا رانندگی کنید. اما اگر در پی تجربه ای هیجان انگیزتر و زیباتر هستید قایق کرایه کنید.

سفر دریایی از شهر السوند تا Hjørundfjord چهار ساعت و نیم زمان می برد و شامل صرف نهار در هتل مشهور Union Øye می شود. هتل در سال 1891 ساخته شده و آن را زیباترین هتل نروژ می دانند. (تمام نروژی ها این را قبول دارند؛ حتی اگر آن قدر بد شانس بوده باشند که شانس اقامت در این محل را نداشته باشند) اگر در پی تجربه ای متفاوت در هتل هستید می توانید شب را در هتل سپری کنید و روز بعد به سفر خود ادامه دهید.

ممکن است این همه تعربف به نظر شما بزرگ نمایی بیاید. اما اگر اندکی جست و جو کنید به صحت آن پی خواهید برد. همچنین این شهر در نزدیکی یکی از زیباترین طبیعت های نروژ شامل فلات Geiranger و Trollstigen واقع شده که آن را برای نقطه آغاز سفر به نروژ تبدیل به بهترین گزینه می کند. برای گشتن در شهر می توانید مستقیم به شهر السوند پرواز کنید، در همین شهر هتلی رزرو کنید وبرای ادامه گشت و گذارتان در حومه شهر ماشین کرایه کنید. برای این که از تمام امکانات شهر استفاده کنید در سفرتان حداقل سه روز را به این شهر اختصاص دهید تا از السوند و حومه اش دیدن کنید

منبع: heartmybackpack.com

منبع: الی گشت

به "گشت و گذار در السوند، شهر زیبای نروژ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گشت و گذار در السوند، شهر زیبای نروژ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید