گردشگری فضایی تحت الشعاع فاجعه تیتان ، کسی درس عبرت می گیرد؟

به گزارش وبلاگ لین هوان، شرکت های گردشگری فضایی شاید باید از فاجعه زیردریایی تیتان درس بگیرند، اما آیا آنها آماده شنیدن هستند؟

گردشگری فضایی تحت الشعاع فاجعه تیتان ، کسی درس عبرت می گیرد؟

به گزارش وبلاگ لین هوان و به نقل از اسپیس، برای بسیاری از کارشناسان درگیر در بحث استانداردهای ایمنی برای صنعت نوپای گردشگری فضایی، تراژدی زیردریایی تیتان شبیه سناریوی کابوس های خودشان بود، اما آیا فاجعه ای که باعث کشته شدن 5 نفر از جمله یک دانشجوی 19 ساله شد، به سمت یک رویکرد ایمنی بیشتر حرکت خواهد نمود یا استدلال هایی که می گوید: نوآوری ممکن است متضرر گردد، غالب خواهد شد؟

وقتی صحبت از عدم وجود استانداردهای ایمنی و نظارت بر فناوری در گردشگری فضایی به میان می آید، توماسو اسگوبا حرف را زیر پا نمی گذارد. این مهندس ایتالیایی، رئیس سابق ایمنی فضا در آژانس فضایی اروپا بوده، ریاست بیش از 800 آنالیز ایمنی محموله های پرتاب شده به ایستگاه فضایی بین المللی را در طول فعالیت خود در ESA بر عهده داشته و کتاب های درسی مهندسی در خصوص برترین شیوه های ایمنی در طراحی سیستم های فضایی را تالیف نموده است.

اسگوبا که اکنون مدیر اجرایی انجمن بین المللی ارتقای ایمنی فضا (IAASS) است، سال هاست علیه معافیت از نظارت ایمنی تضمین شده برای شرکت های توسعه دهنده فناوری های گردشگری فضایی به وسیله کنگره ایالات متحده، جنگی آرام را برای سال ها به راه انداخته است. وقتی گزارش هایی مبنی بر انفجار فاجعه بار یک زیردریایی غیرقانونی توریستی در طی یک سفر دیدنی به کشتی غرق شده تایتانیک منتشر شد، اسگوبا نمی توانست متوجه شباهت ها نگردد.

او گفت: این دقیقاً همان سناریویی است که اگر قرار باشد در یک پرواز گردشگری فضایی اتفاق بیفتد، بحث بزرگی را شروع می نماید. در واقع، ما در اینجا نوعی آنالوگ داریم. شما یک فناوری دارید که برای لذت بردن به یک محیط سخت می رود که به مردم فرصت زیادی برای زنده ماندن در صورت بروز مشکل نمی دهد.

بیشتر بخوانید:

  • رکوردشکنی ناسا در تبدیل ادرار فضانوردان به آب آشامیدنی

اسگوبا می گوید: استانداردها در هوانوردی و فضا از الزامات تجویزی تکامل یافته اند که دقیقاً به شما می گفت چگونه یک سیستم بسازید که در آن تجزیه و تحلیل خطر خود را انجام داده اید و به مسائل اصلی ایمنی رسیدگی نموده اید. در اصل، اگر می خواهید یک دستگاه قهوه ساز به ایستگاه فضایی بین المللی ارسال کنید، باید از همان مجموعه استانداردهایی پیروی کنید که گویی در حال ساخت یک ماژول کاملا تازه هستید.

منبع: همشهری آنلاین

به "گردشگری فضایی تحت الشعاع فاجعه تیتان ، کسی درس عبرت می گیرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگری فضایی تحت الشعاع فاجعه تیتان ، کسی درس عبرت می گیرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید