چه خصوصیاتی، اثرگذاری کارآفرینان را افزایش می دهد؟

به گزارش وبلاگ لین هوان، با این خصوصیات، کسب وکارتان را به موفقیت برسانید

خیلی از افراد کارآفرین می شوند، چون می خواهند رئیس خودشان باشند. آن ها نمی خواهند به کسی جواب پس دهند. این ها افرادی هستند که تصور می نمایند رهبران کارآفرین، افرادی مستقل هستند که در یک جاده باز حرکت می نمایند، قوانینی وضع می نمایند و ایده هیچ کس دیگری را نمی پذیرند. این نوع طرز فکر در خصوص کارآفرینی نه تنها نامعقول است، بلکه ریشه رهبری های ضعیف نیز هست. کارآفرینان باسابقه می گویند تأسیس یک استارت آپ یا کسب وکار کوچک، شکستن قوانین و ریسک هیجانی نیست. البته کارآفرینان باید ریسک نمایند ولی مهم ترین قسمت کارآفرینی ریسک کردن نیست، بلکه مسئولیت پذیری و تعهد دادن برای نتیجه گرفتن است. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

چه خصوصیاتی، اثرگذاری کارآفرینان را افزایش می دهد؟

یکی از کارآفرینان پیروز اهل ایالات متحده که پس از 20 سال کار در یک کارخانه صنایع خودرو و الکترونیک، کسب و کار خود را در زمینه ایجاد تکنولوژی های ایمنی در خودروها آغاز نموده است، می گوید: اشتیاق ساخت این کسب و کار در من شعله ور شده بود. 3 دوست نزدیک من در یک تصادف فوت کردند و این برای من انگیزه شد تا راهی برای امن کردن رانندگی ایجاد کنم. وی شخصی بود که کارش را از فعالیت در یک شرکت دیگر آغاز نموده است و با درک رجحان های کارآفرینی، به سمت ایجاد کسب وکار شخصی خود رفت. البته سابقه کار کردن در یک صنعت نوآورانه و قانونمند نیز در این تصمیم بی تأثیر نبود و نباید فراموش کرد که عامل اصلی گرایش وی به کارآفرینی، احتیاج به مسئولیت پذیری بود.

مسئولیت پذیری

کارآفرینان رهبران سازمان خودشان هستند. آن ها نمی توانند خود را پشت تصمیمات کسی پنهان نمایند، چون آن ها قدرت دارند که حرف آخر را در سازمان بزنند. اگر اشتباهی پیش بیاید، کارآفرینان نمی توانند شخص دیگری را سرزنش نمایند. حتی اگر عضوی از افراد تیم، اشتباهی مرتکب شد، باز هم کارآفرین باید مسئولیت آن را قبول کند. تعهد و مسئولیت پذیری، فقط به کسب وکار شما محدود نمی گردد، بلکه به اعضای تیم و مشتریان شما نیز مربوط است.

اگر شما شخصی هستید که دوست ندارید کسی از شما انتقاد کند و همواره دیگران را سرزنش می کنید، باید خود را یک کارآفرین شکست خورده بدانید. اگر کسی از شما هدایت یا پیشنهاد خواست، شما باید برای او جوابی داشته باشید و وقتی که جواب را به او دادید، باید مشتاق تماشا نتیجه باشید. پس از ایجاد یک کسب وکار، مدت زمان زیادی طول نمی کشد که متوجه می شوید بر خلاف آنچه فکر می کردید، کسب وکار شما فقط سرگرمی و بازی نیست. شما باید مسئول رضایت مشتریان و عملکرد تیم باشید تا بتوانید کسب وکار خود را به پیروزیت برسانید.

خلاقیت

تصمیم های شما در طولانی مدت تأثیراتی روی کسب وکار خواهد گذاشت. در موقعیت های کارمندی، همواره این امکان وجود دارد که ایده هایی بدهید که مورد قبول واقع نگردد. پس نمی توانید بفهمید که ایده شما واقعا خوب بوده است یا خیر، چون محقق نشده است. ولی در کارآفرینی این طور نیست. وقتی که شما ایده ای دارید و می خواهید آن را در کسب وکار خود به کار ببرید، باید صد درصد کوشش خود را انجام دهید. اگر در تصمیم گیری هایتان ثبات نداشته باشید، تیم شما می فهمد که عقیده ای به ایده تان ندارید. پس آن ها چطور باید به تصمیماتی که شما می گیرید اعتماد نمایند؟ شما باید روی تصمیماتی که گرفته اید ایستادگی کنید، ممکن است بعدا معین گردد که این تصمیمات درست یا غلط بوده اند. اگر غلط بوده است، اشتباه خودتان را بپذیرید و با اعتمادبه نفس به مسیرتان ادامه دهید. اشتباه پیش می آید و کارآفرینی به معنای گرفتن تصمیمات سخت در شرایط عدم اطمینان است.

گردآوری تیم مناسب

ساختن تیم مناسب به رهبران یاری می نماید که از پتانسیلشان استفاده نمایند. یک کارآفرین هیچ وقت به تنهایی پیروز نخواهد بود؛ بلکه باید از منابع مناسب و افراد مناسب استفاده کند تا بتواند ایده خود را به یک کسب وکار تبدیل کند.

ساخت تیم فوق العاده مهم است. هیچ شرکتی با یک نفر ساخته نمی گردد. شما باید تیمی داشته باشید که مأموریت سازمان را درک نموده باشد و بداند که شرکت دنبال چه اهدافی است. وقتی که تیم کامل شد، اگر افراد تیم بخواهند که فرد مؤثری در سازمان باشند، منظره شما را برای شرکت خواهند فهمید. علت شکست بسیاری از کسب وکارها این است که افرادی در سازمان عملکردی ضعیف داشته اند.

معین کردن مأموریت سازمان

اگر افراد تیم راجع به مأموریت سازمان آگاهی نداشته باشند، کارشان را فقط به عنوان یک شغل می بینند و این ممکن است رشد شرکت را به خطر بیندازد. این اتفاق در خصوص استارت آپ ها خیلی مهم تر است. در صورتی که مسائل داخلی شرکت رفع نشوند، خیلی زود به مسائل محیط خارجی شرکت تبدیل می شوند. به عنوان مثال، اگر شرکت در ارائه خدمات به مشتریان کوتاهی کند، ظرف مدت کوتاهی مشتریان شرکت از دست خواهند رفت. بنابراین فقط افرادی را به شرکت خود دعوت کنید که به انجام صحیح کار و گرفتن برترین نتایج متعهد باشند.

پس قبل از اینکه کار روزانه را تمام کنید، به خاطر بیاورید رهبر بودن فقط این نیست که بخواهید در لحظه تصمیمات آنی بگیرید. رهبری به معنای بازی گردانی مناسب تیم است و ممکن است در کنار خود سختی های زیادی داشته باشد، ولی در نهایت ارزشمند است.

منبع: الی گشت

به "چه خصوصیاتی، اثرگذاری کارآفرینان را افزایش می دهد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه خصوصیاتی، اثرگذاری کارآفرینان را افزایش می دهد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید