چرا دیزنی بعد از یک دهه تسلط بر گیشه روزهای نگران کننده ای در پیش دارد؟

به گزارش وبلاگ لین هوان، دیزنی پس از یک دهه تسلط بر گیشه، اکنون باید برای تکرار موفقیت های قبلی خود کوشش کند. اخیرا تحولاتی بزرگ در این استودیو به وجود آمده است و برای اولین بار از سال 2012 تا کنون، کمی عدم قطعیت در راس امور این گروه بزرگ چند رسانه.ای وجود دارد. علی رغم توسعه مداوم سازمان و لیست قابل توجه پروژه های آینده، امکان دارد اوقات نامشخصی برای یکی از بزرگ ترین نام های صنعت فیلم در پیش رو باشد.

چرا دیزنی بعد از یک دهه تسلط بر گیشه روزهای نگران کننده ای در پیش دارد؟

این عدم قطعیت ناشی از رفتن آلن هورن، مدیر فراوری دیزنی است. در سال 2012 ریچ راس پس از تصدی بحث برانگیز جایگاه خود و تجربه شکست های پرهزینه و بزرگ، کنار رفت و هورن، مسئولیت دیزنی را در دست گرفت.

هورن، فارغ التحصیل دانشکده بازرگانی هاروارد، پیش از پیوستن به دیزنی، به عنوان رئیس شرکت های فاکس قرن بیستم و برادران وارنر، کارنامه پیروزی را برای خود رقم زده بود. این کارنامه پیروز شامل فیلم هایی مانند چند مرد خوب و وقتی هری با سالی دیدار کرد در شرکت فراوریی کسل راک اینترتینمنت و بعلاوه سه گانه شوالیه تاریکی کریستوفر نولان و مجموعه هری پاتر در شرکت برادران وارنر بود.

با توجه به سابقه پیروز او، از دست دادن هورن، ضربه بزرگی برای تقریبا هر شرکتی در این صنعت خواهد بود. با این حال، دیزنی این پتانسیل را دارد که از پس این هرج و مرج نسبی برآید و یکی از بزرگ ترین برندهای دنیا باقی بماند. این شرکت قبل از سال 2011، پس از انتشار ناپیروز فیلم هایی مانند جان کارتر و مریخ به مادران احتیاج دارد، در شرایط بغرنجی قرار داشت. به همین علت خروج هورن می تواند یک گام مهم و حیاتی برای کل مجموعه دیزنی باشد.

یکی از مواردی که رفتن هورن را به عاملی متحول کننده تبدیل می نماید، شیوه عملکرد استودیو در دهه گذشته است. تقریبا می توان گفت که در دهه گذشته دیزنی به عنوان یک استودیوی متخصص انیمیشن دوباره نام خود را بر سر زبان ها انداخت. در واقع رهبری هورن با سودآورترین دوره در تاریخ این شرکت همزمان شد، زیرا نزدیک به 20 فیلم به مرز عایدی میلیارد دلاری رسیدند و آثار این استودیو برای اولین بار به بازار سرویس پخش توسعه یافت.

در حال حاضر، نه تنها دیزنی بر بازار گیشه تسلط دارد، بلکه مجموعه های کوچک آن مانند چه می گردد اگر…؟ و ماندالورین هم در حال ثبت رکورد در زمینه ای فراتر از سینما هستند. با توجه به نقش کلیدی هورن در این تحولات، باید از خود بپرسیم که آیا استودیو می تواند در غیاب او به قدرت نمایی خود ادامه دهد یا خیر.

بر اساس گزارشی از ددلاین، دیزنی هیچ برنامه ای برای جایگزینی هورن با یک فرد مشابه ندارد. این امر تا حدی به علت استقلال سازنده این شرکت است که به وسیله سرپرستان استودیوهای مختلف آن مانند کوین فایگی، رئیس مارول و کاتلین کندی، رئیس لوکاس فیلم به دست آمده است. در عوض، این شرکت تحت رهبری مدیرعامل آن، باب چاپک و رئیس فراوری محتوا، آلن برگمن، به کار خود ادامه خواهد داد.

با این حال، باید دید آیا واحدهای جداگانه این شرکت می توانند بدون تاثیر هورن به فرایند پیروزیت آمیز خود ادامه دهند یا خیر. قطعا با توجه به تاثیر او بر کل صنعت تفریح در 9 سال گذشته، غیبت او به وضوح احساس خواهد شد. دیزنی باید استراتژی خود را مطابق با این تغییر طراحی کند یا این که به دوران فاجعه بار جان کارتر قبل از هورن بازگردد.

منبع: Screenrant

منبع: دیجیکالا مگ

به "چرا دیزنی بعد از یک دهه تسلط بر گیشه روزهای نگران کننده ای در پیش دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا دیزنی بعد از یک دهه تسلط بر گیشه روزهای نگران کننده ای در پیش دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید