چرا با قطار سفر کنیم؟

به گزارش وبلاگ لین هوان، مزایای سفر با قطار زیاد است و بی دلیل نیست که سالانه افراد زیادی تصمیم به سفر با این وسیله نقلیه می گیرند. در حالت کلی افراد زیادی هستند که تمایل به سفر با قطار دارند و لذت پیمودن راستا در دل کوه، جنگل و صحرا برای آنها دلچسب است. این افراد قطار را به هواپیما، اتوبوس و یا وسیله نقلیه شخصی ترجیح می دهند. دلیل آن نیز این است که مزیت های آن از معایبش بیشتر است. ما در این مقاله شما را با تمام مزیت های قطار آشنا خواهیم کرد .

چرا با قطار سفر کنیم؟

مزایای سفر با قطار

کشور ما در شبکه خطوط ریلی راه آهن پیشرفته خوبی داشته و می توان گفت که در بیشتر شهر های ایران جهت ریلی در دسترس همگان واقع شده است. در حال حاضر شبکه ریلی ایران که یکی از شبکه های استاندارد دنیای نیز محسوب می گردد 134337 کیلومتر را در بر گرفته که به وسیله شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران اداره می گردد.

احتمالا برای شما جالب خواهد بود که بدانید بهره برداری پیروز از خطوط راه آهن کشورمان در سال 1227 شمسی معادل با 1848 میلادی در شهر رشت انجام شد و هنوز هم می توان بقایای آن را به راحتی مشاهده کرد. ولی در نهایت تاسیس شدن راه آهن سراسری در ایران به مربوط به سال 1306 است که با پیروزیت عملیاتی شد. در ادامه مزایای سفر با قطار را با هم مرور خواهیم کرد.

  1. گستردگی خطوط ریلی

شبکه راه آهن از خطوط گسترده ای تشکیل شده که مقاصد متعددی دارد و به واسطه آن مسافران به راحتی می توانند با تهیه بلیط، حتی چندین مرتبه در روز رفت و آمد منظمی به مقاصد مورد نظر خود داشته باشند.

  1. محل استقرار ایستگاه ها

یکی از مزایای سفر با قطار این است که مستقر شدن ایستگاه ها در خارج از مرکز شهر ممکن است کمی دسترسی را سخت کند. اما به واسطه بار ترافیکی سبک و دسترسی راحت به ایستگاه اصلی، مسافران سفری هماهنگ و منظم را تجربه خواهند کرد. فقط کافیست مانند هر وسیله نقلیه دیگری در زمان و موعد مقرر در محل ایستگاه قطار حاضر شوید.

  1. نظم و ترتیب

زمان بندی و برنامه ریزی که برای حرکت قطارها انجام می گردد در 95 درصد موارد بدون عیب و نقص و دقیق است و این موضوع در دسته مهمترین مزایای سفر با قطار قرار می گیرد و بد نیست بدانید که حتی تغییرات جوی نمی تواند برنامه های منظم حرکت قطارها را به تعویق و تاخیر بیندازد.

  1. سفر با هر مقدار بار

برخلاف هواپیما که شما برای سفر کردن با آن در حمل مقدار بار معین، باید نکات مهمی را رعایت کنید و مجاز به همراه داشتن هر وسیله سفر با هر مقدار بار دلخواهی نیستید، در قطار شما به راحتی می توانید بدون معین سقف برای معین، سفری ایمن و راحت را تجربه کنید. حتی اگر بار اضافه داشته باشید درست برخلاف هواپیما احتیاج به پرداخت هیچ هزینه و مبلغی نخواهد بود و شما بدون هیچ مشکل و محدودیتی به راحتی می توانید سفری مطمئن و سریع را تجربه کنید.

  1. دوستدار محیط زیست هستید

سفر کردن با قطار به شما این امکان را می دهد که بدون ایجاد آلودگی و خطر برای محیط زیست، از مکانی به مکان دیگر نقل مکان کنید و مطمئن باشید که وسیله نقلیه شما یا خود شما آسیبی به محیط زیست نخواهید زد. به همین علت است که مسافرت با قطار را سفر سبز نیز می نامند.

  1. پزشک در کنار شماست

از دیگر مزایای سفر با قطار می توان به این مورد اشاره نمود که در بیشتر قطارها پزشک وجود دارد و شما یا همراهان در صورت بروز هرگونه مسئله ای به راحتی می توانید به یک پزشک مجرب و ماهر دسترسی داشته باشید. بدون شک حضور پزشک در قطار برای بانوان باردار نیز یک نکته مهم و حائز اهمیت محسوب می گردد.

  1. تجربه یک سفر راحت

در حالت کلی قطارها در 2 دسته اتوبوسی و کوپه ای موجود هستند. قطارهایی که به صورت کوپه ای فعالیت می نمایند فضایی راحت تر، آزاد تر و با آسایش بیشتری به مسافران ارائه می دهند. ضمن اینکه در کنار جایگاه ها یک میز تعبیه شده تا مسافران به راحتی کار های خود را انجام دهند. قطارهایی که اتوبوسی هستند و فضای کمتری دارند با قرار گرفتن یک میز در مقابل جایگاه ها راحتی فراوانی را به گردشگران ارائه خواهند داد.

  1. سفری بدون تاخیر

به طور حجم تا به امروز با هواپیما سفر نموده اید و می دانید که پیش از پرواز تمهیدات فراوانی برای ورود مسافران به هواپیما در نظر گرفته می گردد. اما از جمله مزایای سفر با قطار این است که شما درگیر این مراحل سخت و زمانبر نخواهید بود و به چک کردن های امنیتی و طولانی احتیاج نخواهید داشت. تنها کافیست که 20 دقیقه قبل از حرکت کردن قطار در ایستگاه حضور پیدا کنید.

  1. تفریح های متعدد

از جمله مجذوب کنندهیت ها و مزایای دیگر سفر با قطار این است که شما در کنار خود پنجره های بزرگ خواهید داشت که برای شما این امکان را فراهم می نماید تا بتوانید از دیدنی منظره ها دیدنی و بکر طبیعت زیبا و سرسبز و یا گاها کویری، لذت ببرید. دیدن کردن زیبایی طبیعت دل انگیز و روستاها و خانه هایی که قطار از دل آنها عبور می نماید، آرامشی عمیق، لذت بخش و کمیاب را برای مسافران و دیدنگران فراهم خواهد نمود.

  1. تجربه یک خواب متفاوت

یکی دیگر از مزایای سفر با قطار این است که اگر سفر شما یک سفر طولانی باشد به راحتی می توانید در قطار استراحت کنید و بخوابید. بعضی از قطارها این امکان را برای شما فراهم می نمایند که با وجود تخت های تاشو خوابی راحت را تجربه کنید. دسته دیگری از قطارها نیز جایگاه هایی تاشو دارند که در زمان احتیاج شما می توانید این جایگاه ها را به تخت تبدیل نموده و خوابی لذت بخش را تجربه کنید.

  1. سفری ایمن

به طور حتم می دانید که قطار در دسته ایمن ترین وسایل حمل و نقلی واقع شده است که در تمام دنیای ایمنی آن ثابت شده است. اگر قطار را برای سفر خود انتخاب کردید باید بدانید که از دیگر مزایای سفر با آن این است که بدون نگرانی و ترس از تصادفات و یا گمراه شدن در جاده، به مقصد خود خواهید رسید.

  1. سکوت و دیگر هیچ

بر خلاف سایر وسایل حمل و نقل عمومی، سکوتی مطلق و عمیق بر فضای قطار حاکم است که مسافران و گردشگرانی که از این وسیله حمل و نقل برای سفر خود استفاده می نمایند به راحتی می توانند مطالعه و یا برنامه ریزی های شخصی و کاری خود را در زمان سفر انجام دهند. سکوت حاکم بر فضا که یکی دیگر از مزایای سفر با قطار محسوب می گردد به شما این امکان را خواهد داد که در آرامشی مطلق به افکار خود سر و سامان داده و تجربه ای خاص را در طول جهت داشته باشید.

  1. خسته نمی شوید !

اگر در طول مدت زمان سفر خود در قطار خسته شدید و یا احساس کردید که پاهای شما اذیت می شوند به راحتی می توانید در راهرو ها قدم بزنید و محیط اطراف و بیرون را از پنجره ها دیدن کنید. ضمن اینکه یکی دیگر از مزایای سفر با قطار این است که شما می توانید خود را به یک میان وعده، عده غذایی و یا نوشیدنی گرم و سرد دلچسب و لذیذ در رستوران قطار مهمان کنید. ناگفته نماند که دیدنی فیلم مورد نظر شما در گوشی و یا تلویزیون های تعبیه شده در قطار یا رستوران، از جمله دیگر تفریح هایی است که شما می توانید به واسطه آن خستگی خود را برطرف کنید.

  1. امکانات و تجهیزاتی کاملا رایگان

در بیشتر موارد سفر با قطار امکانات رایگانی را در اختیار شما قرار می دهد که کاربردی بوده و البته خطوط ریلی سراسر دنیا از این امکانات رایگان برخوردار هستند. به عنوان مثال در بعضی از کشور های اروپایی قیمت بلیط قطار کاملاً ثابت است و هزینه نهایی برای بچه ها زیر 2 سال نیز رایگان محاسبه می گردد. ضمن اینکه نوجوانان و بچه های که سن آنها بین 2 سال تا 15 سال است هزینه ای نیم بها برای بلیط قطار پرداخت خواهند کرد.

  1. خرید راحت بلیط

آخرین مزیت از مزایای سفر با قطار این است که مسافران به راحتی می توانند در عرض چند دقیقه بلیت مورد نظر خود را خریداری نمایند. سایت های متعدد ارائه دهنده بلیط های قطار و تورهای گردشگری به راحتی به شما یاری می نمایند تا بتوانید با در نظر گرفتن مبدا و مقصد، تعداد افراد، روز سفر و حتی روز بازگشت خود، بلیت مورد نظر را تهیه کنید.

مزایای سفر با قطار بیشتر از معایب آن

هدف ما از این مقاله این بود که شما را با مزایای سفر با قطار آشنا کنیم و به این سوال شما پاسخ دهیم که چرا سفر با قطار بهتر و راحت تر است ؟ در هر حال تمام وسایل نقلیه مزایا و معایبی دارند که فارغ از خدماتی که ارائه می نمایند به مسافران و گردشگران خود این امکان را می دهند که سفری مجذوب کننده، راحت و سریع را تجربه نمایند. البته ناگفته نماند که هر وسیله نقلیه ای جدا از عمومی یا خصوصی بودن، مزایا و معایبی دارد و هیچ کدام از آنها بدون عیب و ایراد نیستند. اما در این بین قطار یکی از کم عیب ترین و پر مزیت ترین وسایل حمل و نقل عمومی محسوب می گردد.

منبع: smartertravel.com

منبع: الی گشت

به "چرا با قطار سفر کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا با قطار سفر کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید