نیروی کار خارجی کانادا اصالتا کجایی هستند؟

به گزارش وبلاگ لین هوان، جدیدترین داده های اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا اطلاعات جالبی را در مورد اصالت نیروی کار خارجی کانادا از ابتدای سال 2020 به دست می دهد. همه گیری کرونا موجب کاهش ورود نیروی کار خارجی موقت یا اختصارا TFW شده است اما تاثیر چندانی بر تعداد افرادی که به تازگی به اقامت دائم دست یافته اند نداشته است.

نیروی کار خارجی کانادا اصالتا کجایی هستند؟

این داده ها اطلاعاتی را در مورد ویزاهای کاری نو که برای نیروی کار خارجی موقت (TFW) که به موجب Temporary Foreign Worker Program (TFWP) یا International Mobility Program (IMP) واجد شرایط کار در کانادا هستند به دست می دهد.

TFWP برنامه ای است که کارگران خارجی را به کانادا راه می دهد. این برنامه همچنین برای جبران کمبود نیروی کار کانادا و کمک به کارفرمایان کانادایی که نمی توانند نیروی کار کانادایی پیدا کنند طراحی شده است. استفاده اصلی از آن طی سال های اخیر ورود کارگران فصلی بخش کشاورزی به کانادا بوده است گرچه کارفرمایان برای پر کردن جایگاه های شغلی در انواع بخش ها و صنایع هم از آن استفاده می کنند.

راستا مهاجرتی IMP نیز برای تامین نیازهای اقتصادی و اجتماعی کانادا طراحی شده است. بیشتر TFW ها از طریق IMP ویزای کار دریافت می کنند. این دو راستا مهاجرتی با Global Talent Stream ، که برای جذب نیروی کار در بخش تکنولوژی است تفاوت دارند؛ همچنین با International Experience Canada که برای تقویت ارتباطات اقتصادی و اجتماعی کانادا با بسکمک از کشورهای همتای خود طراحی شده متفاوت هستند؛ و از طرف دیگر با Post-Graduation Work Permit که به دانشجویان خارجی یا بین المللی اجازه کار پس از فارغ التحصیلی می دهد تا آنها بتوانند برای اقامت دائم کانادا سابقه کار پیدا کند نیز تفاوت دارند.

TFWP: کاهش 18 درصدی نسبت به 2019

بین ژانویه و آوریل 2020 کانادا بیش از 33000 ویزای کار از طریق برنامه TFWP صادر کرد. اصلی ترین کشورهایی که متقاضیان از آنها وارد کانادا شده اند عبارت بوده از مکزیک، جاماییکا، هند، گواتمالا و فیلیپین. مکزیکی ها 41 درصد نیروی کار خارجی کانادا که طی این بازه زمانی از طریق این راستا وارد کانادا شده اند را در بر می گیرند. حدود 66 درصد از 33000 ویزای کار هم برای کارگران بخش کشاورزی صادر شده است.

IMP: کاهش 16 درصدی

بیش از 76000 ویزای کاری از طریق راستا مهاجرتی IMP صادر شد؛ 27000 (36 درصد) این ویزاها برای هندی ها صادر شده است. اتباع کشورهای فرانسه، چین، بریتانیا و ایالات متحده آمریکا بیشترین تعداد را در بین نیروی کار خارجی این راستا داشته اند.

اما Post-Graduation Work Permit (PGWP) همچنان راستا اصلی ویزاهای کاری است که از طریق IMP به دست می آید. حدود 35 درصد ویزاهای کاری IMP را که از ابتدای 2020 صادر شده اند در بر می گیرد. این رقم وقتی ویزاهای کاری صادر شده برای همسران دارنده PGWP را هم در نظر بگیریم از این هم بیشتر می شوئد.

ویزای کاری پس از تحصیل در کانادا در بین دانشجویان خارجی این کشور از محبوبیت بالایی برخوردار است چرا که به آنها این اجازه را می دهد تا سابقه کار حرفه ای در کانادا کسب کنند و سپس از این امتیاز برای کسب اقامت دائم کانادا استفاده کنند. با توجه به اینکه هندی ها بیشترین تعداد را در بین دانشجویان خارجی کانادا دارند جای تعجبی ندارد که بیشترین تعداد دارندگان ویزای کاری را هم از آن خود کرده باشند.

چشم انداز باقی سال 2020

همه گیری کرونا همچنان بر تعداد دارندگان اقامت دائم و موقت کانادا در آینده نزدیک سایه انداخته است. با این وجود تعداد TFW یا نیروی کار خارجی موقت نسبت به دارندگان اقامت دائم کمتر از همه گیری کرونا تاثیر می گیرد. به این دلیل که نیروی کار خارجی موقت عمدتا معاف از محدودیت های سفر به کانادا هستند و بسکمک از افرادی که نهایتا ویزای کاری کانادا را در سال جاری می گیرند هم اینک در خود کانادا هستند (مثلا دانشجویان خارجی که پیروز به اخذ ویزای PGWP خواهند شد).

اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا همچنان تاکید بر رسیدگی به درخواست ها های ویزای کاری دارد. نیروی کار خارجی موقت مادام که سفری غیراختکمک داشته باشند حق ورود به کانادا را خواهند داشت.

منبع: ویزا موندیال

به "نیروی کار خارجی کانادا اصالتا کجایی هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیروی کار خارجی کانادا اصالتا کجایی هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید